Mini Fogh/Fjog

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

3dotz skrev:Anders Fogh er uden tvivl den mest polerede statsminister som vi har haft. Alt er tilrettelagt og alligevel faldt konen i fælden og købte en falsk Louis Vuitton taske.
Men hun er også en af de mest "stille" statsministrekoner, der er set i historien. Hun passer sit job (som børnehavepædogog - så vidt jeg husker), og blander sig ikke i Anders' politik, eller hans fremtræden i pressen. Super at se, at han holder privatliv og offentligt liv hver for sig.

Men hvis der er noget jeg ikke kan klare, er det lamme rygter om at han er homo mv. - folk må godt nok have et sølle liv nogen gange.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Mikkel skrev:... Jeg synes ikke han er synderligt intelligent ift så mange andre statsministre vi har haft - samarbejdet med Bush er udelukkende for at få medieomtale, det ses jo tydeligt...
Hvad er det dog du snakker om? Hvis der er noget den nuværende regering, virkeligt prøver at undgå, så er det medieomtale. - Hvis du satte dig lidt ind i Europas historie de sidste 100 år, ville du vide, at DK har et vist ansvar for at bakke op omkring USA's udenrigspolitik. Der er nogen gange også nogen store brikker man bliver nødt til at tænke over, når vi snakker udenrigspolitik :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Will skrev:Det er så også meget fornuftigt når man tænker på det 8 klasse skole engelsk han præstere. Synes det er så pinligt når man ser ham i tv og snakker engelsk.
Nævn en dansk politikker, der kan tale et pænt engelsk? At ingen af dem kan er SYGT pinligt, men sådan ligger landet nu engang. Anders' engelsk er bestemt ikke værre end hvad vi har observeret igennem historien. Nyrups var jo direkte uforståeligt!
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Danskere snakker jo i reglen elendigt engelsk.
Jeg har i de sidste mange år rejst i Holland med en masse unge danskere, og det er simpelthen pinligt så dårligt deres engelsk er.

Mit eget engelsk er ikke specielt godt, men jeg kan gøre mig fortåeligt både i mit arbejde og som privat person. Så jeg er godt tilfreds, men blev jeg smidt op ved siden af Blair med 100 linser i hovedet så ville jeg uden tvivl også være pinlig.

Min stemme gik sidst på Anders. Han har efter min mening gjort et fantastisk arbejde. At han arbejder sammen med UK og US er for mig at se ikke noget der gør ham hverken bedre eller dårligere. Jeg synes det er fint at DK vælger at gå ind og hjælpe med at ryde op i nogle lande som er helt ude og skide, og hvor fra store dele af terroismen stammer fra.

Og at folk kalder en mand som Anders for dum, siger vel mere om hvor mange brikker de har at flytte med, end Anders har.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Rart at jeg ikke er alene med min mening - men det vidste jeg jo godt, for der trods alt stadig 43% af vælgerne der peger på Fogh... ;)

Han engelske kundskaber er ikke de bedste, men det gør ham jo ikke ligefrem dum.
Udtalen er elendig, men han har faktisk et ordforråd, der ligger en hel del over de fleste danskeres, når det gælder engelsk.
Han har jo alle sine folk fra gruppen der tager sig af alle øretæverne fra pressen, og hvis der enlig er noget direkte til ham, så kan han jo bare nægte at udtale sig. Så svært at hænge ham op på noget han har sagt fordi han siger så lidt som muligt.
Ja nemlig ja - formandens fornemmeste opgave er, at lede og fordele arbejdet. Det viser jo tydeligt hvor dygtig en leder han er.

