Ungdomshuset (og alt deres lort!)
Redaktør: Moderators
amh dem gøres der jo sjovt nok også noget ved.
gå ind på www.skm.dk og klik på Fairplay banneret i højre side.
Der vil du kunne læse en del om Fairplay kampagnen som lev søsat for 2 år siden.
Jeg vil have en dato på hvornår de rydder lortet. Kunne fandme være sjovt at finde en ven på nørrebro og bo ved i de dage. sidde og lure ud af vinduet og kaste kogende urin ned på hippierne
gå ind på www.skm.dk og klik på Fairplay banneret i højre side.
Der vil du kunne læse en del om Fairplay kampagnen som lev søsat for 2 år siden.
Jeg vil have en dato på hvornår de rydder lortet. Kunne fandme være sjovt at finde en ven på nørrebro og bo ved i de dage. sidde og lure ud af vinduet og kaste kogende urin ned på hippierne
Havde en god aftale med mine venner om at vi ville stå og nyde et glad champagne, mens vi ville stå og se på de højt ubegavet mennesker der kaster sten efter politiet, for derefter at få tæv. For så efter det hele er overstået brokke sig over de har fået tæv. Selvom de render og kaster med brosten og jeg ved ikke hvad.
Nogle gange tror jeg at de forventer at politiet stiller sig op og deler vingummi ud til dem.
Nogle gange tror jeg at de forventer at politiet stiller sig op og deler vingummi ud til dem.
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Tjaaaaa........ Det er noget lort, for at sige det lige ud.
Jeg begriber det ikke, sælge lortet til en fanatisk kirkeorganisation....
Det er ikke fordi jeg er autonom, men fatter ikke hvorfor fanden man skal rydde huset derude...
Tror ikke at nogen af jer, nogensinde har været derinde i huset?
- Men selve scenen derinde er noget nær fuldstændigt unik for københavn. Musikken derinde er legendarisk, de giver alle chancen. Undertegnede så for år tilbage, at en meget ung trentemøller, spillede derinde, fuck hvor den genialt den scene, fordi den giver alle muligheder for at spille.
Det er denne scene jeg frygter man mister, hvis man rydder huset. Det der bekymrer mig er at der ikke er lavet en plan for en videreførsel af denne musikscene, for det vil være et stort tab for københavns og i princippet også hele landets musikscene.
Når det så er sagt, så irriterende det mig bare at den lorte kirke vil rydde lortet og bygge den dimentrale modsætning af en islamisk moskel.
Hvad fanden laver de ude på nørrebro, skrid dog tilbage på sydsjælland eller hvor fanden de nu kommer fra...
Jeg gider ikke at miste det hus i et københavn er blevet plastret til med kæft, trit og retning.. Der er sku behov for alternative og skæve indslag i denne her by, for ellers så risikerer vi bare at byen begynder at ligne de andre danske byer rent kulturelt, det gider jeg ikke.
Når det så er sagt, så har jeg ingen sympati for de personer som er voldelige og anvender vold...
Men ungeren har sku behov en bedre skæbne, end at blive solgt til en fanatisk organisation..
Jeg begriber det ikke, sælge lortet til en fanatisk kirkeorganisation....
Det er ikke fordi jeg er autonom, men fatter ikke hvorfor fanden man skal rydde huset derude...
Tror ikke at nogen af jer, nogensinde har været derinde i huset?
- Men selve scenen derinde er noget nær fuldstændigt unik for københavn. Musikken derinde er legendarisk, de giver alle chancen. Undertegnede så for år tilbage, at en meget ung trentemøller, spillede derinde, fuck hvor den genialt den scene, fordi den giver alle muligheder for at spille.
Det er denne scene jeg frygter man mister, hvis man rydder huset. Det der bekymrer mig er at der ikke er lavet en plan for en videreførsel af denne musikscene, for det vil være et stort tab for københavns og i princippet også hele landets musikscene.
Når det så er sagt, så irriterende det mig bare at den lorte kirke vil rydde lortet og bygge den dimentrale modsætning af en islamisk moskel.
Hvad fanden laver de ude på nørrebro, skrid dog tilbage på sydsjælland eller hvor fanden de nu kommer fra...
Jeg gider ikke at miste det hus i et københavn er blevet plastret til med kæft, trit og retning.. Der er sku behov for alternative og skæve indslag i denne her by, for ellers så risikerer vi bare at byen begynder at ligne de andre danske byer rent kulturelt, det gider jeg ikke.
Når det så er sagt, så har jeg ingen sympati for de personer som er voldelige og anvender vold...
Men ungeren har sku behov en bedre skæbne, end at blive solgt til en fanatisk organisation..
