Lanz3 skrev:Plys - det nye kuld skrev:Cokeline
Nabo'er osv har også tit ondt i røven over sådan noget og ringer til Skat for et godt ord...
Ja du kan satengalemig tro at naboer (og jeg) ringer til skat, hvis min nabo ligger og kører i svensk registreret bil for at undgå afgiften!!!
Hvis man vil ha´ en skattefri svensk bil, så må man sgu flytte over sundet.
Og det her har intet med jantelov at gøre - bare ganske almindelig strafferet.
Selvfølgelig skal man betale skat efter gældende regler. Period!
Det andet er noget forbandet hykleri, og vil man have det anderledes, må man melde sig ind i bestyrelsen (foketinget) for at få indflydelse, og
så er man velkommen til at ændre på sagerne.
Skam Jer (dem der bare
overvejer det...)

Så kan man jo tage fat i så mange andre ting.
Sort arbejde? Betale for sine cd'er, dvd'er osv. osv.! Alle lave noget snavs...intet er mere retfærdigt end det andet!
Jamen det er da også rigtigt, men nu var det helt konkret en forespørgsel om hvordan man lettest snyder den danske stat (og dermed de der trods alt betaler skat) for afgiften på en dyr bil - og ja, det er dyrt, alt for dyrt at betale 180% i afgift - men snup en tudekiks, for sådan er loven
Og ja, det er også helt hul i hovedet med alt det sorte arbejde, men der er bare den forskel, at hvis DU kører med svensk nummerplade, så kan man se dig... håndværkeren (og ikke mindst hans kunde) er gode til at skjule svineriet, så det er meget sværere at spotte de ugerninger

Men tro mig - der er maaange der gerne ringer til skattefar, hvis de finder ud af at tømrerens båd, campingvogn, 52" plasmaskærm, pool´en osv osv er betalt af skattefar...!
Og jeg er helt enige i de udtagelser du kommer med. Min pointe var bare at folk der eksempelvis snyder staten for penge gennem sort arbejde, skal ikke gå og ha' ondt i røven over at andre eksempelvis køber en bil i Sverige.
Jeg snyder altså ikke staten for skattepenge, for det er nu engang således, at vist betaler vi meget i skat - men hvis du og andre vil storsnylte på samfundet, men samtidigt have fri læge, ambulancer, sygehuse, amublancefly hjem fra skiferien, biblioteker, kulturhuse, idrætsanlæg mm. - ja så bliver skatten altså desværre sat op. Jeg ved godt den kun bliver sat op for mig (og min nabo der også ringer), for du og dine venner er flygtet for længst ud af landet, i skattely.
Hvis du har en fed lejlighed så tæt på byen, til så billige penge, så burde du nu nok kunne klare dig. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men et gammel ordsprog siger at man skal kunne kravle før man kan gå - og jeg kender ingen der er startet med den fedeste dyre bil...medmindre de er født med en guldklump i røven (og så er det med skatten jo ligegyldigt!).
Sigt lidt lavere, og styr din moral... det der med CD kopiering - helt ærligt.
Du ved godt selv hvor tåbeligt det argument var, ikke

?
Det er ikke lige dér statsøkonomien er tynget - det er vist kun nogle musikere der føler sig en smule truet. Nuvel, hvis de ikke sælger noget, så kan DE jo heller ikke betale skat, men med de latterlige procenter kunstnerne får af kagen, kan det vist ikke betale sig at måle på det.
Men en bil til 100.000,- uden afgift, den ville jo smide 180k lige durk i sparegrisen, så dét flytter jo noget. Der skal snydes et par Lilholter, Tiestoer og Metallicaer før vi når derop.
Og så er der håndværkeren. Han skal alligevel også arbejde NOGEN timer sort, før han har 180k i hånden, og med den arbejdsbyrde - og lønninger - der er lige for tiden, så tror jeg heller ikke der er ret meget kød på dén ged
Vi nupper lige en quote mere:
Nu kommer jeg snart frem til pointen

En håndværker kan snildt tjene 100.000-200.000 kr om året sort men så længe vi kan få lidt billigere arbejds kraf så er vi glade. Men hvis der er en som køber en fed bil i sverig hvor han har sparet 400.000 kr i afgifter så har vi ondt i røven for det gavner jo ikke os... og der skal ikke meget lommeregner til for at se hvem der er den størreste udgift for systemet over 4 år.
Nå, det var da et værre regnestykke vi fik der.
Hvis - og jeg mener
hvis (ja, jeg er selv håndværker, og det er de færreste der har de muligheder) - en håndværker kan tjene 100.000 kr. på et år, sort, så er det fordelt på - lad os sige måske 10 forskellige kunder (lavt sat). Hvis disse kunder hver især har ligeså lousy-lav moral som håndværkeren selv, så tager de til Sverige og køber en Audi A5, og sparer derved 400.000 kr. i skat, hvér. Ok - de gør det måske en gang om året, eller en gang hver 4. år. Jeg er hamrende ligeglad! Jeg behøver ingen lommeregner for at finde ud af at det er millioner!.. der ikke kommer i kassen.
Så kære Lanz3 - nyd din lejlighed, tag toget - eller hvis du vil køre selv - køb en gammel balje, og køb så din monsterbil til næste år (du siger jo selv du har råd næste år), og helst i Danmark, for der er jo dejligt her (og jeg vil gerne slippe liiiidt billigere i skat fremover