er det retfærdigt?
Redaktør: Moderators
er det retfærdigt?
sad lige og læste på BT om den amerikanske soldat der har fået 40 for en voldtægt..
kilde: http://bt.dk/article/20061204/KRIMI/612040363
er det ikke en smule overdrevet? eller er det fint nok.. ??
kilde: http://bt.dk/article/20061204/KRIMI/612040363
er det ikke en smule overdrevet? eller er det fint nok.. ??
-
Deejay_Wonder
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
jeg synes personligt det er fint nok. Kvinden skal trods alt gå med det i resten af hendes liv, og for hendes vedkommende kan det jo være en straf i 50-60 år. Sådan et svin fortjener sgu den dom.
Sammenligner du med Danmark, så er det nok uretfærdigt, men det er vores system der er forkert skruet sammen. Hvis du voldtager en kvinde herhjemme får du 2 år i spjældet. Snyder du skattefar for 100.000 kr. så får du 15 år i spjældet. Det burde være omvendt efter min mening.!
Sammenligner du med Danmark, så er det nok uretfærdigt, men det er vores system der er forkert skruet sammen. Hvis du voldtager en kvinde herhjemme får du 2 år i spjældet. Snyder du skattefar for 100.000 kr. så får du 15 år i spjældet. Det burde være omvendt efter min mening.!
jeg er helt med på at systemet i danmark er helt forskruet.. som du siger 2 år og så er man ude igen.. det indbyder sq næsten til at man burde gøre det.. men dertil at give manden 40 år det syns jeg er voldsomt.. men 20-25 kunne jeg gå med til.. der kan jo ske ufatteligt mange ting i løbet af de år.. og i dette tilfælde, hvis han ikke kommer ud pga god opførsel så er han jo over 60 og impotent..
de skal fanme have en lang straf men syns det er for langt at give 40 år, det er jo nærmest livstid.. men igen usa ynder jo også at give folk 3xlivstid eller 700 års fængsel eller andet lignende.. så måske er 40 år slet ikke så lang tid? hehe..
de skal fanme have en lang straf men syns det er for langt at give 40 år, det er jo nærmest livstid.. men igen usa ynder jo også at give folk 3xlivstid eller 700 års fængsel eller andet lignende.. så måske er 40 år slet ikke så lang tid? hehe..
-
Deejay_Wonder
- Kontakt:
40 år er rigtig meget. Men når han kommer ud igen, så har han da mere eller mindre glemt sin handling. Det har kvinden derimod ikke der render rundt med frygten resten af hendes liv. Tænk på det forhold hun tillægger sig til alle mænd - hun vil konstant være bange for mænd og kan måske aldrig rigtig knytte sig til en mand. Psykologer kan selvfølgelig hjælpe hende, men dybeste inde vil der altid sidde et sår der aldrig heler. Derfor synes jeg ikke at 40 år helt uretfærdigt Måske jeg kunne gå med til 30.
Og hvad fanden sker der også for de mænd der udøver disse syge lyster? Man kan sgu da finde en stiv grønlænder og kneppe hende uden straf. Læste i avisen i går at 3 unge drenge havde voldtaget en 18 årig pige på en eller anden busstation. Det er satme groteskt og føj for helvede en verden vi lever i. Folk er gået fra et rationelt stadie til en sindssygt mentalt stadie hvor de ikke kan tænke længere end til deres næser.
Og hvad fanden sker der også for de mænd der udøver disse syge lyster? Man kan sgu da finde en stiv grønlænder og kneppe hende uden straf. Læste i avisen i går at 3 unge drenge havde voldtaget en 18 årig pige på en eller anden busstation. Det er satme groteskt og føj for helvede en verden vi lever i. Folk er gået fra et rationelt stadie til en sindssygt mentalt stadie hvor de ikke kan tænke længere end til deres næser.