For det første synes jeg det er skingrende sindsygt at forhellige den såkaldte scene, for det er ikke alle som får lov at spille. det er LANGT fra alle.
Er du i forvejen ikke ven af huset så kan du skyde en stor fed hvid pil efter at få en optrædning derinde.
Jeg er fløjtende ligeglad med hvad de erstatter stedet med. Jeg kan ikke fordrage den mentalitet personer omkring det hus besider. Og klapper i mine små fede konservative hænder når de bliver smidt på porten.
Hvis skæv kultur skal være lig med lovbrud, så undvære jeg gerne skævkultur.
Du ser hellere ikke speed påvirkede psytrance folk besætte Starlight (kan ikke huske hvad det hed inden det lukkede) i Bjerringbro fordi det sted blev lukket ? hvor ligger forskellen ?
At du er bange for at kbh´s kultur kommer til at minde om andre byers, forstår jeg ikke. Så speciel er kbh nu ikke og har da aldrig været det.
Byen er større og der vil derfor altid være lidt mere af det hele. Men kunne da nævne ting i århus som kbh ikke har formået. Det samme er gældende med Aalborg. En sindsyg spirende musik undergrund (som sjovt nok altid har været en af de ting kbh claimer at have for sig selv).
Nej få nu bare det lort ryddet. Få smidt de små lovbrydende anarkister smidt i aktivering og lad dem tjene skattepenge til oprydning af det hærværk de med garanti laver når de bliver smidt ud af de lokalr der aldrig har været deres.
1000fryd i aalborg er et godt eksempel på at man kan være små anarkistisk og drive et sundt kulturhus UDEN at kaste med sten og flaske. forkælede unger det er hvad de er
Er du i forvejen ikke ven af huset så kan du skyde en stor fed hvid pil efter at få en optrædning derinde.
Jeg er fløjtende ligeglad med hvad de erstatter stedet med. Jeg kan ikke fordrage den mentalitet personer omkring det hus besider. Og klapper i mine små fede konservative hænder når de bliver smidt på porten.
Hvis skæv kultur skal være lig med lovbrud, så undvære jeg gerne skævkultur.
Du ser hellere ikke speed påvirkede psytrance folk besætte Starlight (kan ikke huske hvad det hed inden det lukkede) i Bjerringbro fordi det sted blev lukket ? hvor ligger forskellen ?
At du er bange for at kbh´s kultur kommer til at minde om andre byers, forstår jeg ikke. Så speciel er kbh nu ikke og har da aldrig været det.
Byen er større og der vil derfor altid være lidt mere af det hele. Men kunne da nævne ting i århus som kbh ikke har formået. Det samme er gældende med Aalborg. En sindsyg spirende musik undergrund (som sjovt nok altid har været en af de ting kbh claimer at have for sig selv).
Nej få nu bare det lort ryddet. Få smidt de små lovbrydende anarkister smidt i aktivering og lad dem tjene skattepenge til oprydning af det hærværk de med garanti laver når de bliver smidt ud af de lokalr der aldrig har været deres.
1000fryd i aalborg er et godt eksempel på at man kan være små anarkistisk og drive et sundt kulturhus UDEN at kaste med sten og flaske. forkælede unger det er hvad de er
- ThomazMix
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Cph dk
- Kontakt:
1. Tror du selv de fleste der bruger det hus kommer fra KBH?? NEJ..LeG0lAsDK skrev: Hvad fanden laver de ude på nørrebro, skrid dog tilbage på sydsjælland eller hvor fanden de nu kommer fra...
2. Hvor mange gange har de ikke lavet ballade og kostet kbh's kommune flere 1000kr Hvorfor skal vi betale for det. De betaler jo ik selv for skaderne.
3. Huset ligner lort og hvis det havde været en almindelig borger der ejede huset, havde man bombet ham med bøder at bedt ham rive huset ned.
Fandme nej de skal ikke hellig gøres for noget at det de laver.
Er der en ting jeg ikke tror CA er, så er det da konservativ. Men enten er man med Ungdomshuset eller også er man imod. Tænk på hvordan stemningen for Ungdomshuset ville være, hvis brugerne ikke lavede hærværk og ungdomshuset kørte som en forretning, der betalte skat.mikkel_hansen_99 skrev:ChartAttack.dk - formerly known as Konservative Folkeparti.
Føj for satan da.
Så ville stemningen ikke være så hård mod Ungeren. Skal man ligefrem rose et par anarkister for at kræve retssikkerhed, men ikke selv gøre sig fortjent til den.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Dem som nu en gang støtter "ungeren"og det huset står for, må vel ave nogle konstruktive indlæg, og nogle brugbare argumenter ?
