Selvforsvar eller..?
Redaktør: Moderators
Selvforsvar eller..?
Det hele startede med, at jeg var på studietur til tyskland.
I tyskland mødte vi så nogle søde svenske piger som jeg snakkede fint med indtil en gut fra min parallelklasse kommer hen til mig, ta'r kvælertag på mig og siger noget i stil med "skal du score mine piger?".
Det resulterer så I, at jeg klapper ham en på hovedet så jeg sprænger hans venstre trommehinde.
Det skal siges, at vi begge havde indtaget en smule alkohol, men ikke nok til ikke at kunne bedømme situationen.
I mine øjne virker han truende idet han tager kvælertag på mig, men er det "truende nok" til at sige jeg handlede i selvforsvar?
I tyskland mødte vi så nogle søde svenske piger som jeg snakkede fint med indtil en gut fra min parallelklasse kommer hen til mig, ta'r kvælertag på mig og siger noget i stil med "skal du score mine piger?".
Det resulterer så I, at jeg klapper ham en på hovedet så jeg sprænger hans venstre trommehinde.
Det skal siges, at vi begge havde indtaget en smule alkohol, men ikke nok til ikke at kunne bedømme situationen.
I mine øjne virker han truende idet han tager kvælertag på mig, men er det "truende nok" til at sige jeg handlede i selvforsvar?
BØH
Ja det vil jeg mene at det er. Det er jo ikke ligefrem behageligt at få taget kvælertag, på samme måde som det bestemt ikke er ufarligt.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
.
Ud fra din fortælling vil jeg antage at det er selvforsvar.
Det er også måden svenskeren siger til dig på. "Skal du score vores piger" - Så må hammeren falde, som du så gjorde.
Det er også måden svenskeren siger til dig på. "Skal du score vores piger" - Så må hammeren falde, som du så gjorde.
the sound won't listen!
-
bukkebrusen
- Captain
Kvælertag anses for at være et ønske om at gøre dig ondt og i værste tilfælde slå dig ihjel. Så vil mene du handlede i selvforsvar og det var din kammerats egen skyld hvad der skete af følger mod ham.
Der er fortiden jo også en sag om nogle 16 årige der hvert frikvarter tog kvælertag på en anden 16 årig dreng. Så sagsøg ham hvis han bliver næsvis
Der er fortiden jo også en sag om nogle 16 årige der hvert frikvarter tog kvælertag på en anden 16 årig dreng. Så sagsøg ham hvis han bliver næsvis
He who dies with honor is a dead man!
-
bukkebrusen
- Captain
Re: .
Som jeg forstod det, var det en fra hans parallelklasse og ikke en tilfældig svenskerwlt skrev:Ud fra din fortælling vil jeg antage at det er selvforsvar.
He who dies with honor is a dead man!
Re: .
Det var nu en fra min parallelklasse der gjorde det.wlt skrev:Ud fra din fortælling vil jeg antage at det er selvforsvar.
Men nu er det jo også set fra min side af sagen, men prøvede at forklare den så objektivt som muligt (Hvis man kan sige det sådan). Altså fra en mulig tilskuers point of view.
Og nu skal I endelig ikke give mig ret bare fordi jeg er på brættet og han ikke er, men jeg skulle mene, at I ikke plejer at gøre sådan, og at I heller ikke gør det denne gang.
Regner ikke med, at han politianmelder det, for han burde have hjerne nok til at vide, at jeg højst sandsynligt ville have retten med mig eller hvad man nu siger.
Men mange tak for jeres svar
BØH
Som udgangspunkt vil jeg også mene at det går under selvforsvar, men der kan være formildende omstændigheder fra hans side i forhold til kvælertaget.
Det kan fra hans side have været venskabeligt drillende (du ved den måde man kan drille venner på)
Nu ved jeg ikke om du normalt er venner med gutten, men i såfald du er vil en retsag nok spille det kort i hans fordel, men i samme tilfælde i forhold til dig og erklære jer for lige gode om det. Kammerat leg med alkohol bliver sjældent straffet med mindre du have smadret ham eller andet.
Tror ikke du skal frygte noget, men at du kan være nervøs forstår jeg godt. Du har trodsalt gjort en forholdsvis skade på et andet meneske, men jeg er ikke i tvivl om at du gjode det i selvforsvar, og det skal du selv huske på. Ingen grund til at bebrejde sig selv.
Det kan fra hans side have været venskabeligt drillende (du ved den måde man kan drille venner på)
Nu ved jeg ikke om du normalt er venner med gutten, men i såfald du er vil en retsag nok spille det kort i hans fordel, men i samme tilfælde i forhold til dig og erklære jer for lige gode om det. Kammerat leg med alkohol bliver sjældent straffet med mindre du have smadret ham eller andet.
Tror ikke du skal frygte noget, men at du kan være nervøs forstår jeg godt. Du har trodsalt gjort en forholdsvis skade på et andet meneske, men jeg er ikke i tvivl om at du gjode det i selvforsvar, og det skal du selv huske på. Ingen grund til at bebrejde sig selv.
Vi har ikke ligefrem været uvenner, men heller ikke perleveninder hvis du forstår. Vi kan sagtens snakke sammen, og det kan vi også nu... Men tror sagtens han ville kunne finde på at anmelde det, eller gøre det til en større deal end det er (Altså anmelde det osv.)DjMail skrev:Som udgangspunkt vil jeg også mene at det går under selvforsvar, men der kan være formildende omstændigheder fra hans side i forhold til kvælertaget.
Jeg er normalt aldrig en type der bruger vold medmindre det er i selvforsvar og det tror jeg også de fleste, der kender mig, vil skrive under på.
BØH
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Hvis det er sket i udlandet tror jeg ikke engang han kan gøre noget her...
Hvis der skulle være sket noget så skulle du eller ham ha' politianmeldt det i tyskland.
Hvis der skulle være sket noget så skulle du eller ham ha' politianmeldt det i tyskland.
Senest rettet af Cokeline 07 maj 2007, 19:49, rettet i alt 1 gang.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Ja og nej, du skal helst undgå at gøre noget som helst.Niki skrev:Jamen hvis man er blevet voldligt overfaldt eller der var en der prøvede har man så ik ret til at gøre noget fra sig?
Det mener jeg bare ?
Sagerne kan variere meget.
Han kan jo godt vurdere situation at han ikke er i livsfare pga det kvælertag og da slet ikke når andre er til stede.
Du skulle evt tage til læge om at få dokumenteret det kvælertag hvis muligt fordi han kan nok dokumneter den bristede trommehinde.
Hvis du er så meget i tvivl (som du ikke burde være) så kontakt en advokat i nærheden af dig eller kontakt http://www.ret-raad.dk/brevkasse
Der kan du skrive anonymt og de svarer dig så rimelig hurtigt og det er gratis. De kan også svare dig på om hvad der kan ske og hvordan du skal forholde dig. Bare husk at forklare det meget detaljeret.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^