Sunny Beach vs. Golden Sands
Redaktør: Moderators
-
gentlemanfinn
- Geografisk sted: Østerbro
Sunny Beach vs. Golden Sands
Så er det ved at være den tid på året, hvor vennerne og jeg,er igang med at finde ud af, hvor turen skal gå hen til sommer.
Da de fleste af os enten er i elevjobs eller læser, er der ikke så mange penge. Derfor har vi besluttet at lade turen gå til Bulgarien.
Dog er vi i tvivl om hvor vidt det er Golden Sands eller Sunny Beach man bør vælge.
Så hvis der er nogen der har erfaring med stederne vil jeg meget gerne hører nærmere.
Da de fleste af os enten er i elevjobs eller læser, er der ikke så mange penge. Derfor har vi besluttet at lade turen gå til Bulgarien.
Dog er vi i tvivl om hvor vidt det er Golden Sands eller Sunny Beach man bør vælge.
Så hvis der er nogen der har erfaring med stederne vil jeg meget gerne hører nærmere.
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
Min kæreste og hendes veninde var i Sunny Beach..
De siger, at det er et fucking hul i jorden.
Der er hegn rundt omkring hele byen, hvor man bliver kørt ind i busser. Der er intet bulgarsk på stedet..
Den bedste mad man kan få er McDonald's, som ligger under den almindelige McD-standard. Selvom man ledte grundigt efter hvadsomhelst at spise var der intet, der var værd at komme efter. Og så er alt lavet på gedeost.
Derudover er det en fest by som alle andre, men om I tager til Callela, Lloret Del Mar eller Sunny Beach ændrer ikke meget... Det er nøjagtigt det samme.
De siger, at det er et fucking hul i jorden.
Der er hegn rundt omkring hele byen, hvor man bliver kørt ind i busser. Der er intet bulgarsk på stedet..
Den bedste mad man kan få er McDonald's, som ligger under den almindelige McD-standard. Selvom man ledte grundigt efter hvadsomhelst at spise var der intet, der var værd at komme efter. Og så er alt lavet på gedeost.
Derudover er det en fest by som alle andre, men om I tager til Callela, Lloret Del Mar eller Sunny Beach ændrer ikke meget... Det er nøjagtigt det samme.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
-
gentlemanfinn
Jep er godt klar over ingen af stederne næppe er paradis på jord, men kunne godt være det ene alligevel var at foretrække frem for det andet 
Men den beskrivelse lyder nu alligevel ikke så ophisende
Men den beskrivelse lyder nu alligevel ikke så ophisende
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
Ung Rejs og Viby i Golden Sands
Uptours og DUF i Sunny Beach
Kender en del folk der har været begge steder, men vejret i bulgarien er lidt svingende de havde en smule regn sidste år. Har ikke så meget på stedet fordi jeg ikke har været der, men har du nogle spørgsmål om Lloret så fyr løs.
Turen går derned til sommer igen
Uptours og DUF i Sunny Beach
Kender en del folk der har været begge steder, men vejret i bulgarien er lidt svingende de havde en smule regn sidste år. Har ikke så meget på stedet fordi jeg ikke har været der, men har du nogle spørgsmål om Lloret så fyr løs.
Turen går derned til sommer igen
Er det fordi jeg er mørk, du ikke kan lide mig?
-
gentlemanfinn
Ved nu ikke om det ligefrem er Hell on earth havde en udemærket tur der sidste år, med var heller ikke med ungrejs eller noget der ligner.
Lykkes os at finde et fint nok housested hvor man slap for de 16-17 årige ungrejs gæster, men man ved jo også hvad man kan forvente når man tager sådan nogle steder hen
Lykkes os at finde et fint nok housested hvor man slap for de 16-17 årige ungrejs gæster, men man ved jo også hvad man kan forvente når man tager sådan nogle steder hen
-
gentlemanfinn
Re: Sunny Beach vs. Golden Sands
Tjaaa, hvis rejsen går til bulgarien, vil jeg anbefale jer området omkring Golden Sands, med en charterbillet til Bulgas (evt. sterling.dk) . Når i så ankommer der, så tager i stedet for til byen Varna som er den bulgariske ferieby uden alle turisterne. Byen har omkring 300.000 indbyggere, ligger små 20 km syd for golden sands. Tag ned til den by, da den har meget mere at byde på, både kulturelt og drukmæssigt.gentlemanfinn skrev:Så er det ved at være den tid på året, hvor vennerne og jeg,er igang med at finde ud af, hvor turen skal gå hen til sommer.