Kom med dem, og lad så debatten være saglig. Jeg ville da gerne vide hvad der kan retfærdiggøre anarki, og underkendelse af dansk ret og lovvæsen? Samt hvad der berettiger en handling, som at besætte et hus andre ejer?
Jeg kan noget af vejen godt følge ideen med at der skal være plads til de skæve indslag, men ikke på bekostning af de ikke skæve-eksistenser.
Indtil nogle kan komme med argumenter for at bevare det hus i sin nuværende form og eksistens, er jeg klart tilhænger af at rydde det, jo hurtigere des bedre.
- Og vil de ikke ud, så flå dem ud.. evt. med tåregas, hunde eller hvad de nu vil. Vold er ikke en god løsning, men jeg ser ikke politiets håndhævelse af en retskendelse som vold, hvis folk stritter i mod.
Afsted king, og bid dem som ikke flytter sig...
Kom med dem, og lad så debatten være saglig. Jeg ville da gerne vide hvad der kan retfærdiggøre anarki, og underkendelse af dansk ret og lovvæsen? Samt hvad der berettiger en handling, som at besætte et hus andre ejer?
Jeg kan noget af vejen godt følge ideen med at der skal være plads til de skæve indslag, men ikke på bekostning af de ikke skæve-eksistenser.
Indtil nogle kan komme med argumenter for at bevare det hus i sin nuværende form og eksistens, er jeg klart tilhænger af at rydde det, jo hurtigere des bedre.
- Og vil de ikke ud, så flå dem ud.. evt. med tåregas, hunde eller hvad de nu vil. Vold er ikke en god løsning, men jeg ser ikke politiets håndhævelse af en retskendelse som vold, hvis folk stritter i mod.
Afsted king, og bid dem som ikke flytter sig...
Det er jo ikke helt rigtigt. Faktisk ret forkert. De gange mine venner skulle spille derude, så vil de gange gerne have at du kigger forbi så de ligesom kan se personerne an. Jeg ved ikke i hvilken sammenhæng du har henvendt dig, men du bliver som ofte nødt til at møde selv derop.DjMail skrev: For det første synes jeg det er skingrende sindsygt at forhellige den såkaldte scene, for det er ikke alle som får lov at spille. det er LANGT fra alle.
Dit indtryk er vel den måde personerne er blevet fremstillet i pressen ik? Ligesom så mange andre befolkningsgrupper, så er personernes mentalitet noget andet når man møder dem face to face right?DjMail skrev: Jeg er fløjtende ligeglad med hvad de erstatter stedet med. Jeg kan ikke fordrage den mentalitet personer omkring det hus besider. Og klapper i mine små fede konservative hænder når de bliver smidt på porten.
Jeg går udfra at du vel aldrig nogensinde har mødt nogle af dem, så dine indtryk er vel dannet af andre oberservationer af disse personer?
Vi antager af ovenstående passer, er dine udsagn ikke sandværdige, men fremstår kun som postulater. Det er derfor ikke nogle valide argumenter som kan tjene som begrundelse for dine valg.
DjMail skrev:
Det kan du sikkert have ret i på nogen områder, men ungdomshusets er førerende indenfor især indenfor punkmusikken, dette vækstlag findes ikke i tilsvarende omfang indenfor danmark.
Dit udsagn skal tolkes som at en lukning af huset ikke vil skade den spirende musik undergrund, da der findes ligeså gode alternative i resten af Danmark. Det er igen en usandhed, da netop ungdomshuset er førende indenfor punk-musikscenen i Danmark.
DjMail skrev:
Igen et dømmende udsagn og dermed ikke validt argument. Lad mig uddybe: Du påstår at det er "de små lovbrydende anarkister smidt i aktivering", Igen må jeg spørge dig, hvor har du beviserne for at beboerne er lovbrydende anarkister og hvad giver dig belæg for at hævde de alle sammen er arbejdsløse? Du anvender de to beviser som et argument for at rydde huset, det er ikke alene mangelfuldt argumentation, det er også direkte forkerte argumentationer. Det kan du ej heller anvende som valide argumenter for at understøtte dine holdninger.
Slutteligt anvender du endvidere argumentet at de aldrig har haft deres lokaler, det er også en forkert påstand, da ungdomshusets beboere havde en brugsret til huset indtil kommunen solgte huset til Human A/S.
DjMail skrev:
1000fryd
i aalborg er et godt eksempel på at man kan være små anarkistisk og drive et sundt kulturhus UDEN at kaste med sten og flaske. forkælede unger det er hvad de er
Det er også sådan en løsning jeg foretrækker..
jeg synes efterhånden at det er faderkirken der er dumme.. at de bare vil ind på jagtvej, på en adresse der har så stor historisk værdi for så mange rebelske unge.. det er hul i hovedet..
