Hjælp til S K A T

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Hjælp til S K A T

Indlæg af amh »

Nu er det sket for mig 2 gange, at jeg er blevet trukket 60 % i Skat fordi mit fri/skattekort ikke var noget frem til lønkontoret, det jeg så ville høre om, var at om man kunne få pengene tilbage før end til næste år? Har hørt efter de nye sammenlægninger at det er muligt at gå ned på det lokale skattekontor/kommune og dokumenterer at man har kortet og gerne ville have sine resterende penge overført Er der nogle som ved noget om dette? Eller hvad man kan gøre for at få pengene før til næste år. ? På forhånd tak.
Brugeravatar
BB
Chart Attack VIP

Indlæg af BB »

Er det ikke bare at snakke med lønkontoret om det?
Alt andet lige kan de jo bare putte lidt ekstra i lønposen næste måned så det går lige op med det du skulle have haft nu.

Desuden så kan du jo heller ikke bevise, overfor Skat, at du ikke laver ovenstående trick, og dermed skal betale restskat næste år.

Og nu sidder jeg så også tilbage med spørgsmålet om man som firma skal indbetale medarbejdernes skat hver måned, eller om de får en stor pose penge når året er omme.
BB\\
I'm not so think as you drunk i am...
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Lønkontoret må bare lave et skattetræk på næste lønseddel, der kompenserer for den for meget betalte skat.
Skattevæsenet er nemlig fløjtende ligeglade med hvor meget du betaler ad gangen - bare kassen stemmer når året er gået.

På den anden side - du får aldrig...ALDRIG bedre udlånsrente end hos SKAT.
Medmindre altså at du er så stinkende rig, at din egen bank mere eller mindre er financieret af dit indestående ;)
Så hvis du har betalt for meget, og ikke lige står og desp. mangler de få hundrede - eller måske tusinde - så har de det rigtig godt hos SKAT, og du får en god rente som tak for lån :)
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Hmm den ene gang var det 2800, og nu er det ca. 5000 jeg mangler, så jo jeg mangler pengene ellers stemmer bugettet ikke med husleje osv.
mikeman dk
Kontakt:

Indlæg af mikeman dk »

din arbejdsgiver kan bare modregne det i næste lønseddel, det har den ene af mine da gjort flerer gange.
mikeman DK
.......................................................................................................................................
Er det ulovligt at vedhæfte en fil hvis man sender en mail til en straffefange?
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

fik af vide de gjorde hvad de kunne men det lykkedes dem ikke at få pengene.. havd gør man så ?
Brugeravatar
Plys - det nye kuld

De skal IKKE have pengene retur fra SKAT.
De skal bare sætte skattetrækket tilsvarende lavere på næste, eller de næste 2 lønsedler.

Altså, hvis du skal betale 40% i skat og de har trukket 50%, så skal de beregne hvor mange penge de ekstra 10% udgør, og dem skal de lægge oveni dit fradrag ved næste udbetaling, således at du ikke kommer til at betale skat af de penge igen.

Hvem er din arbejdsgiver?
Det må være en temmeligt grøn selvstændig, der ikke kan håndtere sine egne lønudbetalings fejl...!

Hvis du har en Faglig organisation bag dig, kan du helt sikkert få dem til at hjælpe dig.
Der behøver jo ikke være en egentlig konflikt for at få fagforeningen på banen.
De er som regel flinke mennesker, og du betaler! faktisk for deres hjælp og ekspertise ;)
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Plys - det nye kuld skrev:
Hvem er din arbejdsgiver?
Det må være en temmeligt grøn selvstændig, der ikke kan håndtere sine egne lønudbetalings fejl...!

Det er Dansk Retail Service (Shell) Men på mit nye arbejde Fgroup (Fona) Har jeg ikke aflevere mit skattekort endnu... Kan jeg så stadigvæk få dem udbetalt når jeg afleverer det ?
Brugeravatar
Plys - det nye kuld

Ja, det skulle jeg mene.

Hvis du forelægger din nye løn administration problemet, og forklarer sagens sammenhæng,
så kan de ændre på dit fradrag til tallene er i balance igen.
De kan i princippet være ligeglade med om DU eller SKAT får pengene, da det er DIG der skal betale skat, og ikke dem ;)

Så ja, medmindre de er meget firkantede, og ikke vil rodes ind i det, så er der ikke noget i vejen for at Fona kan fikse det for dig.
Zivago

Indlæg af Zivago »

