F4 - Rise of the Silver Surfer

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
3dotz
Members of the Newlyweds

F4 - Rise of the Silver Surfer

Indlæg af 3dotz »

Så har de fantastiske fire 2 snart premiere. Rise of the Silver Surfer hedder filmen, der skal lokke os ind og se på Jessica Alba og co. igen.

Der var delte meninger om den første F4 film. Alt lige fra god til elendig, men for mit vedkommende var jeg ganske godt underholdt med den første film. For mit vedkommende var den mere en slags introduktion til de fantastiske fire end et kæmpe mesterværk.

Derfor var mine forventninger til 2'eren heller ikke specielt høje. Sådan hen af lidt tømmermandsfilm søndag formiddag, og det levede filmen i mine øjne fuldt op til.

Handlingen går ud på, at en mystisk kraft kommer for rummet. På sin vej udsletter den alt på sin vej. Samtidig skal Sue Storm og Reid Richards giftes, og de to ting støder selvfølgelig sammen inden S & R når at sige I do til hinanden.

8 dage efter ankomsten af den såkaldte Silver Surfer dør planeten, så vore helte har travlt. Det bringer dem en tur forbi London, hvor de må redde London Eye fra at falde i Themsen.

En gammel bekendt i Victor von Doom eller Dr. Doom dukker op og spiller en væsentlig rolle i filmen. Man får dog ikke på noget tidspunkt noget at vide om, hvordan Victor overlevede slutningen på 1'eren.

Stan Lee laver en gæsteoptræden (som han ofte gør i film/serier som han har været involveret i), da han forsøger at komme med til Sue og Reids bryllup.

Samspillet mellem hovedrollerne fungerer udemærket. Personerne har udviklet sig, og der er da også sin del af klicheer i filmen. Store grimme Tingen har fundet sig en sød kæreste, som elsker ham for den han er. Johnny aka Flammen er stadig en womanizer, men denne gang må han arbejde lidt for det.

Jessica Alba ender på ny uden tøj på gaden, og der bliver lavet et tv-program over Sue Storm's Fashion Blunders, mens Mr. Fantastic giver den som elegant danser.

Der er den sorte general, som ikke har meget til overs for Mr. Fantastic indtil Reid må fortælle ham, at han er en af det 21. århundredes største hjerner og det forøvrigt var generalen, der bad om hjælp.

Silver Surfer viser sig måske at være en anden end den man forventer, og bliver Sue og Reid nogensinde gift, da vi hører at de fire tidligere bryllupper alle mislykkedes.

Jeg var godt underholdt, da jeg så filmen, men det kræver, at man ikke tænker for meget over den. Johnny får problemer med sine superkræfter efter, at han har været i nærkontakt med Silver Surfer, og bedst som Flammen og Tingen sidder og snakker ømt, så klipper man bort fra det øjeblik, der ellers kunne få en hel biograf til at klappe. Måske i en Extended Unrated version, men ikke i denne version jeg har set.

Jeg giver den :4af5 for jeg var godt underholdt, men filmen bliver hurtigt glemt igen. Det giver dog mulighed for et par gensyn.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
VioLogic
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af VioLogic »

jeg vil følge 3dotz i :4af5:
Jeg synes filmen har en fin underholdningsværdi, specielt da Johnny får problemer med kræfterne efter close encounter med surferen, hvor der er nogen sjove efterspil :D
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Besvar