REQ: Fede citater!
Redaktør: Moderators
REQ: Fede citater!
Jeg søger nogle virkelig fede citater eller ordsprog. Det skal være citater som har en dybere mening, og giver stof til eftertanke. Derudover skal de være sandte, og meget gerne kendte. Eks. på et godt citat:
Nelson Mandela "Forgive, but don't forget".
Bring it on!
Nelson Mandela "Forgive, but don't forget".
Bring it on!
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
"Lige børn kan også være skæve"
"Man skal ikke kaste med Sten hvis han ikke bryder sig om det"
"Hvorfor gå over åen efter vand når man kan sejle"
"Hellere et tag i skridtet end ti skridt på taget"
"Hellere en pind i øret end et træ i haven"
"Hvorfor vente til i morgen hvis du kan få andre til det"
Okay, de er nok lidt fordrejede - men giver da stadig mening og stof til eftertanke
"Man skal ikke kaste med Sten hvis han ikke bryder sig om det"
"Hvorfor gå over åen efter vand når man kan sejle"
"Hellere et tag i skridtet end ti skridt på taget"
"Hellere en pind i øret end et træ i haven"
"Hvorfor vente til i morgen hvis du kan få andre til det"
Okay, de er nok lidt fordrejede - men giver da stadig mening og stof til eftertanke
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Min signatur har første del af et citat, der for mange mennesker mener at have en stor betydning.
Ellers er der den gode "The answer to everything in life is 42", ja det er taget fra "Hitchheiker's guide to the Galaxy" men faktisk går det helt tilbage til Porphyry's træ (http://faculty.washington.edu/smcohen/4 ... ryTree.GIF), hvor LIFE er repræsenteret ved 42. Jeg kunne ikke lige finde et billede med tallene på og jeg gider ikke til at scanne...
Så er der altid "I have a dream..."
DjMail citerer lige fra sofaen:
"Music is the soundtrack of our life" - Dick Clark
"Eye for an eye, and soon the whole world would be blind" - Ghandi
Og lige for at vende tilbage til min signatur, så skulle den også gerne sige noget om at jeg mener ikke det er fedt at kunne nævne andres gyldne ord. Hvordan kan det sige noget om en selv? Så vil jeg hellere finde på min egen lille sætning, som siger noget om min verdensanskuelse / eller om mig selv. Det er måske knap så slagkraftigt, men i det mindste er det originalt.
Ellers er der den gode "The answer to everything in life is 42", ja det er taget fra "Hitchheiker's guide to the Galaxy" men faktisk går det helt tilbage til Porphyry's træ (http://faculty.washington.edu/smcohen/4 ... ryTree.GIF), hvor LIFE er repræsenteret ved 42. Jeg kunne ikke lige finde et billede med tallene på og jeg gider ikke til at scanne...
Så er der altid "I have a dream..."
DjMail citerer lige fra sofaen:
"Music is the soundtrack of our life" - Dick Clark
"Eye for an eye, and soon the whole world would be blind" - Ghandi
Og lige for at vende tilbage til min signatur, så skulle den også gerne sige noget om at jeg mener ikke det er fedt at kunne nævne andres gyldne ord. Hvordan kan det sige noget om en selv? Så vil jeg hellere finde på min egen lille sætning, som siger noget om min verdensanskuelse / eller om mig selv. Det er måske knap så slagkraftigt, men i det mindste er det originalt.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
QrazyLeg

Derfor jeg skrev at der er stof til eftertanke i dem... - God fest i Dobb. A !
Præcis. Jeg har vredet lidt i gammelt kendte ordsprog, og givet dem min synsvinkel på verden, og måske især rigtig mange børn & unges "verden er til for mig" attitudeså skulle den også gerne sige noget om at jeg mener ikke det er fedt at kunne nævne andres gyldne ord. Hvordan kan det sige noget om en selv? Så vil jeg hellere finde på min egen lille sætning, som siger noget om min verdensanskuelse / eller om mig selv. Det er måske knap så slagkraftigt, men i det mindste er det originalt.
Derfor jeg skrev at der er stof til eftertanke i dem... - God fest i Dobb. A !
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Mange tak... Jep vi steger pt bøf til burgerne 
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
-
bukkebrusen
- Captain
"vejen er målet" Ghandi
Anger is only one letter short of danger.
If someone betrays you once, it is his fault;
If he betrays you twice, it is your fault.
Great minds discuss ideas;
Average minds discuss events;
Small minds discuss people.
Learn from the mistakes of others.
You can't live long enough to make them all
yourself.
Lige lidt forskelligt, de sidste kan jeg ikke "indehaver" på.
Anger is only one letter short of danger.
If someone betrays you once, it is his fault;
If he betrays you twice, it is your fault.
Great minds discuss ideas;
Average minds discuss events;
Small minds discuss people.
Learn from the mistakes of others.
You can't live long enough to make them all
yourself.
Lige lidt forskelligt, de sidste kan jeg ikke "indehaver" på.
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Hvis hele din livsfilosofi bygger på dette citat, så er det nok fedt at vide hvem der har sagt det. - KonfutseD3FrozTt skrev:Jeg ved sku ikke hvem der sagde det her engang men hvis man gad kunne man sikkert google det - men min favorit og livsfilosofi er:
"Den der går i andres fodspor kommer aldrig foran"