Det var dog utroligt. 8O
Det er da noget ethvert lønkontor burde kunne finde ud af.
Plys har fuldstændig ret i, at det handler om at kassen skal stemme, når skatteåret er omme.
Jeg får iøvrigt altid lønningskontoret til, at trække lidt mere i skat - end der står på mit skattekort. Så får jeg nemlig altid penge tilbage i skat, og det med en ret god rente :D
Men snak med dit lønningskontor. Det burde de da kunne finde ud af. Ellers må du få hjælp af din fagforening. Noget skal man vel bruge dem til :D

Zivago
mikeman dk
Kontakt:

Indlæg af mikeman dk »

Zivago skrev:Jeg får iøvrigt altid lønningskontoret til, at trække lidt mere i skat - end der står på mit skattekort. Så får jeg nemlig altid penge tilbage i skat, og det med en ret god rente :D

Zivago
he he det gør jeg også og man kan uden videre få hævet skattetrækket med 4% hvis det er mere skal der ændres i skattekortet fra skat
mikeman DK
.......................................................................................................................................
Er det ulovligt at vedhæfte en fil hvis man sender en mail til en straffefange?
axci

Indlæg af axci »

Jeg står lidt i samme situation som her. Jeg har ikke nået at få afleveret mit frikort til min arbejdsgiver i det nye år så jeg kunne få december måneds løn. Min kontrakt udløb nemlig 31/12/07.

Kan jeg kontakte skat og få dem til at give de penge tilbage som er trukket i A-skat (60%!!!!). Jeg betaler jo ikke skat som det er lige nu da jeg ikke har opbrugt mit frikort. Er 17 år.

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe :)
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Arbejder du stadig der eller er du stoppet?

Spørg din arbejdsgiver om de kan tilbageføre dem.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Det er faktisk lige sket for mig, men der fik jeg bare slet ingen løn. Så hurra. Der fik jeg et aconto beløb, og så skylder de mig stadig 2800 eller sådan noget. Og dem skulle jeg gerne få her til d. 1/2.. ellers ruller der hoveder.

Men det er der med de nye regler er, at SKAT selv vil klare alt, hvad der har med løn at gøre, så arbejdsgivere kan ikke bare indtaste nye data, som de før har kunnet. Og det er ikke kun private firmaer der bliver ramt. Jeg arbejder i den offentlige sektor, og fik ny kontrakt her til nytår og så skulle det hele igennem det hele igen, og tjae det resulterede så i at jeg ikke fik min løn, og at jeg nu stod til at der skulle trækkes 60 % her til februar. Men intet er så skidt at det ikke er godt for et eller andet. Systemet er fusket, så jeg får alligevel min normale trækprocent :P

Men derfor skylder min arbejdsgiver mig stadig næsten 3k, og dem kunne jeg da godt bruge. Selvom der stadig står 1600 på den ene konto og 1250 på den anden, så kan man da altid bruge dem - Hvis man vil have en xbox for eksempel :D
axci

Indlæg af axci »

Cokeline skrev:Arbejder du stadig der eller er du stoppet?

Spørg din arbejdsgiver om de kan tilbageføre dem.
Er netop stoppet d 31/12. Men jeg prøver at ringe til Novo's lønningsafdeling. De plejer at være til at snakke med.
odder skrev:Det er faktisk lige sket for mig, men der fik jeg bare slet ingen løn. Så hurra. Der fik jeg et aconto beløb, og så skylder de mig stadig 2800 eller sådan noget. Og dem skulle jeg gerne få her til d. 1/2.. ellers ruller der hoveder.
Jeg har bare ikke den mulighed for at få det overført til næste måned da jeg ikke har kontrakt derinde længere :(
ggdag

Indlæg af ggdag »

Plys - det nye kuld skrev:
På den anden side - du får aldrig...ALDRIG bedre udlånsrente end hos SKAT.
Medmindre altså at du er så stinkende rig, at din egen bank mere eller mindre er financieret af dit indestående
Dette er ikke helt korrekt. Det kan godt være det var sådan engang, men da mange banker for tiden kan give mellem 3 og 4 % i indlånsrente er det faktisk bedre at have pengene til at stå der.

En eventuel overskydene skat udbetales normalt sidst i marts (lad os for nemheds skyld sige 1. april). Dette betyder at din mer betaling til skat for januar måned kan trække renter i 14 mdr (feb. 07 til marts 08), februar måned kan trække renter i 13 mdr, ...... , december måned kan trække renter i 3 mdr.)

I et regneark kan du så beregne at du ved at sætte 1000 kr ind i banken hver måned vil ende op med en rente på 240 kr ved en rentesats på 2,82% i banken. Hos SKAT får du 12.000 * 2% = 240 kr.

Dvs. kan du få en rente i banken på over 2,82% for hele perioden, så er det faktisk bedst at lade dem være i banken istedet for hos SKAT.
Besvar