Quentin Tarantinos Death Proof

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

3dotz
Members of the Newlyweds

Quentin Tarantinos Death Proof

Indlæg af 3dotz »

Normalt er jeg ikke den første, der sætter mig og ser en Tarantino film. Quentins stil er hård og barsk, men også ganske underholdende, men jeg havde opfattelsen af, at Grindhouse projektet var mere "splatter" end humor.

Jeg er ikke til den type film, hvor lemmer flyver rundt i hele filmen og mordene tangerer tortur med udpenslede billeder, men efter at have set traileren til Death Proof, så tror jeg jeg skal en tur i biografen.

Hvordan skal man ellers kunne nyde lyden af de amerikanerbiler, og den humor som der ser ud til at være i den film.

http://www.biozonen.dk/Film/Aktuellefil ... howtrailer

Hvis nogen har set denne film, så må de gerne komme med deres anmeldelse.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Den trækker så meget på Hollywoodgysets storhedstid fra midten af 19'60'erne til 1980'erne. Bare måden den gode Rose McGowan fyrer sin replik af, og måden hvorpå der bliver filmet mod den modkørende bil i traileren fik mig til at glæde mig i sådna en grad jeg skiftede boksershorts efter traileren... 8)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

VI SKAL I BIFFEN QLEG!!!!
Brugeravatar
VioLogic
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af VioLogic »

Ser mega nice ud! Hvornår var det den kom?
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
gentlemanfinn
Geografisk sted: Østerbro

Indlæg af gentlemanfinn »

Stadig skuffet over Grindhouse er blevet delt i Danmark :S
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Filmen har premiere i dag.

...
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

ffs jeg vil se den.... qrazyleg du venter på mig!!!!!!!
hirayz
Geografisk sted: papkasse

Indlæg af hirayz »

gentlemanfinn skrev:Stadig skuffet over Grindhouse er blevet delt i Danmark :S
Er det kun den ene film de viser?

Troed de bare havde kaldt den Death Proof, de har det jo med nogen gange i danmark at oversætte en engelsk titel til anden engelsk titel....
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Grindhouse og Death Proof blev også delt i resten af verden. I Danmark udkommer Grindhouse under titlen "Planet Terror". Det er iøvrigt ligeledes titlen i resten af verden, bortset fra USA og Canada.

Til gengæld er det helt hen i vejret at Grindhouse bliver vist efter Death Proof i Danmark når det nu ikke er meningen med filmen. Men det kan ske det er pga. de danske biografdistributører mener at Robert Rodriguez er en for ukendt instruktør og vil sælge den som efterfølgeren til Tarantinos film. Men helt ærligt, kender folk så ikke den gode Rodriguez? Der skulle da gerne pinge minimum fem blockbustere op når man nævner det navn.

Og ja DjMail, jeg skal nok vente på dig. Den kommende uge byder alligevel på Pirates of the Caribbean III til undertegnede.. Så tager vi bare Death Proof ugen efter.
gentlemanfinn
Geografisk sted: Østerbro

Indlæg af gentlemanfinn »

Nu ikke helt rigtig, projektet hedder Grindhouse og filmene har hele tiden heddet Death Proof og Planet Terror, så ingen ny titler.

Og grunden var jo at man mente vi i europa ikke ville forstå Grindhouse konceptet, hvilket er lidt morsomt eftersom filmen jo netop floppede i usa fordi folk valgte at gå efter den første film.
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ja den første linie i mit indlæg blev da formuleret lidt uheldigt. Jeg mente selvfølgelig at det kun var i USA og Canada filmene blev vist samlet som "Grindhouse".

De anmeldelser jeg indtil videre har læst af filmen(e) gør at jeg glæder mig endnu mere. I torsdags bestilte jeg iøvrigt

Grindhouse: The Sleaze-filled Saga of an Exploitation Double Feature samt Death Proof Screenplay... Så er der lidt lækkert læsning til sommerferiens første par uger :)
rea

Indlæg af rea »

Uhh... glæder mig også.... Den må da bare være lidt god... fed stil at lave hyldest film til forskellige genre... Gjorde han jo egentligt også med kill bill....

