Lektiehjælp :)

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
pono
devarjokendte.dk

Lektiehjælp :)

Indlæg af pono »

Hej. Jeg står og skal lave en engelskaflevering, hvor jeg skal skrive om nogle virksomheder, som har fået succes på fremmede markeder, og virksomheder, som ikke har fået succes. F.eks. McDonals i Indien. Det gik ikke så godt, da koen er hellig, så de fik ikke solgt så mange burgere ;)

For at gøre det hele kort, har i eksempler på virksomheder, der har klaret sig godt/skidt på fremmede marker?
bukkebrusen
Captain

Indlæg af bukkebrusen »

Carlsberg, de har lfået succes i fx Japan og mange andre lande. Skrev engang om Dansk samhandel mellem Danmark Japan på HHX.

Firmaer som ikke har fået stor succes kan jeg ik lige pt hjælpe med :)
He who dies with honor is a dead man!
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

bukkebrusen skrev:Carlsberg, de har lfået succes i fx Japan og mange andre lande. Skrev engang om Dansk samhandel mellem Danmark Japan på HHX.

Firmaer som ikke har fået stor succes kan jeg ik lige pt hjælpe med :)
Heh lige præcis Carlsberg lavede den brøler, at lancerer elefant øllen i Østen (kan ikke huske hvilket land, der har overtroen) med de to elefanter der danner bro. Det betød ulykke med to elefanter i følge de lokale, og Carlsberg var nødt til at lade en elefant gå i gennem porten...

Den var vist ikke så heldig.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
pono
devarjokendte.dk

Indlæg af pono »

Det lyder fedt det med Carlsber. Nogen der ved, hvilket land Frz snakker om?
Zeam

Indlæg af Zeam »

Jysk sengetøjs lager : www.jysk.dk

Det går jo alletiders for Lars Larsen, da han har udvidet i flere forskellige lande.

Det samme for

Bestseller : www.bestseller.com

Som også har udvidet i flere forskellige lande, hvoraf de sælger tøj.

Forskellige slags brands
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Har også hørt den histore med de 3 elefanter... og i min søgen efter den fandt jeg lige noget rapport ting om carlsberg.
http://hjem.get2net.dk/carlsberg-projekt/

kan du da kigge lidt på
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

En forretning som Hummel har også gjort det godt i udlandet og er blevet rimelig anerkendt.

Klassikeren MÆRSK.
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Bose, B&O, Danpo, Grundfoss, Danfoss & Lego er dem der lige falder mig ind, de har vist gjort det godt og er anerkendte
<---------------------------->
§1 I'm always right
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

At finde nævne de virksomheder der har klaret det godt, er jo nemt - det sjove er de anektdoter om de virksomheder der har dummet sig gevaldigt grundet minus markedsresearch.

Virksomheder der har klaret sig godt >> KFX, NASDAQ, S&P500 osv. der er en million at vælge i mellem. :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Jeg kan huske en sag, men kan sq desværre ikke huske hvad det var for et firma, men mener det var nogle piller af en art, kan huske at principet i reklamen, der var 3 billeder.
Nr 1 (Til venstre) hvor en mand havde hovedpine
Nr 2 (Midten) Manden åd en pille
Nr 3 (Til Højre) Manden var rask

Problemet var så, den blev lanceret i et land hvor man læser fra højre mod venstre, så de læste det som, vær rask, spis en pille og bliv syg

Det er rimelig svært lige og forklare og kan nok ikke bruges til noget hvis man ikke ved hvad firma det er, men kan jo være andre kan huske den sag :)
<---------------------------->
§1 I'm always right
kalleanker

Indlæg af kalleanker »

har også hørt JayJay^^ historie på hhx, ligesom vi fik fortalt en om en bilproducent. De havde givet bilen et spansk klingende navn, problemet var så bare at det betød lille penis på spansk og den var der ikke så meget salg i, i latin amerika :lol: Mærkeligt nok
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Nu når Jysk blev nævnt, så havde det meget dårlig start i USA - der blev ikke foretaget ordentlig markedsresearch inden de indtog dette land. Sidenhen er det så blevet godt, men det startede skidt.

Står der i hvert fald noget om i Lars Larsens selvbiografi, "Go'daw jeg hedder Lars Larsen" - eller cirka den titel i hvert fald.
Besvar