Der findes en legendarisk strand bar dernede som hedder a-lounge, som bedst kan beskrives som forestil dig Moby lave en strandbar.. Den er så snedig. priserne taler endvidere for at tage Varna som udgangspunkt, hvis man tror at golden sands er billigt, så tager man fejl. priserne dernede på de fineste diskoteker (og tror mig de er så fucking snedige), ligger en long island på små 16 danske kroner, svarende til 4 levar, hvor priserne så i golden sands ligger på det dobbelte... En taxatur til golden sands koster små 80 kroner, for hver vej midt om natten, så alene de penge i spare på at bo i Varna er tjent mange dobbelte ind i forhold til golden sands som bedst kan karakteriseres som en stor turist fælde.....
Hotel overnatningerne på de bedste hoteller i varna, skal i regne med små 150 kroner pr nat, evt. private lejligheder kan få fra 30 kr pr person... Så derfor vil jeg anbefale jer Varna istedet for golden sands...
Bare skriv hvis du har spørgsmål, pictures is comming up soon fra ferien dernede...
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Var i Sunny Beach i 05 og det varer nok mange år før jeg gider sætte benene i det skralde-land igen. De fleste indfødte er ekstremt uvenlige og vil prøve at snyde dig ligemeget hvad. For dem er du kun penge. Maden er ekstrem dårlig og helt uden nogen form for næring. Det meste er friture stegt ligemeget om du bestiller burger eller entrecote. Som Dwr skrev så er McD faktisk noget af det bedste mad du kan få når du er dernede.
Diskotekerne er typiske pubcrawl-drik-dig-i-hegnet-hurtigt-vær-sammen-med-en-stiv-svensker-på-16år hvilket er sjovt i ca. 2 dage derefter leder man efter noget med mere indhold hvilket er umuligt. Der er masser af barer, men der er aldrig nogle af dem som bliver rigtig fyldte og får den ordentlige stemning.
Ville fraråde at tage derned..og ikke kun af mine egne erfaringer for har stortset kun hørt dårlige historier fra folk der har været dernede.
Turen iår står for mig på et roadtrip som vil gå i historiebøgerne og så en uge til Ibiza muligvis i lukkeugen.
Diskotekerne er typiske pubcrawl-drik-dig-i-hegnet-hurtigt-vær-sammen-med-en-stiv-svensker-på-16år hvilket er sjovt i ca. 2 dage derefter leder man efter noget med mere indhold hvilket er umuligt. Der er masser af barer, men der er aldrig nogle af dem som bliver rigtig fyldte og får den ordentlige stemning.
Ville fraråde at tage derned..og ikke kun af mine egne erfaringer for har stortset kun hørt dårlige historier fra folk der har været dernede.
Turen iår står for mig på et roadtrip som vil gå i historiebøgerne og så en uge til Ibiza muligvis i lukkeugen.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Jeg var nu meget godt tilfreds med Golden Sands, da jeg var der på bryllupsrejse i 2005.
Men det var også i maj måned, så de indfødte var ikke blevet aggressive på dette tidspunkt. Jeg skal helt klart til Golden Sands igen, men jeg tog heller ikke afsted for at ligge fordrukken i hegnet, men for at opleve noget af den spændende kultur, som Bulgarien også byder på.
...
Men det var også i maj måned, så de indfødte var ikke blevet aggressive på dette tidspunkt. Jeg skal helt klart til Golden Sands igen, men jeg tog heller ikke afsted for at ligge fordrukken i hegnet, men for at opleve noget af den spændende kultur, som Bulgarien også byder på.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Well det kommer an på hvad du forventer dig - hvis du vil se smuk natur og opleve et gourmet køkken til 5 stjerner... så skal du ikke til nogen af stederne!
Hvis du vil vælte rundt i et cowboy land med ingen regler, tæskehold, ludere og lommetyve så er både Sunny Beach og Golden Sands et rent paradis.
Jeg har været begge steder, var i Golden Sands i 2005 og boede på hotel Vladislav et såkladt Spies & Spicy hotel hvor der er gang i den 24/7
Så var vi i Sunny Beach i 2006 og boede på Bellaton et hotel som igen er fyldt med primært skandinavier.
Fælles for begge turene kan det siges kort - HOLY FUCKING CRAP DET VAR VILDT!!