Jeg bliver så bitter. Som i jeg er så bitter. Hold nu op med at larme. Hostepigen, der har hostet i halvanden måned. Hiphopnabo. Underbo. Nabo teenager. Udenfor. Hold nu op!!! Jeg kan ikke være i fred nogen steder. Ønsker mig alle mennesker væk. Nu.
Så god PR som Faderhuset har fået kan ikke købes for penge.
Uanset hvilken bevæggrund Faderhuset har for at have købt huset, så har de købt huset med et formål, og jeg vil næsten vædde på, at huset i 2001 ikke var nedrivningstruet.
Men med al den ballade som Ungeren har skabt de sidste mange måneder, så er signal om nedrivning da lige det, der skaber røre i vandet.
Mon ikke det kan lade sig gøre for en af de fonde, der har tilbudt 13 mio. kroner til faderhuset at bygge et nyt hus til Ungerens brugere og lave en klar kontrakt med brugerne om, at de bor gratis.
Men så skal brugerne jo først til at overmale endnu et hus og lave en masse hærværk et andet sted.
...
Uanset hvilken bevæggrund Faderhuset har for at have købt huset, så har de købt huset med et formål, og jeg vil næsten vædde på, at huset i 2001 ikke var nedrivningstruet.
Men med al den ballade som Ungeren har skabt de sidste mange måneder, så er signal om nedrivning da lige det, der skaber røre i vandet.
Mon ikke det kan lade sig gøre for en af de fonde, der har tilbudt 13 mio. kroner til faderhuset at bygge et nyt hus til Ungerens brugere og lave en klar kontrakt med brugerne om, at de bor gratis.
Men så skal brugerne jo først til at overmale endnu et hus og lave en masse hærværk et andet sted.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Der er en stor forskel på at have brugsret og have ejerskab af et hus. Og de har på intet tidspunkt haft ejerskab. Derfor har de bare at komme ud af vagten når huset er solgt. Det er vel simpel logik at når huset sælges, så ophøre brugsretten også.Slutteligt anvender du endvidere argumentet at de aldrig har haft deres lokaler, det er også en forkert påstand, da ungdomshusets beboere havde en brugsret til huset indtil kommunen solgte huset til Human A/S.
Muligt at ungdomshsuet er førende, men igen må jeg fremhæve 1000fryd (og igen fremhæve at de følger loven - det er squ ikke så svært)Det kan du sikkert have ret i på nogen områder, men ungdomshusets er førerende indenfor især indenfor punkmusikken, dette vækstlag findes ikke i tilsvarende omfang indenfor danmark.
Dit udsagn skal tolkes som at en lukning af huset ikke vil skade den spirende musik undergrund, da der findes ligeså gode alternative i resten af Danmark. Det er igen en usandhed, da netop ungdomshuset er førende indenfor punk-musikscenen i Danmark.
De har utrolig mange punk koncerter, utrolig mange bands som anvender deres øvelokaler. Jeg har ikke sagt at kulturen ikke tager skade, jeg har udelukkede sat spørgsmål ved problemmet i at kbh kommer til at mindre om de andre byer, som du fik fremført i sammenhæng der ophævede kbh til værende en meget bedre by på det kulturmæssige område. Og det er byen som sådan også, men det er for mig at se primært pga. dens størrelse. Derfor nævner jeg århus som er meget mindre, men også har en stærk undergrund. De har f.eks Spot, århus took it, open house osv osv.
Jeg behøver ikke møde ungdomshuset brugere for at se at den mentalitet de ligger for dagen er forkert. De sidder i et hus de ikke længere hr brugsret til. De laver hærværk på en uskyldig forening (jo fadershuset er uskyldige, de køber bare et hus på lovligvis) Det kan godt være der er nogle fede personligheder imellem, men hvis de bryder loven så hjælper deres personlighed dem ikke. Jeg har mødt folk som hvis de boede i kbh sikkert ville være en del af miljøet omkring ungdomshuset. Ja faktisk var en af mine gode venner på efterskole dybt involveret i 1000fryd og nu bosiddende i kbh (så han er sikkert ude jagtvej og ved at sætte brædder op nu) Så nej endnu en diskution hvor du spilder "du kender dem sikkert ikke" kortet hvor det fejler. Jeg kan godt se bort fra den måde medierne fremstiller personer og grupper på. Jeg har efterhånden brugt lidt for mange år på kommunikation til at blive snydt af et 20 sekunders indslag.Dit indtryk er vel den måde personerne er blevet fremstillet i pressen ik? Ligesom så mange andre befolkningsgrupper, så er personernes mentalitet noget andet når man møder dem face to face right?
