Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.
Jeg sad lige og kiggede lidt på IQ Test's og tænkte at det kunne være meget sjovt at få taget temperaturen på Chart Attack og se om der er nogen geni'er blandt os.
Intelligenskvotienten er et mål for en persons generelle intelligens. Den måles i intelligenstests. Intelligenskvotient forkortes IK eller hyppigere IQ (engelsk).
En normal intelligenskvotient ligger i området 90 - 110. Genier som Leonardo Da Vinci, Einstein og Isaac Newton menes at have haft intelligenskvotienter over 150.
Under 70: Meget lavt
70-90: Lavt
90-110: Normalt
110-130: Højt
130 og derover: Meget højt (Mensa kræver i øvrigt IQ > 130)
Verdens mest intelligente menneske menes at have været amerikaneren William James Sidis (1898 - 17. juli 1944), som angiveligt havde en IQ, der lå et sted mellem 250 og 300! Han lærte f.eks. sig selv latin som treårig.
Det skal lige siges at testen kun er for sjov og ikke kan give et entydigt bíllede af din IQ.
Testen er basseret på nogen figurer hvor du skal prøve at finde et mønster og vælge den rigtige ud af 6. Testen er på tid.
Da jeg lavede testen fik jeg 110. Det skal siges at det tal godt kan være anderledes hvis du fx. tager testen om 3 måneder igen.
Sidst men ikke mindst... Man kan godt vide en masse og have en lav IQ og omvendt. IQ er bare et index for hvor hurtig din hjerne er til at løse nye opgaver uden forhåndsviden om fremgangsmåden. Med andre ord et værktøj.
Gerne med screenshot!
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
138 med spredning 15. Ikke noget nyt der, tror dog jeg scorede en del højere for et par år siden... Men hva' fanden - stadig mensa egnet, thats all I need.
By the way lavede jeg en artikel om det på Connery.dk, hvor det viste sig, at folk generelt alle scorede langt over 100 - det var der så forskellige forklaringer til.
1. Folk der scorer under skriver det ikke
2. Folk lyver
3. Danskere er bare mere "oplært" i logik
4. Testen sutter, og vil bare have at folk betaler for en rigtig prøve
Så kan man tænke over den
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Har en kammerat der har scoret 153 i den.
Desværre dumpede Mensa.dk selv i deres IQ test idet de lavede testen i flash og dermed udelukkede mig for at bruge min arbejdstid på at lave IQ test.
Anyway. Laver den lige engang når jeg får taget mig sammen.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.