Tog hjemmeside..

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

LeG0lAsDK
Opera anmelder

Tog hjemmeside..

Indlæg af LeG0lAsDK »

Jeg er imponeret, sad lige og så at TGV ville lancerer et nyt super tog, hvilket jeg synes er imponerende, især taget betragtning at vi i danmark, stadigvæk har tog som kun kører 180 km/t.
Jeg er af den følgende overbevisning, at hvis man skal få danskerne væk fra deres biler, så skal togene i Danmark hurtigere op i fart. F.eks. har tyskerne deres ICE tog, som uden problemer kører 250 km/t, der mener jeg at det vil være rentabel og få den danske befolkning at droppe bilen. Dvs. blive muligt at køre fra ålborg til københavn på 2 timer cirka. Så vil for alvor rykke i integrationen i Danmark.
For ikke at snakke om den integration man i forvejen har fået med Malmø, dette kunne også ske ved en kommende forbindelse med Femer, med en forbindelse til Hamborg - København.
Men eftersom, at det politiske klima i Danmark, nok ikke tillade denne form for store offentlige investering. Ret typisk dansk, at man ikke har den store vilje for køre en ekspansiv finanspolitik.
Selvom de nordjyske motorveje var omdiskuterede, kan vel de færreste klage over den vækst som de har medført i dette randområde i Danmark. Men indtil vi en dag får magten eller politikerne kommer til fornuft, kan man kun bukke sig ydmygt i støvet over en hjemmeside, som præsterer en fuldkommen og unik oversigt over samtlige tog i hele europa.

Den er er nem at finde rundt i, du kan finde alle statistiker over samtlige tog både kørende og "pensionerede" togs i hele Europa. Komplet med billeder, facts. Tag et kig på hjemmesiden, man kan hurtigt tabe et par minuter eller 20 i denne imponerende hjemmeside.

Respekt for det: :5af5

Linket: http://www.railfaneurope.net/list_frameset.html
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

T - O - G! :P Ordet "toge" findes ikke!

Kender skam godt siden, ganske glimrende infoside.
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Muha!
Min by er repræsenteret! :D

Billede

Jaja, vi kan nok hernede i sønderjylland ;)
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Haha, ja den side er skam godt kendt, ikk Mikkel? :D haha.
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

Mikkel skrev:T - O - G! :P Ordet "toge" findes ikke!

Kender skam godt siden, ganske glimrende infoside.
Nå ja, så sneg der sig lige et par slåfejl ind i teksten.. Hmmm, er det rigtigt at man ikke kan rette i den, efter der er reply på den? :)
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

amh skrev:Haha, ja den side er skam godt kendt, ikk Mikkel? :D haha.
Lyder ret internt
LeG0lAsDK skrev:Nå ja, så sneg der sig lige et par slåfejl ind i teksten.. Hmmm, er det rigtigt at man ikke kan rette i den, efter der er reply på den?
Det er korrekt!
niller

Indlæg af niller »

Ja, en ting er jo togene, men en anden ting er så skinnenettets tilstand. Der er mange strækninger, der skal have en ordentlig overhaling før selv de nuværende tog kan udnytte deres maksimale hastigheder. En hel tredje ting er jo så antallet af stoppesteder. For at man for alvor skal kunne gøre noget ved rejsetiderne, vil man skulle etablere ekspresafgange. Hvis toget skal stoppe i hver eneste lille flække, bliver det begrænset, hvor meget gevinst der vil være ved at øge den maksimale hastighed, når der hele tiden skal accelereres og decelereres...
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