Og jeg tilslutter mig osse lige den der med, at han da slet ikke blander sig i mellemøsten for at få medieomtale!
Hvad er det nu for en forskruet opfattelse..?
Vi har et militært samarbejde der hedder NATO, der udspringer af de allierede under 2. verdenskrig. Danmark har alene, ikke den store magt overfor evt. fjender. Men i det store samarbejde, som NATO er, har vi visse forpligtelser - som også i mange år har været vores egne interesser.
Danmark skal selvfølgelig bidrage med hvad der er relevant i krigs og krise situationer, der involverer vores allierede. Og så kan man kalde det hvad man vil. Men medie prostitution - NEJ!
men altså, Anders bliver eksponeret fra tid til anden, for det er nu enegang således, at når man træder frem i rampelyset der hvor tingene sker, ja så bliver man sgu set.
Dem man ikke ser, er oftest de farlige, for de kan lave så meget lort i den bag kulissen, at skaden kan være uoprettelig.
Som feks. da Akari rejste til mellemøsten, og fortalte om den vantro dansker... dét er jo efter min mening, lige til livstid bag tremmer.
Så kan en regering eller statsminister være ligeså god eller dårlig det skal være - der er intet at gøre i dén situation.
Nå ja, han er ikke politiker - og jeg håber ved Gud heller ikke han bliver det (ikke med magt som han har agt anyway).
Poul Schlüter faldt på Tamilsagen - en indviklet sag om indvandrere, hvor det der fældede ham var en justitsminister, der bevidst handlede mod grundloven, og Hr. Schlüter vendte både det døve øre- og det blinde øje til. Den slags straffes.
Mange havde vel ventet Ritt Bjerregård afløse Poul Nyrup. Men sådan gik det ikke. Det var nemlig rystende i sin tid, at høre en fremtrædende og begavet socialdemokrat som Ritt Bjerregaard, i forbindelse med en vis boligsag i Københavns kommune udtale, at "politik og moral ikke har noget med hinanden at gøre, når blot man har juraen på sin side". Paradoksalt nok sidder hun i selv samme kommune idag, som overborgmester 8O
Og sådan kunne man blive ved at hive rigtig fine belastende eksempler frem om Brixtofte, Ellemann, Nyrup, Auken og mange mange flere.
Der er bare ikke noget alvorligt at sætte på den nuværende regering..

Nej, gider ikke skrive mere nu :) men at sige Fogh er uintelligent eller ligefrem dum, er ikke særligt intelligent i sig selv.
Manden har format, og vi kommer til at se ham på den plads mange år endnu - tro mig...

Plys er ude...
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jeg tror dig Plys....

Og gud være den person nådig der kæfter op om Ny Alliance.
Jeg er blevet punket af utallige folk fra mit studie og omgangskreds om jeg har meldt mig ind i "ny kampagne" eller hvad de hedder.

Hvis jeg høre en mere lovprise et parti der ikke har lavet andet end at spamme medierne med tomme løfter så får jeg lange løg.

Hit med et gennemarbejdet parti program eller flet næbbet khader.
Bubbie

Indlæg af Bubbie »

Seriøst... Jeg får stiv diller over Nasar Khadar og partiet uden partiprogram... Ny Alliance !!

Og nu vil jeg se incitamentet til dette svar..

Et stk. lange løg, tak!

(Er ikke engang stiv, dog temmelig træt + og offtopic er tilladt om natten, eller noget..)
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Jeg hilser nu Ny Alliance velkommen. Det ser ud til, at det har fået Tante Stram med håndtasken til at indse, at hun nok ikke bliver Danmarks første kvindelige statsminister.

Men Ny Alliance bliver ikke noget særligt. Når først kontingentet skal betales og partiprogrammet engang er nedskrevet, så ligner det alle de andre partier med et enkelt eller to steder med lidt forskel i partiprogrammet.

Interessant er det dog at se, hvordan Konservative bejler til Ny Alliance. Måske Bendt Bendtsen er ved at indse, at han kommer ingen vegne sammen med Venstre.