Golden Sands var totalt fåkt - ALDRIG i livet har jeg set SÅ mange SÅ lækre ludere... skræmmende. Det var fest 24/7 og stedet var totalt run-down men det er jo hvad man forventer sig så jeg kan kun sige at hvis i selv kan skabe en fest så er det stedet. Vi boede som sagt på et ungdomshotel hvilket betød at størstedelen af alle de skandinaviske piger var på vores hotel hvilket igen betød at vi aldrig kom længere end discoteket i kælderen
- vi oplevde nul, nix, nada men det var fanme være en sjov tur der vil blive husket for kæmpedruk, kællinger og klamydia 
Sunny Beach var meget same-shit-different name. Her var vi dog nødt til at gå i byen da der ikke rigtig var noget at lave på hotellet om natten. Byen er igen totalt smadret og beskidt men det er pisse sjovt. I Sunny Beach ligger der et kæææmpe discotek der hedder Lazur og det er fakkertalt ret fedt. Til gengæld syns jeg at maden er væsentligt værre i Sunny Beach end den var i Golden Sands hvor den sagtens ku spises.
Fælles for det hele er at jeg har hørt mange historier om folk der er blevet passet op og bestjålet, tæsket og anholdt - det er et rent vilde vesten dernede men hvis man bare bruger indersiden en smugle så går de ting sku kun udover svenskerne
Vi filmede lidt fra Sunny Beach i år: http://www.youtube.com/watch?v=-QV306ACmGo
Hvis du vil vælte rundt i et cowboy land med ingen regler, tæskehold, ludere og lommetyve så er både Sunny Beach og Golden Sands et rent paradis.
Jeg har været begge steder, var i Golden Sands i 2005 og boede på hotel Vladislav et såkladt Spies & Spicy hotel hvor der er gang i den 24/7
Så var vi i Sunny Beach i 2006 og boede på Bellaton et hotel som igen er fyldt med primært skandinavier.
Fælles for begge turene kan det siges kort - HOLY FUCKING CRAP DET VAR VILDT!!
Golden Sands var totalt fåkt - ALDRIG i livet har jeg set SÅ mange SÅ lækre ludere... skræmmende. Det var fest 24/7 og stedet var totalt run-down men det er jo hvad man forventer sig så jeg kan kun sige at hvis i selv kan skabe en fest så er det stedet. Vi boede som sagt på et ungdomshotel hvilket betød at størstedelen af alle de skandinaviske piger var på vores hotel hvilket igen betød at vi aldrig kom længere end discoteket i kælderen
Sunny Beach var meget same-shit-different name. Her var vi dog nødt til at gå i byen da der ikke rigtig var noget at lave på hotellet om natten. Byen er igen totalt smadret og beskidt men det er pisse sjovt. I Sunny Beach ligger der et kæææmpe discotek der hedder Lazur og det er fakkertalt ret fedt. Til gengæld syns jeg at maden er væsentligt værre i Sunny Beach end den var i Golden Sands hvor den sagtens ku spises.
Fælles for det hele er at jeg har hørt mange historier om folk der er blevet passet op og bestjålet, tæsket og anholdt - det er et rent vilde vesten dernede men hvis man bare bruger indersiden en smugle så går de ting sku kun udover svenskerne
Vi filmede lidt fra Sunny Beach i år: http://www.youtube.com/watch?v=-QV306ACmGo
-
gentlemanfinn
Kan du anbefale nogle hjemmesider når det kommer til booking af hotel?LeG0lAsDK skrev:Tjaaa, hvis rejsen går til bulgarien, vil jeg anbefale jer området omkring Golden Sands, med en charterbillet til Bulgas (evt. sterling.dk) . Når i så ankommer der, så tager i stedet for til byen Varna som er den bulgariske ferieby uden alle turisterne. Byen har omkring 300.000 indbyggere, ligger små 20 km syd for golden sands. Tag ned til den by, da den har meget mere at byde på, både kulturelt og drukmæssigt.gentlemanfinn skrev:Så er det ved at være den tid på året, hvor vennerne og jeg,er igang med at finde ud af, hvor turen skal gå hen til sommer.
Der findes en legendarisk strand bar dernede som hedder a-lounge, som bedst kan beskrives som forestil dig Moby lave en strandbar.. Den er så snedig. priserne taler endvidere for at tage Varna som udgangspunkt, hvis man tror at golden sands er billigt, så tager man fejl. priserne dernede på de fineste diskoteker (og tror mig de er så fucking snedige), ligger en long island på små 16 danske kroner, svarende til 4 levar, hvor priserne så i golden sands ligger på det dobbelte... En taxatur til golden sands koster små 80 kroner, for hver vej midt om natten, så alene de penge i spare på at bo i Varna er tjent mange dobbelte ind i forhold til golden sands som bedst kan karakteriseres som en stor turist fælde.....
Hotel overnatningerne på de bedste hoteller i varna, skal i regne med små 150 kroner pr nat, evt. private lejligheder kan få fra 30 kr pr person... Så derfor vil jeg anbefale jer Varna istedet for golden sands...
Bare skriv hvis du har spørgsmål, pictures is comming up soon fra ferien dernede...
hejsa gentlemanfinn
Da vi skulle til Golden Sands mig og gutterne, gik vi ind på diverse internet sider og fandme frem til en masse om både Golden Sands og Sunny Beech. Kan anbefale dig at besøge: http://www.apollorejser.dk/Travelling+w ... erId=6717&
Vi valgte Aphrodite som det hotel vi skulle bo på den ene uge vi var afsted og det var nu også et okay hotel.
Personligt synes jeg det var en fed tur til Bulgarien i sommers men deres mad er ikke den bedste og jeg endte med en ordenlig omgang madforgiftning inden jeg nåede hjem. Så hvis i tager afsted så pas på jer selv
Da vi skulle til Golden Sands mig og gutterne, gik vi ind på diverse internet sider og fandme frem til en masse om både Golden Sands og Sunny Beech. Kan anbefale dig at besøge: http://www.apollorejser.dk/Travelling+w ... erId=6717&
Vi valgte Aphrodite som det hotel vi skulle bo på den ene uge vi var afsted og det var nu også et okay hotel.
Personligt synes jeg det var en fed tur til Bulgarien i sommers men deres mad er ikke den bedste og jeg endte med en ordenlig omgang madforgiftning inden jeg nåede hjem. Så hvis i tager afsted så pas på jer selv
Både ja og nej... Boede på et hotel kan sku ikke huske hvad det helt hed, men lå på hovedgaden.. well anyway så skred vi for hotellet efter 2 dage og røg over på Gregorys Backpackers hostel, det var en fed investering.. Da http://www.hostelz.com/hostel/36712-Gre ... ers-Hostelgentlemanfinn skrev:
Kan du anbefale nogle hjemmesider når det kommer til booking af hotel?
Det kan anbefales da folk også har noget hjerne der, og er friske på at drøne rundt i landet. Der ligger blandt andet en svedig middelalder by som hedder Veliko Turnervo, omkring halvvejs mellem varna og sofia. Den skal ses, for den er imponerende middelalderby, som blev bygget af romerne for mange år tilbage.
Men igen den der A-Lounge, ser sådan ud. http://www.igougo.com/photos/journal_ph ... refRes.JPG
Generelt så er klubberne nede i varna, snedige, pigerne er super smukke og desværre de fleste er super meget golddiggers, de er sku lidt svære at få gaflet. Tilgengæld så får klubberne fløjet nogle ret store djs ind fra udlandet, da de konkurrerer om dette...
Mit forslag til jer, hvis i har 2 uger dernede, er at tage den første uge i et af sorte havs resorts'ne enten varna, burgas eller plovodir eller de mere turistede og svine dyre (skandinaviske) golden sands eller sunny beach.
Den næste uge, rejser i så rundt i landet, det er så billigt at rejse rundt dernede.. Eksempelvis så kan man få en togbillet fra varna til sofia for rundt regnet 30 kr, ret imponerende taget i betragtning at det er en strækning på 500 km.. Rejs så ind i landet, start med en luksusbus tur til Veliko Turnervo (tilbring 1 nat der), koster små 14 kr, og derefter tag over sofia (kan godt droppes at se evt.) til Rila Bjergene i syd, hvor i kan trekke og generelt lave alle mulige adventure aktiviteter, for ufattelig få penge.. Disse bjerge som ligger syd for Sofia, huser desuden et ufatteligt smukt kloster og bjergene dernede er fantastiske... Tilbring i dette bjergområde omkring 3-4 dage, det burde være nok..
Så burde i have 2-3 dage tilbage inden i skal flyve hjem, tag evt. så ned til Nessebar (ligger syd for Varna) og slap af de sidste dage inden i tager hjem.
Alternativt forslag, er at i kan tage 1-2 dage ud af jeres badeferie, for at tage færgen til Istandbul, det er en fucking smuk by og igen så koster en færgebillet dertil omkring små 100 danske kroner...
Regn med at bruge omkring 3000-4000 kroner for dette projekt (eks. flybillet), det burde være mere end rigeligt og så kan i næsten også leve som konger, blot i husker at bo på hostels undervejs...
Til sidst et lille prisindex.
Øl på stripklub: 16 kroner
Øl på bar: 6-12 kroner
Drink på bar: 6-20 kroner
Middag med flere retter: 30-80 kroner