Jeg sad og så noget på National Geographic omkring Åbenbaringen eller Apocalypsen. Det afsnit hedder "The Secret Bible Apocalypse". Selve programmet har kun med Åbenbaringen at gøre og ikke det jeg omtaler længere nede! Det er flot lavet og i HD!
Lige inden jeg fortsætter vil jeg påpege at jeg ikke vil kalde mig så kristen at jeg tror på det!
Til dem som pjækkede fra religionstimen så går Johannes Åbenbaringen ud på de sidste tiders kamp mellem den sande Kristus og Antikrist. (666) Antikrist er vel at mærke ikke identisk med Djævelen/Satan, men er på en gang en skikkelse, der bærer Jesuslignende træk og alligevel hans modstander. Andre mener derimod at det er en inkarnation af djævlen.
Åbenbaringen går ud på at der vil komme en charmerende person som vil overbevise menneskeheden og overtage herredømmet. Dem som tror på det mener allerede at han er iblandt os nu.
Johannes Åbenbaringen kapitel 13 vers 11-18).
Mange mener dog at han mente den romerske kejser Nero., dog er mange igennem tiderne blevet beskyldt for at være antikrist bla. Hitler, Profeten Muhammed, Nero og Napoleon"Da så jeg et dyr komme op af jorden, og det havde to horn som et lam, men det talte som en drage.... det udøvede magt og fik hele jorden og hele dens befolkning til at tilbede det. Dyret kunne ligefrem tale og dræbe enhver, der ikke ville tilbede det...det får alle til at sætte et mærke på deres pande med dyrets navn eller dets navns tal. Lad enhver der har forstand, udregne dette tal, for det er tallet for et uhyre, for det er tallet for et menneske. Dets tal er sekshundrede og seks og tres"
Dertil kommer der noget som kaldes "The Rapture" som går ud på at alle troende kommer i himmlen (Det er dog meget diskuteret!)
Derefter kommer der syv år med plager, krige osv. I det sidste 7. år vil der være "Show-down" hvor antikristen kommer til magten og han vil føre det sidste store krig. Armageddon. Iflg. Åbenbaringen vil han lave den største hær nogensinde med de sidste mennesker og angribe Jerusalem. Lige inden han er ved at vinde slaget opstår der et mirakel, gud kommer.
Face-off mellem Kristus og Antikrist. Antikrist taber og alt er fryd
Hvis du har læst hertil undrer du dig sikkert hvordan USA’s præsidentkandidat Barack Obama (som vil stille op til valget i USA i 2008) kommer ind i billedet?
Jeg fik bare den underlige idé efter udsendelsen (Jeg ved det… Weird) Så jeg søgte på google.com og til min store overraskelse er jeg ikke den eneste der har haft den tanke. Barack Obama er blevet uhyrligt hurtigt populær i USA og er meget karismatisk.
Nogen tolker hans kommentarer ret kraftigt.
Barack Obama
I want to thank you for all the generous advance coverage you have given me in anticipation of a successful career," Mr. Obama said."When I actually do something, we'll let you know." And no doubt, when that happens, the world will notice.”
Did anyone read the TIME Magazine article on Obama? It really creeped me out. At one of Obama's speaking engagements he was introduced in the following way: "He's all of us! He's not black! He's not white! He's not ..." The speaker then faltered and realized that she was about to say that He's not male or female. This kind of a description for anyone is worrysome. I believe that this is exactly how antichrist will be.
Ved godt det er et meget mærkeligt topic men synes nu det er meget interessant.
Nå ja men det er da i hvert fald bedre end Bush
Her er Tv programmet
http://thepiratebay.org/tor/3666297/The ... pse_(XviD)
Og her er et af de forummer der omtaler dette: http://www.apostropher.com/blog/archives/001712.html