Venstre ved man hvor har! De har også min stemme.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
cookie-

Indlæg af cookie- »

Will skrev:
Down1 skrev:Der bliver jo udgivet bøger om alt imellem himmel og jord. Så hvorfor ikke også sådan en bog. Og jeg vil da væde med, at han har ret i noget af det han skriver i den...
Ja sidetalene kan det være han er heldig med...
Lub på den kommentar :P
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Fik mig en totalt god griner da jeg så nyhedderne i går :lol:

Citer lige inde fra Nyhedsavisens.

http://e.avisen.dk/kbh/index.php?alias= ... 74&p=17846

Træk bogen tilbage
18. juni 2007 00:01 |
Af Simon Andersen | journalistisk chefredaktør

Samfundsdebatten i Danmark har i årevis været styret af venstrefløjen. Borgerlig tænkning har været død. Derfor var det saliggørende, da vi for få år siden fik den borgerlige tænketank Cepos, der på forfriskende vis har udfordret bestående sandheder.

Og et scoop var det, da Cepos for få uger siden udgav statsminister-søn Henrik Fogh Rasmussens bog 'Amerikanske Tilstande' – en bog, der med kolde, statistiske fakta skulle gøre op med vedtagne – og forkerte, forstod man – dogmer om et land, præget af hjemløshed og kriminalitet og med elendige sundhedsforhold.

Nyhedsavisen kan imidlertid i dag dokumentere, at bogens centrale påstande er skrupforkerte – bogen er, for at sige det rent ud, et stykke manipuleret makværk, fuld af grove fejl og fordrejninger. Fogh Rasmussen gør sig skyldig i direkte uhæderlighed for at få sit rosenrøde billede af USA til at hænge sammen.

Han vælger konsekvent tal, der støtter hans påstande, men udelader andre – og vægtigere – oplysninger, der siger det modsatte. Han fejlfortolker tal og data, og han sjusker, så man dårligt kan tro, at hans far er landets pertentlige (og det er positivt ment) statsminister. Henrik Fogh Rasmussen forsvarer sig i dag med, at »man ikke i en debatbog kan dobbelttjekke alle primærkilder.«

Jo, man kan, Fogh! Der er kun ét at gøre: Bogen må trækkes tilbage og Cepos beklage.

Her er lidt info, for i danmark er der jo mere kriminelitet end USA, ved vi alle.

Lidt statistisk data

USA i 2004

Indbyggertal: 293.656.842

Anmeldte Drab i 2004: 16.148 (5,5 pr 100.000 indbyggere)

Anmeldte Voldtægter i 2004: 95.089 (32,4 pr 100.000 indbyggere)

Anmeldte Røverier i 2004: 401.470 (136.7 pr 100.000 indbyggere)

Anmeldt Grov Vold i 2004: 847.381 (288,6 pr 100.000 indbyggere)

-

Kilde: FBI's statistik over forbrydelser i USA fra 1986-2005

(http://www.fbi.gov/ucr/05cius/data/table_01.html)

Danmark i 2004

Indbyggertal: 5.397.640

Anmeldte Drab i 2004: 43 (0,8 pr 100.000 indbyggere)

Anmeldte Voldtægter i 2004: 562 (10,4 pr 100.000 indbyggere)

Anmeldte Røverier i 2004: 2.989 (55,4 pr 100.000 indbyggere)

Anmeldt Vold (Grov OG simpel): 11.004 (203,9 pr 100.000 indbyggere)

Kilde: Politiets Årstabel 2004 og Folketal ifølge Danmarks Statistik

(http://www.politi.dk/da/servicemenu/sta ... rstabeller)

(http://www.dst.dk/Statistik/seneste/Bef ... ketal.aspx)

Det viser så ret meget det modsatte, hvorfor ? Fordi Fogh tog tal fra interpol om alvorligt kriminalitet fra USA og alle anmeldser fra Danmark.

Foghs søn begår grove fejl i ny bog
17. juni 2007 22:30 Indland| Statsministerens søn, Henrik Fogh Rasmussen, får dumpekarakter for sin bog 'Amerikanske Tilstande'. Nyhedsavisen afslører grove fejl og forkerte sammenligninger.

Forkerte tal, dårlig kildekritik og sjuskede konklusioner fylder bogen 'Amerikanske Tilstande,' som er skrevet af statsministerens søn, Henrik Fogh Rasmussen, og udgivet af den borgerlige tænketank Cepos.