Ja hun vil selvfølgelig være mærket for livet, men det kan man jo ikke komme uden om uanset hvad om man den får 10, 30, 50, 100 år.. en 25-30 år burde være det.. men så skal man fanme også se på andre love jo.. altså mord kan give et par år derover også og så giver de en voldtægts forbryder 40? hvor er sammenligningen henne?
ja de gjorde det på Næstved station midt i det hele på perronen.. lige omkring det tidspunkt boddy molly lukker men er der nogen der har set det ? nej da... de er fanem syge i deres lamme hoveder at gøre sådan noget..
ja de gjorde det på Næstved station midt i det hele på perronen.. lige omkring det tidspunkt boddy molly lukker men er der nogen der har set det ? nej da... de er fanem syge i deres lamme hoveder at gøre sådan noget..
-
PinK^^ShadoW
- Geografisk sted: langt væk
-
Deejay_Wonder
- Kontakt:
helt enig i at man skal se på andre love. Jeg synes det er så latterligt at man får højere straf for at snyde skattefar for en krone end man får for at slå en eller anden ihjel.Hoopstar skrev:Ja hun vil selvfølgelig være mærket for livet, men det kan man jo ikke komme uden om uanset hvad om man den får 10, 30, 50, 100 år.. en 25-30 år burde være det.. men så skal man fanme også se på andre love jo.. altså mord kan give et par år derover også og så giver de en voldtægts forbryder 40? hvor er sammenligningen henne?
Hvordan får man indflydelse på det danske retssystem? Håber jeg får, når jeg er færdiguddannet - er ved at læse erhvervsjura og vil derefter læse jura! Dog er jeg bange for at forholdet alligevel aldrig vil ændre sig.!
isoleret set er 40 år som sådan iorden.
Men iforhold til at mord giver 2 år så er 40 alt alt alt for meget.
I dk er loven lige så underligt skruet sammen. Jeg vil dog ikke kommenterer på den da jeg ikke kender begrundelsen til de forskellige dommes længde.
"Retten følte sig "moralsk overbevist" om, at Daniel Smith havde begået de "bestialske handlinger" med "koldblodig, utilsløret sadisme"."
de FØLER ? hva fanden er det også for et grundlag at dømme på.
Men iforhold til at mord giver 2 år så er 40 alt alt alt for meget.
I dk er loven lige så underligt skruet sammen. Jeg vil dog ikke kommenterer på den da jeg ikke kender begrundelsen til de forskellige dommes længde.
"Retten følte sig "moralsk overbevist" om, at Daniel Smith havde begået de "bestialske handlinger" med "koldblodig, utilsløret sadisme"."
de FØLER ? hva fanden er det også for et grundlag at dømme på.
-
CrazyBrain
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Vil også sige at 40 år er fint med mig.. For min skyld kan de sq som Hirayz skriver smide nøglen væk.. Voldtægt er en af de mest svinagtige og utilgivelige handlinger..
Så kan man altid diskutere om straffen for alt muligt andet er for lav, hvilket jeg også vil mene, men det er for så vidt ligegyldigt..
Så kan man altid diskutere om straffen for alt muligt andet er for lav, hvilket jeg også vil mene, men det er for så vidt ligegyldigt..

I tilfælde af at man er 110% sikker på at det ikke er fusket med voldtægten, så er det en ganske fin straf. Så må han sgu holde svinet indenbords. Fusket med i den forstand, at en del voldtægter er opfundne (per definition mod hendes viljo og ikke blot fordi hun ombestemmer sig bagefter) og det er ret svært at bevise sin uskyld som anklaget.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
helt seriøst så syns jeg sq de burde tænke sig om og skrabe en smule penge sammen til at nakke en luder, i de fleste tilfælde spiller hun sq da med på ideen for lidt ekstra moneter... og så slipper de for at blive dømt som voldtægtsforbrydere.. i stedet for at nakke en helt uskyldig og ødelæge resten af hendes liv..
-
Deejay_Wonder
- Kontakt:
der ligger jo mange psykologiske apsekter i, når folk foretager sådan en forbrydelse. Hvorfor gør de det overhovedet?
De fleste gør det ikke fordi de vil have tilfredsstillet dem selv seksuelt, men for at få tilfredsstillet dem selv magtmæssigt.
Det er jo en mands chance for at vise dominans overfor kvinden - samtidigt er der et vist spændingsmoment i at foretage sådan en forbrydelse. Tænk hvis man kan gøre det uden at blive opdaget.
