Trådløst internet med Cybercity Solo bredbånd??

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Cargo
Geografisk sted: Chart Attack
Kontakt:

Indlæg af Cargo »

Må jeg spørge lidt dumt.. Hvorfor skal man bruge CC's router?
Er der ingen alm. ADSL modem med til CC's inet, som man bare kan koble sin egen router til?

På TDC ADSL, kobler man da bare modem og router sammen.
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

CC's router er den som sørger for at du får forbindelsen ud af hjemmet, så nej der er ingen vej uden om den...

Men mindre du selvfølgelig er hardcore adsl nørd og selv kan kode en som du har købt, hvilket jeg ikke tror er tilfældet idet det kræver ret mange indstillinger og du samtidig mister al support fra CC.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Faktisk er det ret nemt at sætte din egen router op til at køre over CC´s net. Du skal bare købe en ppoa og ikke en ppoe som mange desværre fejlagtigt køber.

Og ja så ryger din support.

Ellers så brigder du jo bare din wifi router til din cc router. Der er tusinde guides på nettet til dette.
Dette får du heller ikke support til med mindre du har en service line pakke fra cc, som er en erhvers service.

Du kan også leje wifi af cc, men det koster så vidt jeg husker 50 kroner mere hver måned. Og så er det noget billigere i længden selv at købe en wifi router. Du kan også bare købe et acces point, som ikke router ip´er for dig. Så er det ret nemt at sætte op.
Besvar