Grrr.... Haps... endnu en god film satser vi på...
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Stadig ikke nogen, der har set filmen?

...
pono
devarjokendte.dk

Indlæg af pono »

Jo jeg så den i lørdags..Det er en værre lorte film rent ud sagt...Hvis man ser traileren, så har man set alt det sjove.. Altså hvis man kan lide Sin city, kan man også lide denne her, vil jeg tro. Eller det er jo ikke en lortefilm, handlingen er bare lidt bob bob bob bob :) Ikke den store filmanmeldelse herfra, men jeg syntes slet ikke, at den var værd at se i biografen

Spændingskurven er plan hele filmen undtagen 2 gange, og de to gange ser man i traileren
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

I modsætning til Pono er jeg helt oppe og ringe over de to film. Jeg havde endda læst manuskriptet til Planet Terror inden jeg så den i aftes. Så nu er begge film set, og jeg glæder mig til at se hvilke udgivelser der kommer af dem. Personligt tror jeg der er noget stort i vente. Det bunder jeg lidt ud fra at der i denne tid er en helvedes masse Grindhouse-udgivelser på vej på dvd. Selv ynder jeg mig over at have investeret og fået leveret The Grindhouse Experience. 20 film fordelt på 5 diske. Film der ellers havde været umulige at opdrive, så man må bære over med den noget ringe kvalitet.... men så er de også nærmest lige i trådens ånd. De næste ting der skal købes bliver de 2DVD udgivelser der er kommet (og kommer) af Grindhouse projekter. Helt i ånd med Grindhouse indeholder hver udgivelse selvfølgelig to film.

The Grindhouse Experience har som sagt 20 film, som er special selections fra Quentin Tarantinos L.A. Grindhouse Festival 2007... Få den købt. Amazon.co.uk har den blandt andet.

En anden ting der godt kunne tyde på en større udgivelse fra Tarantino/Rodriguez er at Kill Bill ENDELIG kommer i en ordentlig amerikans udgivelse. Der er selvfølgelig tale om The Whole Bloody Affair udgivelsen som forventes til november. Indtil nu har man jo også været nødsaget til at rettet blikket mod Japan for at finde de federe udgivelser af de to film (de har så også været hamrende lækre!)

---

Iøvrigt vil jeg godt lige kommentere lidt på Ponos mening om filmen. Ikke fordi jeg skal sige den er forkert, for selvfølgelig har han ret til at være meget lidt begejstret for filmen (her Death Proof). Men mit spørgsmål omhandler om du nogen sinde har set nogle Tarantino film? Hvis du mener tale er ligegyldig, vil jeg ikke anbefale Jackie Brown eller Kill Bill i hvert fald. Det er en kæmpe del af Tarantinos arbejde at gøre talen gældende og være en meget vigtig del af filmen. At levere replikerne på en helt speciel måde med de rette ord til de rette personer er noget af det han er bedre til end 98% af sine kollegaer.
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Resevoir dogs... det er kun dialogerne i den film... og de er saa hamrende klasse :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

Og i første omgang kommer filmene hver for sig, og derefter kommer de måske som en samlet dvd udgivelse som det burde være.

Lige for at bolle dvd-narkomanerne lidt mere i røven :wink:
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ja både Tarantino, Spielberg og Lucas har en dejlig konkurrence kørende tror jeg...
pono
devarjokendte.dk

Indlæg af pono »

Qrazyleg: Jo jeg tror vidst jeg har stort set alle hans film, og Pulp Fiction og Resevoir dogs er også 2 af mine yndlings da..Men jeg syntes bare ikke, at der var noget specielt over deathproof..Og så ved jeg ikke, om der er meget minimalisme i dialogerne i death proof, jeg forstår dem ihvertfald ikke..Kunne være, at jeg skulle se filmen 1 gang til så :)
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Gad ikke at se Deathproof færdig (så jeg har stadig aldrig set en hel Tarantino film), men Planet Terror er absolut uovertruffen klasse

:5af5
Besvar