Helt vildt nice indlæg her LeG0lAsDK...
Må sige jeg ikke selv kører meget i tog, men jeg fik lige en tanke om det her indlæg, ikke for at ødelægge din politiske debat. Men kunne vi lave en "Find et sjovt tog du har kørt med" Evt i et andet indlæg måske i offtopic area ? Eller kunne man fortsætte med det her.
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

niller skrev:Der er mange strækninger, der skal have en ordentlig overhaling før selv de nuværende tog kan udnytte deres maksimale hastigheder. En hel tredje ting er jo så antallet af stoppesteder. For at man for alvor skal kunne gøre noget ved rejsetiderne, vil man skulle etablere ekspresafgange.
I Danmark må togene faktisk køre 200 km/t to steder - på en del af den sønderjyske hovedbane og på Vestbroen over Storebælt. Men det hjælper ikke så meget, da hver IC3, IR4, ME eller ER er godkendt til mere end hhv. 180, 180, 160 og 160 km/t.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Mikkel skrev:
niller skrev:Der er mange strækninger, der skal have en ordentlig overhaling før selv de nuværende tog kan udnytte deres maksimale hastigheder. En hel tredje ting er jo så antallet af stoppesteder. For at man for alvor skal kunne gøre noget ved rejsetiderne, vil man skulle etablere ekspresafgange.
I Danmark må togene faktisk køre 200 km/t to steder - på en del af den sønderjyske hovedbane og på Vestbroen over Storebælt. Men det hjælper ikke så meget, da hver IC3, IR4, ME eller ER er godkendt til mere end hhv. 180, 180, 160 og 160 km/t.
Jeg vover det postulat, at du er fuld af løgn. Så jeg vil gerne bede dig om beviser for denne påstand. Det eneste du skal gøre er at gå ind på banedanmarks hjemmeside og downloade tib strækningerne, hvor maksimumhastigheden på hele Danmarks skinnenet kan findes.

...

Synes det lyder som en god ide med en diskussion i off-topic omkring dette togemne. Med de tognørder, der er på CA, så skal vi nok kunne få gang i en debat.
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

mimic skrev:Muha!
Jeg vidste ikke at du ejer en hel by. Respekt for det
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

Ace skrev:Helt vildt nice indlæg her LeG0lAsDK...
Må sige jeg ikke selv kører meget i tog, men jeg fik lige en tanke om det her indlæg, ikke for at ødelægge din politiske debat. Men kunne vi lave en "Find et sjovt tog du har kørt med" Evt i et andet indlæg måske i offtopic area ? Eller kunne man fortsætte med det her.
Ja, idéen er hermed givet videre, kan sagtens starte med dette tog, synes at det er fantastisk, har kørt med det da jeg rejste rundt i østeuropa. Det er et imponerende og ekstremt svinende tog. http://www.railfaneurope.net/pix/by/steam/P36_0064.jpg
Brugeravatar
mimic
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Deejay_Wonder skrev:
mimic skrev:Muha!
Jeg vidste ikke at du ejer en hel by. Respekt for det
Du er også bare misundelig! :wink:
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

3dotz skrev:
Mikkel skrev:
Jeg vover det postulat, at du er fuld af løgn. Så jeg vil gerne bede dig om beviser for denne påstand. Det eneste du skal gøre er at gå ind på banedanmarks hjemmeside og downloade tib strækningerne, hvor maksimumhastigheden på hele Danmarks skinnenet kan findes.
Pudsigt - det er eller mellem Vojens og Rødekro, at IC3'en har lavet begge dens hastigheds rekorder på ~205 km/t. Det ville de sgu nok ikke have gjort, hvis skinnerne ikke kunne tåle det.
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

Mikkel skrev:
gal en syg viden du har om tog :D..
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Chreddy Chreddy Chreddy.

Hold nu mund mens de voksne snakker. Hvis du nu kiggede på det link, så vil du se en masse oplysninger som for eksempel, hvor stærkt togene må køre.

Mikkel. Hvad siger du til et SA togsæt med 160 km/t. Den må godt nok kun køre 120 km/t, men skinnerne kan da klare det nogle steder. For nogle lokomotivinstruktører har da været ude og køre det. Tro mig når jeg siger, at IC4 også har kørt 200 km/t, men skinnerne er stadig kun beregnet til 180 km/t.

