Deejay_Wonder skrev:Gruden til at jeg skrev at frz skulle satse på jordmoder er, at han lige skulle have flettet en bisætning ind hvor han udtaler, at han har frie valgmuligheder når det kommer til studier - den sætning var så mega irrelevant i den kontekst den stod i.
For at være helt ærlig (og nu VED jeg, at jeg støder en del) - så er det så hamrende nemt at få et 9-tal i gymnasiet, at ALLE kan, hvis de GAD! (snittet 9,0 er stort set adgangsgivende til alt).
Tænker jeg på min egen indsats i gym., var den VIRKELIG minimal - jeg læste ALDRIG, jeg aflevede ALT for sent - hvis overhovedet, og så videre.. Nu har jeg et talent for at narre lærere, snakke dem efter, og lave nogen gode prøver - men uden det, krævede det altså ikke meget læsning at følge med. C'mon matematik pensum for alle 3 år er jo 600 sider or so.. Matematik pensum på videre gående er det samme for et semester, forskellen er virkelig at mærke.
Det er så trist men så sandt - man skal tænke sig om i gymnasiet! Hvad vil jeg gerne, og så målrette sin indsats efter det. Jeg vidste, at jeg ville læse cand.merc.mat, og satte ind på matematikken, og intet andet. Hvis man ikke ved hvad man vil (det er vel 90%), så må man tage sig sammen, vælge fag som holder døre åbne og arbejde lidt med skolen derhjemme. EOS.
Det er nemt at være bagklog, og en skam at systemet kræver høje karaktere i 2. sprogfag for at komme ind på nanofysik, men sådan er det, og det må man så føje sig efter.
Personligt synes jeg, at hele systemet skulle revideres. Fx. optagelse på engelsk burde KUN kigge på engelsk og dansk gennemsnit (måske 2. sprog fag). mv. Man bør ikke være afhængig af idræt, musik, old, billedkunst mv.
Nu kom jeg vidst ud i en eller anden vild tangent som altid, men nu har jeg tilføjet mit indput til debatten.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.