Forbudt at snakke/sms mens man går.. :S

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Infected
Geografisk sted: Aalborg

Forbudt at snakke/sms mens man går.. :S

Indlæg af Infected »

Hej..
sad lige og så genudsendelsen af Station 2..
Og der snakkede de om at det er forbudt at snakke i mobil eller sms'e mens man går rundt inde i byen..

Er jeg den eneste som var uvidende omkring det..?

Vidste godt at det var forbudt når man cyklede eller kørte nogen form for køretøj..
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

HVis du så hørte hvor mange trafikuheld, der sker pga folk, der snakker i telefon mens de går over et vejkryds, forstår du det.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det er heller ikke forbudt at snakke i mobiltelefonen, hvis man bruger et håndfrit sæt. Men ja, håndholdt kommunikation er forbudt - og nej døvesprog går ikke under dette, hvis nogen skulle finde på det "vittige" reply. Grunden til det grunder i menneskers samspil mellem fokuspunkt og gestikulation (hvad vi bruger vores arme til). Så jeg finder det forståeligt. Reglen mener jeg iøvrigt ikke gælder i gågade-zoner.

Men der er ved at være lovforslag under udarbejdelse, der går på at det skal være _helt_ forbudt at snakke i mobiltelefon mens man kører bil.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

QrazyLeg skrev:(...)

Men der er ved at være lovforslag under udarbejdelse, der går på at det skal være _helt_ forbudt at snakke i mobiltelefon mens man kører bil.
Shit der er mange folk (specielt forretningsfolk o.lign.) der vil blive bombet tilbage til stenalderen hvis de ikke længere må snakke i mobilen mens de er på farten.. :)
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
bukkebrusen
Captain

Indlæg af bukkebrusen »

Folk skal bare lære sund fornuft eller i værste tilfælde blive kørt ned :D
He who dies with honor is a dead man!
Ejlemos
Geografisk sted: ON THE EDGE!

Indlæg af Ejlemos »

ja! jeg kalder det oss bare naturlig udvælgelse! dem som ik har hjerne nok til at se sig for i trafikken, har vi ik rigtig brug for alligevel....
Ejlemos..

Mod tåber kæmper selv guderne forgæves!
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

QrazyLeg skrev:Det er heller ikke forbudt at snakke i mobiltelefonen, hvis man bruger et håndfrit sæt. Men ja, håndholdt kommunikation er forbudt - og nej døvesprog går ikke under dette, hvis nogen skulle finde på det "vittige" reply. Grunden til det grunder i menneskers samspil mellem fokuspunkt og gestikulation (hvad vi bruger vores arme til). Så jeg finder det forståeligt. Reglen mener jeg iøvrigt ikke gælder i gågade-zoner.

Gad vide om det på et tidspunkt bliver forbudt at snakke mens man kører bil - for at være ærlig kan jeg ikke se forskellen i at snakke i håndfrit og snakke med passagerer... - har også hørt det rygtet med forbud mod tlf.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Nu er der jo også en grund til at en buschauffør ikke må snakke under kørslen...
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jeg er helt enig med dig FrZ, der var for nogle år siden en undersøgelse som viste at samtale i bilen fjernede fokus næsten lige så meget som samtale via mobil telefonen.

Grunden til at samtale i bilen ikke var så forstyrrende er at det er mindre krævende at føre samtalen med en ved siden af dig ned gennem telefonen.

Som sådan synes jeg det er fint man ikke må snakke i telefon, sende sms osv mens man cykler, går og køre bil. Som skole læren i indslaget sagde, så ville hun aldrig tilgive sig selv hvis hun havde slået den lille pige ihjel, selvom fejlen lå hos pigen.
Infected

Indlæg af Infected »

Kan helt klart godt forstå at med cykler eller køretøjer.. For hvis man cykler rundt og snakker så er det de færreste som har headset på.. Og derved har de jo kun en brugbar hånd.. og den anden hånd kan dække for noget af deres udsyn..

Men vidste godt nok ikk det var forbudt at sms'e eller ringe når man gik rundt.. Gør det selv, men det gav da lidt stof til efter tanke da man så indslaget..
Billede
BilledeBillede
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Nu har jeg ikke set det omtalte indslag, men for mig virker det fuldstændig latterligt, at man ikke må tale eller på anden måde bruge sin mobiltelefon imens man er på gåben. Jeg mener ikke, at det at tale i telefon udelukker ens reaktionsevne eller opmærksomhed mod trafikken hvis man går på gaden, fx. over et vejkryds som Mikkel omtaler. Men jeg kan selvfølgelig kun tale for mit eget vedkommende.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Sunshine i indslaget vist de flere personer som gik over for rødt mens de skrev beskeder eller snakkede i telefon.

De viste en historie om en kvinde som hamrede en pige ned, fordi pigen cyklede lige ud foran bilen.

Jeg forstår godt forbudet, men det er ikke ens betydende med at jeg selv overholder det hehe.
Infected

Indlæg af Infected »

Mener hellere ikk det er at snakke i mobil som fjerne ens overblik over trafikken.. Men nok mere sms'e..
For der fjerne du jo blikket fra vejen nogen gange og dermed mister du overblikket..
Billede
BilledeBillede
Zukot
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Zukot »

Nogen der ved hvad regler er for at løbe med en mp3 afspiller??