Det er intet problem at køre stærkere end strækningshastigheden. Slår du kontrolsystemet fra, så kan du jo køre til motorernes maksimale ydeevne, hvis bare strækningen er lang nok, og med kontrolsystemet indkoblet kan man komme op på +9 km/t for meget inden nødbremsen aktiveres.

Men det er ikke ensbetydende med, at skinnerne er bygget til det, og der er en grund til, at man ikke har sat farten op. Ud over det sikkerhedsmæssige, så er der også det rent miljømøssige. Nu vil jeg ikke gå i detaljer, men da S-bane strækningen blev opgraderet fra 100 km/t til 120 km/t, så steg forureningen i form at et væsentligt kraftigere elforbrug også = mere co2.

Hvor stærkt kan man køre igennem Storebæltstunnellen, når nu du ved så meget om dette?

...

edit ME lokomotivet er kun godkendt til 140 km/t og ingen steder i Danmark MÅ togene køre 200 km/t (hvilket ikke er ensbetydende med, at de ikke kan køre det).
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

3dotz skrev:Hvad siger du til et SA togsæt med 160 km/t. Den må godt nok kun køre 120 km/t, men skinnerne kan da klare det nogle steder. For nogle lokomotivinstruktører har da været ude og køre det. Tro mig når jeg siger, at IC4 også har kørt 200 km/t, men skinnerne er stadig kun beregnet til 180 km/t.
Jeg fik udtrykt mig forkert i det første indlæg, ja. Det jeg egentlig også mente var, at skinnerne er BYGGET til at kunne klare kørsler med 200 km/t, men at ingen danske tog er godkendt til den hastighed.
3dotz skrev:Det er intet problem at køre stærkere end strækningshastigheden. Slår du kontrolsystemet fra, så kan du jo køre til motorernes maksimale ydeevne, hvis bare strækningen er lang nok, og med kontrolsystemet indkoblet kan man komme op på +9 km/t for meget inden nødbremsen aktiveres.
Men det er ikke ensbetydende med, at skinnerne er bygget til det, og der er en grund til, at man ikke har sat farten op. Ud over det sikkerhedsmæssige, så er der også det rent miljømøssige. Nu vil jeg ikke gå i detaljer, men da S-bane strækningen blev opgraderet fra 100 km/t til 120 km/t, så steg forureningen i form at et væsentligt kraftigere elforbrug også = mere co2.

Jeg ved skam en masse om miljø, og også at det er en del af grunden til begænsningerne. Det vil jo altid forurene mere hvis hastighederne øges, og jeg vil da også vove at påstå, at TGV, EuroStar, ICE osv. forurener betydeligt mere end IR4 gør (bare for at holde det til de elektriske sæt).
3dotz skrev:Hvor stærkt kan man køre igennem Storebæltstunnellen, når nu du ved så meget om dette?
Det kommer an på om du mener KAN, som du skriver, eller om du mener MÅ, altså hvad den er godkendt til. HVis sidstnævnte, så er det et stykke tid siden jeg sidst har været derigennem, men jeg mener det er 140 eller 160.

3dotz skrev:ME lokomotivet er kun godkendt til 140 km/t og ingen steder i Danmark MÅ togene køre 200 km/t (hvilket ikke er ensbetydende med, at de ikke kan køre det).
Jamen så 140 da. "Det kan jo smutte en gang imellem".
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Hjemmesiden er noget skrammel.
Halvdelen af billederne virker ikke og den er... mindre æstetisk.
Indholdet derimod, det er imponerende.

Det lader til vi har et par tog fetichister herinde. :)
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Kører du internet explorer ?
For hvis jeg kører den med explorer plugin i firefox så laver den mange fejl på den side, hvor der tilgengæld ikke er et eneste når jeg bruger firefox.

Så enten er det et browser problemer, eller også er det bare pluginet der kører forkert på lige netop den side.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

3dotz hvornår skal vi ud og cruise på dit arbejde?? jeg vil godt snart med!! Hvis dette kan lade sig gøre, uden at have en LKI plus en ekstra LKF. med :D
Besvar