Man kunne læse om Foucault, der har arbejdet med magt som udtaler følgende:
Men samtidig er der ikke magt uden modstand, for hvor der er magt er der altid et spil. Der er noget ubestemmelighed, noget uforudsigelighed over magt.
Jeg synes næsten det siger det hele om magt.!
Ved at købe en luder kan du selvfølgelig også vise hvem der har magten, men det er jo på ingen måde det samme. Her er det "lovligt" og der er ikke den samme spænding over det. Ved at voldtage en person har du iscenesat din egen handling og den eneste der er hovedpersonen er dig selv.! det er sygt pis.!
De fleste gør det ikke fordi de vil have tilfredsstillet dem selv seksuelt, men for at få tilfredsstillet dem selv magtmæssigt.
Det er jo en mands chance for at vise dominans overfor kvinden - samtidigt er der et vist spændingsmoment i at foretage sådan en forbrydelse. Tænk hvis man kan gøre det uden at blive opdaget.
Man kunne læse om Foucault, der har arbejdet med magt som udtaler følgende:
Men samtidig er der ikke magt uden modstand, for hvor der er magt er der altid et spil. Der er noget ubestemmelighed, noget uforudsigelighed over magt.
Jeg synes næsten det siger det hele om magt.!
Ved at købe en luder kan du selvfølgelig også vise hvem der har magten, men det er jo på ingen måde det samme. Her er det "lovligt" og der er ikke den samme spænding over det. Ved at voldtage en person har du iscenesat din egen handling og den eneste der er hovedpersonen er dig selv.! det er sygt pis.!
40 år er fint med mig...
Jeg syntes voldtægt er den væreste og sværeste forbrydelse der er. For der er utrolig mange aspekter i netop denne akt, for hvornår går et samleje til at være voldtægt, og hvornår er voldtægt egentlig samleje?
Det er jo utrolig svært at bevise om kvinde var med på den til at starte med og så ombestemte sig bagefter... eller om manden var en magt-liderlig-satan der tændte på overgrebet og ikke akten (Ikke at det ene gør det andet okay eller omvendt).
Endvidere med vores straffesystem så bunder vores retssystem jo i noget andet end amerikanernes. Et eksempel kan være at i DK er man uskyldig til det modsatte er bevist, i USA er det omvendt (Dog har amerikanerne været igang med en kraftig radikalisering af deres retssystem så skal ikke kunne svare på om den helt stadig gælder).
Straf og love er jo et kæmpe emne at begive sig ind på. Endvidere er de fleste nationers retssystem historisk betonet. Danmarks forholdsvis fredelige historie har nok gjort sit til at vi dømmer økonomisk kriminalitet hårdere end "fysisk". Et land som USA er hårde på begge punkter, mens andre lande endnu ikke helt anser økonomisk kriminalitet som værende ulovligt, nærmere som at man er "dygtig til sit fag".
Jeg syntes voldtægt er den væreste og sværeste forbrydelse der er. For der er utrolig mange aspekter i netop denne akt, for hvornår går et samleje til at være voldtægt, og hvornår er voldtægt egentlig samleje?
Det er jo utrolig svært at bevise om kvinde var med på den til at starte med og så ombestemte sig bagefter... eller om manden var en magt-liderlig-satan der tændte på overgrebet og ikke akten (Ikke at det ene gør det andet okay eller omvendt).
Endvidere med vores straffesystem så bunder vores retssystem jo i noget andet end amerikanernes. Et eksempel kan være at i DK er man uskyldig til det modsatte er bevist, i USA er det omvendt (Dog har amerikanerne været igang med en kraftig radikalisering af deres retssystem så skal ikke kunne svare på om den helt stadig gælder).
Straf og love er jo et kæmpe emne at begive sig ind på. Endvidere er de fleste nationers retssystem historisk betonet. Danmarks forholdsvis fredelige historie har nok gjort sit til at vi dømmer økonomisk kriminalitet hårdere end "fysisk". Et land som USA er hårde på begge punkter, mens andre lande endnu ikke helt anser økonomisk kriminalitet som værende ulovligt, nærmere som at man er "dygtig til sit fag".
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup