Køb af bil i Sverige!

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
Lanz3
Geografisk sted: Here, where else?

Køb af bil i Sverige!

Indlæg af Lanz3 »

Hejsa
Ved ikke om den har været oppe at vende før, men i såfald beklager jeg! ;)

Nogle som har tips og tricks til hvordan man anskaffer sig en bil på svenske plader, og kan komme afsted med det?

Købe en lejlighed i Sverige og få posten sendt derover?
Leje en lejlighed?

Osv. osv.

Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Sådan lige til tror jeg ikke det er... Du kan ikke bare købe en lejlighed i et andet land og blive boende i DK.

Du skal trods alt registreres i det pågældende land. Dvs. du skal ha' en opholdstilladelse for sverige (som dansker skulle det ikke være svært)

Dertil kommer at når du så har en svensk bil i DK må den ikke være her længere end 3 måneder...

Der er også nogen forsikrings spørgsmål iblandt.

Hvis du kører galt eller bliver busted med det så får du altså et girokort på ca. 180% af bilens værdi. Jeg går ud fra at det er en lidt dyrere bil siden du spørger...

Nabo'er osv har også tit ondt i røven over sådan noget og ringer til Skat for et godt ord...

Kommer nede fra den tyske grænse hvor der har været lidt tilsvarende. Der er der ogsaå blevet busted en del.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

Ved at det giver problemer, der myndighederne er meget opmærksomme på sådan nogle sager.. Det kan generelt ikke betale sig, da de fleste sjællandske myndigheder, laver de såkaldte dyneløfts, hvor de overvåger dig i gennem længere tid.. Så klapper fælden.. Hvis du vil have en fed bil, så kig efter veteranbiler, f.eks. så har jeg hørt om flere som importere gamle fede amerikanske biler som de så indregistreret til meget billige penge her i landet... Det er bare et forslag som er væsentligt billigere end den svenske finte..
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Eller evt flyt til Sverige :)

Med bil tar det jo ingen tid at smutte over broen.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Cokeline
Nabo'er osv har også tit ondt i røven over sådan noget og ringer til Skat for et godt ord...
Ja du kan satengalemig tro at naboer (og jeg) ringer til skat, hvis min nabo ligger og kører i svensk registreret bil for at undgå afgiften!!!

Hvis man vil ha´ en skattefri svensk bil, så må man sgu flytte over sundet.

Og det her har intet med jantelov at gøre - bare ganske almindelig strafferet.
Selvfølgelig skal man betale skat efter gældende regler. Period!

Det andet er noget forbandet hykleri, og vil man have det anderledes, må man melde sig ind i bestyrelsen (foketinget) for at få indflydelse, og er man velkommen til at ændre på sagerne.
Skam Jer (dem der bare overvejer det...) 8O
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Plys - det nye kuld skrev:Cokeline
Ja du kan satengalemig tro at naboer (og jeg) ringer til skat, hvis min nabo ligger og kører i svensk registreret bil for at undgå afgiften!!!

Kunne ikke la' være med at grine men ja det har du ret i.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Helt enig plys.

Jeg synes det er så plat når man ser en svensk bil der er lækker. FØJ.
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

DjMail skrev:Eller evt flyt til Sverige :)

Med bil tar det jo ingen tid at smutte over broen.
Har overvejet det, men bor i en super fed lejlighed 200 meter fra strandparken til kun 2000 om måneden. Det får man næsten ikke billigere :)

Men tak for de mange inputs, må jo tage til overvejelse hvad der så er vigtigst, bil eller lejlighed :P
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Nu har jeg ikke læst de andres svar igennem, men jeg har hørt noget om en fake adr. i Sverige. Ved ikke hvordan det fungere eller noget.
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

Plys - det nye kuld skrev:Cokeline

Hvis man vil ha´ en skattefri svensk bil, så må man sgu flytte over sundet.

Og det her har intet med jantelov at gøre - bare ganske almindelig strafferet.
Selvfølgelig skal man betale skat efter gældende regler. Period!

Det andet er noget forbandet hykleri, og vil man have det anderledes, må man melde sig ind i bestyrelsen (foketinget) for at få indflydelse, og er man velkommen til at ændre på sagerne.
Skam Jer (dem der bare overvejer det...) 8O
Så kan man jo tage fat i så mange andre ting.

Sort arbejde? Betale for sine cd'er, dvd'er osv. osv.! Alle lave noget snavs...intet er mere retfærdigt end det andet!
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Lanz3 og det vil efter din mentalitet så være ok at købe bil i sverige fordi din nabo får lavet en carport sort, eller fordi dine venner brænder deres CD'er ?

Hvorfor sætte grænsen der ? hvad med voldtægt ? jeg synes selv jeg har ret til at voldtage kvinder i flæng, fordi andre folk slår på hinanden i byen.

Det er en vattet indstilling og en ussel undskyldning.
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

Nu er vi i en helt anden boldgade. Ligenu snakker vi økonomisk fusk, vi har på ingen måde bevæget os ind i vold. Så lad os holde os væk fra det!

Jeg er bare så sindsyg træt af folk som eksempelvis for lavet sortarbejde, og syntes det er helt okay, men så snart andre finder en smart måde at snyde på, farer de straks op af stolene.

Enten så holder man sig helt inden for loven eller også holder man munden lukket. Der er intet som er mere retfærdigt end andet (og nu snakker vi kun økonomi)!!!
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Nej vi skal ikke holde os væk fra det, for det er den samme forskruede mentalitet.

Jeg er modsat røv træt af folk som synes det er ok bare fordi andre gør det.

Økonomisk og socialt bedrag er forkert uasnet hvor mange der får lavet det.

Kig på Fair Play kampagnen fra Skat.dk
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

Jeg er dybt uenig. Det er 2 helt forskellige ting.

Jeg gider ikke kommentere på det! Vi bliver aldrig enige anyways ;)
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Ja gu er det forskellige handlinger, men du kan da ikke seriøst mene at du ikke kan se at mentaliteten er den samme ?

"Hvis andre gør det så må jeg også"

Lige så vattet som "det var de andre der begyndte" og "jamen de andre gjorde det"

Du får lige en cliche "if everybody jumped of a bridge... would you do it?"
PinK^^ShadoW
Geografisk sted: langt væk

Indlæg af PinK^^ShadoW »

Lanz3
er det en dyr bil siden du er intraseret i at skifte bopæl til sverige?
men hun elskede ham, selv når han kom hjem med læbestift på den skjorte hun havde strøget tidligere på dagen.

- Kasper Spez
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

Jo jeg kan sagtens se mentaliteten i det, uden tvivl!

Men jeg syntes nu også der er en stor forskel på at lave økonomisk svindel mod at begå voldtægt eller mord?

Og jeg er helt enige i de udtagelser du kommer med. Min pointe var bare at folk der eksempelvis snyder staten for penge gennem sort arbejde, skal ikke gå og ha' ondt i røven over at andre eksempelvis køber en bil i Sverige.

Jeg syntes generalt bare at danskerne er hurtige til at komme efter hinanden, på trods af de fleste af os selv har snavs under fingerne...
Brugeravatar
Lanz3

Indlæg af Lanz3 »

PinK^^ShadoW skrev:Lanz3
Ja, men p.t. er det bare lidt en sjov tanke. Det er først om 1 års tid, det eventuelt skulle være aktuelt :) Men ja, det er en dyr bil, hehe
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Lanz3 danskere har generalt en god evne til at kaste med sten, men det ændre ikke på at det de laver er forkert. Og egentlig har jeg det fint med at folk stikker hinanden for et godt ord, selvom de måske ikke selv har ren mel i posen.

For hver gang der stikkes en svindel, spare samfundet penge og jeg får mere ud af de penge jeg betaler i skat.
PinK^^ShadoW
Geografisk sted: langt væk

Indlæg af PinK^^ShadoW »

Lanz3 skrev:
PinK^^ShadoW skrev:Lanz3
Ja, men p.t. er det bare lidt en sjov tanke. Det er først om 1 års tid, det eventuelt skulle være aktuelt :) Men ja, det er en dyr bil, hehe
okay, kan sagtens se grunden til at man vil spare hvor der kan spares!
men det er der åbenbart mange her inde der er (MEGET) imod....
Besvar