I bogen forsøger Henrik Fogh Rasmussen at gøre op med danskernes negative fordomme om USA som et lovløst samfund med udbredt fattigdom og mangel på socialt sikkerhed. Men flere af bogens centrale pointer bygger på fejlagtige tal og sammenligninger.

Blandt andet påstår Henrik Fogh Rasmussen, at der var dobbelt så meget kriminalitet i Danmark som i USA i 2001.

Men tallene kan slet ikke sammenlignes. De amerikanske tal dækker nemlig kun syv typer af forbrydelser, mens det danske tal dækker samtlige straffelovsovertrædelser.

Henrik Fogh Rasmussen har heller ikke ret i, at der er lige så mange hjemløse i Danmark som i USA i forhold til befolkningstallet. Han sammenligner nemlig antallet af hjemløse på en given nat i USA med antallet af hjemløse på et helt år i Danmark.

Vil dumpe på universitet
Nyhedsavisens gennemgang af bogen på de næste sider viser desuden en række andre fejl, fejltolkninger og problematiske udeladelser, som sår tvivl om troværdigheden.

Var bogen en universitetsopgave, ville den dumpe for dårligt videnskabeligt arbejde, siger lektor på Syddansk Universitet Martin Hvidt, som underviser i samfundsvidenskabelig metode.

»Du vil ikke kunne bestå en opgave på universitetet, hvis du laver den type fejl, som der er i bogen,« siger Martin Hvidt.

Professor Niels Bjerre-Poulsen på Center for Amerikanske Studier på Handelshøjskolen er enig med Fogh i, at der findes mange forkerte fordomme om USA, men han mener, at Fogh begår fejl i sin iver efter at skyde fordommene ned.

»Ofte er han sprogligt manipulerende, og flere af de historiske oplysninger om eksempelvis baggrunden for privat våbenbesiddelse er fordrejede eller direkte forkerte. Det virker som om, han ikke har været tæt nok på de fattige amerikaneres virkelighed. Hvis bogen udkom i USA, ville mange amerikanere ikke kunne genkende hans rosenrøde billede af for eksempel sundhedsvæsnet eller de sorte ghettoer,« siger Niels Bjerre-Poulsen.

Forkert billede
Lektor i amerikansk historie og samfundsforhold på Københavns Universitet Carl Pedersen kalder bogen for 'utroværdig.'

»Det er manipulation. Han er ude i et ideologisk ærinde om en minimalstat, og så har han bagefter forsøgt at få tallene til at passe til konklusionen. Jeg er enig i, at Danmark kan lære mange ting af USA, for eksempel om indvandring. Men han jonglerer med tallene, indtil han får et overordnet billede, der ikke stemmer med virkeligheden,« siger lektor Carl Pedersen.

Niels Bjerre-Poulsen roser også bogen for at prøve at gøre op med et negativt billede af USA:

»Jeg kan godt lide idéen om at forsøge at udrydde nogle af de danske fordomme om USA, for mange af dem er vildt overdrevne eller ganske enkelt forkerte.«
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Will > Hårde ord den får med på vejen, hvilket i grunden ikke overrasker mig :) Man får helt lyst til at læse den, på trods af, at man ikke selv vil se de tilsyneladende mange fejl, den indeholder.
Billede
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Kazo skrev:Will > Hårde ord den får med på vejen, hvilket i grunden ikke overrasker mig :) Man får helt lyst til at læse den, på trods af, at man ikke selv vil se de tilsyneladende mange fejl, den indeholder.
Hvis du får fat i den, kan du så ikke lige undersøge det med sidetalene. ;)
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Oh well ikke den bedste måde at starte sin karriere på - kunne godt være at knægten skulle have haft lidt mere vejledning med på vejen.

Det er lidt pinligt, men det ændrer ikke på faktummet, at hans far er ganske kløgtig :)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Well de jordere ham for kildekritik.... hvor er jeres ?

Jeg så redaktøren fra nyhedsavisen og fogh i tv igår aftes.
Der kom redaktøren squ ikke langt med hans påstande.

Jeg vil også have fat i den bog og have den læst.
Besvar