Jeg går udfra at du vel aldrig nogensinde har mødt nogle af dem, så dine indtryk er vel dannet af andre oberservationer af disse personer?
Vi antager af ovenstående passer, er dine udsagn ikke sandværdige, men fremstår kun som postulater. Det er derfor ikke nogle valide argumenter som kan tjene som begrundelse for dine valg.
Og så må jeg lige gentage mig selv - jeg behøver ikke kender Per for at se at hvis Per nægter at betale skat, så har Per en ussel mentalitet omkring samfundsansvar.
For det første, hvordan du analysere min kommentar er op til dig, men jeg kan vende den om og sige at min påstand er at de er nogle små lovbrydende anarkister, mit belæg er "..ud af de lokaler der aldrig har været deres" og min hjemmel er "hvis man ikke har lov til at bruge noget, men gør det alligevel er det ulovligt." ...okay jeg siger de skal i aktivering, og ja det er nok en lille fordom der kommer frem der, men ikke destro mindre gør det ikke resten af min kommentar forkert. Blot en lille fordom som dog udmunder i et konstruktivt forslag, ja lad os bare kalde den, for den advokerende fase af mit argument haha (skriver projekt lige nu...sorry)Igen et dømmende udsagn og dermed ikke validt argument. Lad mig uddybe: Du påstår at det er "de små lovbrydende anarkister smidt i aktivering", Igen må jeg spørge dig, hvor har du beviserne for at beboerne er lovbrydende anarkister og hvad giver dig belæg for at hævde de alle sammen er arbejdsløse? Du anvender de to beviser som et argument for at rydde huset, det er ikke alene mangelfuldt argumentation, det er også direkte forkerte argumentationer. Det kan du ej heller anvende som valide argumenter for at understøtte dine holdninger.
Jeg har ikke selv haft kontakt til ungdomshuset da jeg ikke er udøvende musiker har jeg ikke meget at gøre på en scene. Jeg har kun information om det emne fra en gammel skater kammerat som havde fået et klar nej på at spille derinde for mange år siden. Det blev ikke begrundet, de fik bare at vide at det ikke var muligt. Men nu var min ven selvfølgelig hellere ikke aktiv i det miljø.Det er jo ikke helt rigtigt. Faktisk ret forkert. De gange mine venner skulle spille derude, så vil de gange gerne have at du kigger forbi så de ligesom kan se personerne an. Jeg ved ikke i hvilken sammenhæng du har henvendt dig, men du bliver som ofte nødt til at møde selv derop.
Det er fint nok at de vil se folk an, men er det så det rigtige de ligger vægt. For begynder de at screene deres optrædner ud fra et politisk standpunkt så er det kun endnu en grund til at få dem ud af de lokaler de ikke har ret til.
Jeg vil kort vende tilbage til kulturen, da det for mit synspunkt er det eeste ungdomshuset nogensinde har budt på af gode ting. Og der må jeg så igen nævne at hvis kultur skal gemmes væk på ulovlige scener, så er det kultur jeg gerne undvære.
I sidste ende handler det vel om det faktum at de sidder i nogle lokaler de ikke har ret til. Det kan man vel næppe være uenig i. Og de fleste er vel også enig i at man skal følge loven ? for hvis man er enig i de få ting, hvor Fanden kan man så godtgøre det de har gang i nu ?
De burde havde indgået en dialog med kommunen om et nyt sted, et nyt sted de kan få lov til at bruge. Det er lykkes for skater klubber rundt omrking i landet som har fået lokaler, og fået ny hvis deres gamle skulle rives ned. Kbh vil jo ikke smide den kultur perle væk (som ungdomshuset åenbart er - jeg kan bare ikk se det), men ungdomshuset vil jo ikke flytte til nye lokaler.
Jeg har personligt intet imod folk som syne sungdomshuset er fedt, men hvis de ikke kan overbevise mig om at det ungdomshuset gør ikke er ulovligt, så vil jeg gerne vide hvilket mål det er som helliger midlet, som i dette tilfælde er hærværk, besættelse af ejendom, opfordring til civil ulydighed osv osv.
Har du så ikke også taget stilling i det du kan sige "jeg gider ikke sådan noget oprørsfis" ?Sunshine skrev:Jeg er hverken/eller. Jeg har ikke sat mig ind i lortet, fordi jeg generelt ikke gider sådan noget oprørsfis.3dotz skrev:...Men enten er man med Ungdomshuset eller også er man imod...