RUDY FREDERIKSEN - 30 dage!
Redaktør: Moderators
Tragisk at en mand som har lavet så meget skade på andre mennesker kun får 30 dage, mens individer som laver økonomisk kriminalitet med f.eks. forsikret stats penge for op til flere år...Sikke en samfund!
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
Af samme grund som jeg har skrevet én gang, vil jeg stadig mene at de 30 dage er fair.Stim skrev:...- Hvordan ville I føle, hvis I fik at vide, at jeres datter på 16-17 år var blevet kneppet af en næsten 60'årig mand, fordi han havde lovet hende en model karriere?!
Hmm, det pågældende spørgsmål kan jeg kun give et relativt svar fra min side, da jeg ingen børn har, og jeg kunne forestille mig at det ville vække helt andre følelser i folk, som har børn. Ikke desto mindre vil jeg da håbe på, at når/hvis jeg får en datter i den alder vil jeg håbe og tro på at hun ikke kommer til at være så naiv, som det lyder som om pigen/erne har været i dette tilfælde, for du kan jo ikke hænge ham op på noget angående hendes alder.
Jeg ville selvfølgelig synes det er super nederen det han har gjort og i og for sig også etisk ukorrekt, men det er som om du glemmer at det ikke er det han er dømt på.
-
YaKuZa_MaB
- Site Admin
- Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
- Kontakt:
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Baaaah...
Hvis i kunne slippe afsted med "Jamen jeg tager lige nogen billeder som den pro fotograf jeg er" og bagefter lander i kanen med en lækker 20 årig havde i jo gjort det!
Jeg synes det er fint at han bliver anklaget for at have misbrugt dem som var så unge men alt over de 16 er i mine øjne selvforskyldt. Naivt... Undskyld mig
Hvis i kunne slippe afsted med "Jamen jeg tager lige nogen billeder som den pro fotograf jeg er" og bagefter lander i kanen med en lækker 20 årig havde i jo gjort det!
Jeg synes det er fint at han bliver anklaget for at have misbrugt dem som var så unge men alt over de 16 er i mine øjne selvforskyldt. Naivt... Undskyld mig
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Jeg kunne ikke være mere enig med dig, legolas.LeG0lAsDK skrev:er enig..... Han skal ikke have mere i straf, da det han gjorde i jurisk forstand ikke er strafbart. At så moralens straf og de følelsemæssige holdninger får vores lille andedam til at gå fuldstændig agurk er en anden diskussion... Men den straf han fik er mere end rimelig i forhold til hvad han har gjort strafbart....
Forøvrigt så kan man jo diskuterer om den måde han blev hængt ud i pressen på, ikke var urimelig i forhold til hvad han har lavet? - Jeg mener at uanset hvilken forbrydelse man har begået så skal man have en chance til i samfundet og denne chance vil han aldrig nogensinde få, grundet en calvingpris liderlig journalist som hedder Morten....
Jamen, et er at manden har en syg tankegang, men det er der så mange der har i Danmark. Selvfølgelig ville han have fortsat det er der, desværre ingen tvivl om. Men sagen er nu bare at den måde vi straffer på i vores samfund, er at vi uanset karakteren af forbrydelsen tilgiver folk og at samfundet giver personen en ny chance til.9 skrev:Kunne ikke være mere uenig...!LeG0lAsDK skrev:Jeg mener at uanset hvilken forbrydelse man har begået så skal man have en chance til i samfundet og denne chance vil han aldrig nogensinde få, grundet en calvingpris liderlig journalist som hedder Morten....
Rudy havde FULDSTÆNDIG styr på hvad han havde tænkt sig, og havde højst sandsynligt også forsat, hvis han bare diskret var sat for retten og sluppet lige så hurtigt ud igen!
Jeg vil derimod mene, at alle der overlagt laver disse former for kriminalitet, burde få sig et besøg af Morten og en kameramand!
Denne chance (og det er det, jeg mener er problematisk), har Operation X groft tilsidesat i kraft af at de ikke har valgt at sløre personens identitet. Morten Spiegelhauer var rystet over denne her person, han var faktisk så rystet over hans optræden og mente at der var tale om en lovovertrædelse at han indgav en politianmeldelse af manden.
Mit spørgsmål er så, hvorfor havde han så behov for udstille personen på landsdækkende tv, eftersom han nok om nogen var klar over de konsekvenser det ville have i form af selvjutist.
Vores samfund er bygget op på at vi har en dømmende kraft, som vurderer hvis en pågældende person har overtrådt vores fælles spilleregler, som vil han modtage den straf vi nu engang i fællesskab har fundet passende.
Morten Spiegelhauer har overtrådt, og det mener jeg er dybt problematisk, det grundlæggende fundament vores samfund er bygget på, ved selv at være den dømmende kraft, i form at han har hængt en person ud med de fatale konsekvenser det har for personen.
Det hverken kan eller må tolereres den fremgangsmåde han har anvendt og det bør få konsekvenser for Morten Spiegelhauer, uanset hvor usympatisk chat konsulent var.
I mine øjne er Morten ligeså usympatisk som konsulenten, da den eneste årsag til at hængte chat konsulenten ud, var en interesse i at mele sin egen kage og sikre sig sine 15 minuters berømthed. For at bryde med et af grundprincipperne i vort samfund er mindst ligeså forkastelig som hvad konsulenten gjorde.