Fordi det er da mindst lige så farligt
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Så vidt jeg lige ved det må man godt så længe man kan høre trafikken omkring sig. Men du må ikke hænge mig op på det.
Kymze

Indlæg af Kymze »

jeg synes det er mindst lige så farligt med alle dem der lige skal skifte nummer på deres miniradio/ipod/mp3afspiller og lign..
og ja det er da fint med alle de regler, men tvivler dog bare på at det nogen sinde blir muligt for nogen myndighed og kontrollere det.
Jeg bliver så bitter. Som i jeg er så bitter. Hold nu op med at larme. Hostepigen, der har hostet i halvanden måned. Hiphopnabo. Underbo. Nabo teenager. Udenfor. Hold nu op!!! Jeg kan ikke være i fred nogen steder. Ønsker mig alle mennesker væk. Nu.
Brugeravatar
ThomazMix
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Cph dk
Kontakt:

Indlæg af ThomazMix »

Jeg synes det latterlig.. Vi lever i 2007 og så lave alle de forbud mod mobil telefonen.. Alt forgår jo snart over telefonen. Kæft de må keder sig inde i folketinget... Igen, kæft hvor er det latterlig!!!! :x
Og hvis man kører en lille pige ned er det sa da lige meget om man snakker i mobil eller man ik gør.. Selvom det ikke er ens skyld får man sq da skyld følelse alligevel med mindre man er total kold. Fik jeg sagt jeg synes de latterlige der inde i folketinget??? hehe
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Men nu kunne det jo være man kunne undgå at køre pigen ned, hvis hun ikke koncentrerede sig om mobiltelefonen i stedet for trafikken. Og ja så er det måske hun ikke er opdraget ordentligt, ja det er nok fordi hun er en spade og ja det er nok hendes egen skyld. Men det hjælper vel ikke på din skyldfølelse når du tromler over hende?

At det bliver mindre tilgængeligt at bruge mobiltelefonen er jeg helt tilhænger af. Jeg hader personer der ikke kan vente ved et stoppested eller lige smutte ind i byen uden at skulle ringe til en ventetiden. Jeg kan ikke fordrage sms-kulturen og alle de sproglige problemer den har ført med sig. Jeg hader folk, der skriver et spørgsmål i en sms de ved der ikke kan svares på i en enkelt sms i modsatte retning. (et trick til dette er bare at svare "ok")

Lidt sjovt er det at det først er efter Station 2-udsendelsen har lagt mærke til denne regel. Er det så i bund og grund ikke lige meget hvor meget de keder sig i Folketinget når borgerne samfundet udenfor alligevel er så uoplyste om noget, de virkelig bruger i hverdagen?

Hvad har årstallet egentlig med forbudet at gøre? Havde man lavet det i 1995 var der ikke så mange, der var blevet påvirket af det dengang, men givet at udviklingen havde gået som den har gjort under alle omstændigheder, så er forbuddet vel det samme? Ellers kunne jeg da også sige at jeg synes rygeforbud på forskellige steder er for ringe, da det er en indgriben i individets muligheder og dette ikke ligger inden for minimalstatsopfattelsen som den er fremlagt af John Locke, Robert Nozick og vores egen statsminister. Argumentet er lige så valid som foregående. Faktisk måske endnu mere valid, da mit argument bygger på en periode på næsten 300 år. Hvorfor ingen brok så... Jo fordi ellers begynder ikke-rygerne at tude over de ikke har fået deres daglige "Ha, jeg er meeeeget klogere end dig-dosis" og så fordi jeg i bund og grund synes det er en meget god ide, da rygning er sundhedsskadeligt. På samme måde burde det, for mig at se, være logisk at hvis der virkelig er et forhold, der er med til at øge trafikusikkerheden markant, så er det bedst at neutralisere dette eller gøre forsøget derpå.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Gad viden om jeg må gå på gade og fumle et stykke tygge gummi op af lommen mens jeg går så? >: |
Brugeravatar
ThomazMix
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Cph dk
Kontakt:

Indlæg af ThomazMix »

For satan alt den tid man bruger på at læse dine lange stile på flere A4 sider hver gang du skriver noget QrazyLeg.. haha

Det med pigen, hvis du læser hvad jeg har skrevet så er det nok lige meget om man snakker i telefon eller ej selvom det ikke er ens skyld SÅ FÅR MAN VEL SKYLD FØLELSE ALLIGEVEL!!! Og hvad hvis du havde kørt 10km for stærkt, jamen så var pigen slet ik nået ud på gaden før du var kørt forbi.. Og sådan kan vi blive ved og ved og ved..............!!

Det med vi lever i 2007 mener jeg at du kan da ik begynde at lave forbud for alt elektronik, så går verden i stå. Ja det er måske kun en mobil telefon men hvad bliver det næste og hvad kan en mobil lige, den kan snart alt og folk bruger den til meget og på alle tidspunkter, sådan er det.. Jeg er så fucking træt af alle de forbud vi snart har her hjemme. OG Hvis folk ik kan finde ud af at stoppe op for rødt imens de snakker i mobil kan de sq nok heller ik finde ud af det selvom de ikke snakker i mobil.. Jeg går absolut ikke ind for de forbud!!
Besvar