Fattige Kina?
Redaktør: Moderators
Fattige Kina?
Ja godav.
Jeg er en knægt på 15 der har gang i en samfundsfag opgave. En af opgaverne står så på at jeg skal se på nogle kilder, der viser hvor mange procent i de forskellige lande der lever under fattigdomsgrænsen (dvs. for mindre end 1 us dollar om dagen)
Sidder så og undrer mig over hvorfor er Kina fattigt? Altså jeg mener størstedelen af alt vores legetøj sko og tøj osv. bliver produceret der over? Ved godt af det er fordi de er så billige i drift men alligevel.
Mine spørgsmål lyder så på, hvorfor er Afrika fattigt?
hvorfor er Sydasien fattigt?
Dette er ikke et forsøg på at snyde, undrer mig bare over det, og jo lidt er gået i stå, men kan ikke rigtig finde noget på nettet. Og de i skriver kan jeg jo alligevel ikke kopiere ind, så ingen snyd her.
Håber i er villige til at fyre en linje eller to afsted til mig.
Mvh EMR
Jeg er en knægt på 15 der har gang i en samfundsfag opgave. En af opgaverne står så på at jeg skal se på nogle kilder, der viser hvor mange procent i de forskellige lande der lever under fattigdomsgrænsen (dvs. for mindre end 1 us dollar om dagen)
Sidder så og undrer mig over hvorfor er Kina fattigt? Altså jeg mener størstedelen af alt vores legetøj sko og tøj osv. bliver produceret der over? Ved godt af det er fordi de er så billige i drift men alligevel.
Mine spørgsmål lyder så på, hvorfor er Afrika fattigt?
hvorfor er Sydasien fattigt?
Dette er ikke et forsøg på at snyde, undrer mig bare over det, og jo lidt er gået i stå, men kan ikke rigtig finde noget på nettet. Og de i skriver kan jeg jo alligevel ikke kopiere ind, så ingen snyd her.
Håber i er villige til at fyre en linje eller to afsted til mig.
Mvh EMR
Du kan måske bruge CIA - The World Factbook, der indeholder en masse fakta omkring de forskellige lande.
Her er om Kina.
https://www.cia.gov/library/publication ... os/ch.html
Her er om Kina.
https://www.cia.gov/library/publication ... os/ch.html

Har du selv søgt på Google og lignende steder?
Der faldt jeg bl.a. over:
http://www.leksikon.org/art.php?n=2920
Der faldt jeg bl.a. over:
http://www.leksikon.org/art.php?n=2920

Google søgning: "afrika fattigt"
4 link =
http://www.teol.ku.dk/CAS/nyhomepage/ma ... Afrika.pdf
Ikke lige det mest uddybende, men så har du lidt....så nemt er det
Et lille hint som kan give dig mere er evt.
"afrika bnp" !
4 link =
http://www.teol.ku.dk/CAS/nyhomepage/ma ... Afrika.pdf
Ikke lige det mest uddybende, men så har du lidt....så nemt er det
Et lille hint som kan give dig mere er evt.
"afrika bnp" !
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
Synes ikke man kan skyde hele skylden på deres kurupte regeringer, den vestlige verden kan også tage meget af skylden, det eneste de Afrikanske lande får lov at levere er råstoffer, og de får ikke lov at producere noget selv, da de er i kæmpe gæld har de ikke råd til at starte noget selv, og hvis de endelig havde, så har EU o.lign. gjort det umuligt at komme ind på vores marked med kvoter o.lign.. Læs noget mere om emnet, der er masser af bøger om det.
For lige at tage fat i Kina, så er det rigtigt at de har gang i det vilde opsving lige nu. Men det er kun de folk, der bor og arbejder i byerne der mærker noget til det. Alle de folk, der lever på landet er der ikke sket en skid med så de forbliver fattige. De går næsten ikke i skole, der er ingen hjælp fra det offentlige system o.s.v. Der er nok også flere grunde til at der er så mange fattige i Kina, men dem kender jeg bare ikke.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Kina er også et god eksempel på hvorfor vores skatte system er en fantastisk ting (ohhh sagde han skat var fantastisk - jep det gjorde han)
Kina har en voldsomt blomstrende økonomi og er ved at blive en rigtig rigtig stærk supermagt økonomisk. Men der er så stort et skel i samfundet af selv den mest ekstremistiske skatte-hater må gribe til selvangivelsen og udfylde den med det samme.
Forestil jer situationen i DK. Vi kan starte med at fjerne ALT offentlig infrastruktur uden om København. Fjern samtlige syge huse i provinsen. Nedlæg alle klassetrin over 3. klasse og fjerne så rindende vand, strøm, varme, toilet forhold og alt andet.
Velkommen til Danmark anno 1840.
Men så fik jeg den vist også lige liiiidt off topic...
dog ville vi slippe for sure falck medarejder... for deres job ville ikke eksistere.
Kina har en voldsomt blomstrende økonomi og er ved at blive en rigtig rigtig stærk supermagt økonomisk. Men der er så stort et skel i samfundet af selv den mest ekstremistiske skatte-hater må gribe til selvangivelsen og udfylde den med det samme.
Forestil jer situationen i DK. Vi kan starte med at fjerne ALT offentlig infrastruktur uden om København. Fjern samtlige syge huse i provinsen. Nedlæg alle klassetrin over 3. klasse og fjerne så rindende vand, strøm, varme, toilet forhold og alt andet.
Velkommen til Danmark anno 1840.
Men så fik jeg den vist også lige liiiidt off topic...
dog ville vi slippe for sure falck medarejder... for deres job ville ikke eksistere.
For også lige at smide endnu en kommentar omkring Kina, så har de et stort problem på uddannelsesområdet.
Jeg talte med en studerende på rejse i USA for et års tid siden, hvor vi blandt andet snakkede om forskellige landes uddannelsessystemer. Han nævnte at der var sindsygt mange kinesere, der ønskede at studere på landets universiteter, men at der ikke var plads til mere end få procent.
Løsningen på problemet var da bare at bygge / åbne en masse nye universiteter, så flere kunne studere. Problemeter var bare, at der slet ikke var nok undervisere eller struktur, til at tackle den nye udfordring, så masser af universitetsstuderende får slet ikke de evner og kompetencer de burde, og egentlig får papir på.
Vi var enige om, at noget nok burde laves om
Jeg talte med en studerende på rejse i USA for et års tid siden, hvor vi blandt andet snakkede om forskellige landes uddannelsessystemer. Han nævnte at der var sindsygt mange kinesere, der ønskede at studere på landets universiteter, men at der ikke var plads til mere end få procent.
Løsningen på problemet var da bare at bygge / åbne en masse nye universiteter, så flere kunne studere. Problemeter var bare, at der slet ikke var nok undervisere eller struktur, til at tackle den nye udfordring, så masser af universitetsstuderende får slet ikke de evner og kompetencer de burde, og egentlig får papir på.
Vi var enige om, at noget nok burde laves om