Hvad Sker der Perks?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Jeg ser sådan her på det. Hvis der kommer en her til landet og vi så giver ham lov til at bo her. Ja så skal han da også overholde reglerne. Hvis ikke han gør det ja, så er det ud igen. Folk der bliver dømt for vold, drab og narko kan jeg godt nok ikke så en grund til at beholde her i landet. Så vil jeg da meget hellere give plads til en, der vil tage del i det danske samfund som alle vi andre også gør.

Og så lige til Darkheart: Hvordan kan du sige det er sørgeligt? Det er da først sørgeligt, hvis ikke folk havde en mening om emnet. Debat har sgu altid været sundt.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Der er så forskel på debat og påståelighed/arragance/ignorance. Debat er sundt men ikke når det er bygget på gemen spuditet
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

qleg man skal passe på med at være dommer over folks holdninger.

Jeg hader folk der køre i golf 2 fordi de er nogle brian svin.
Nhawk hader indvandre fordi han synes de er nogle svin.

Er mit had mere rigtigt end nhawks ?

Mit er måske mere accepteret, men det er stadig lige så fordomsfuldt og jeg skære lige så mange over en kam og dømmer dem på andres opførsel som en racist gør.

Jeg synes tråden er sund, jeg synes det er spændende at høre folks holdninger, uanset om de er enige med mig eller ej.
Selvfølgelig skal den holdes saglig og der skal gåes efter bolden og ikke manden.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

DjMail skrev:qleg man skal passe på med at være dommer over folks holdninger.

Jeg hader folk der køre i golf 2 fordi de er nogle brian svin.
Nhawk hader indvandre fordi han synes de er nogle svin.

Er mit had mere rigtigt end nhawks ?
Fattede du pointen i mit indlæg? :roll:
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

nej det gjorde jeg jo tydeligvis ikke.
Darkheart
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

QrazyLeg skrev:Der er så forskel på debat og påståelighed/arragance/ignorance. Debat er sundt men ikke når det er bygget på gemen spuditet
My point exactly, jeg synes bare debatten om de her ting herinde ofte ender i at være lidt ensporede. Men yay ytringsfrihed etc..
- Darkheart -
We fools who love...
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

DjMail skrev:LeG0lAsDK normalt er jeg forholdsvis enig med dig.
Men folk har squ lov til at have deres mening, uanset om de bor i Tarm, greve, brabrand eller kbh.
Det har du fuldstændigt ret i, er enig i at dele af mit indlæg lyder dels meget fordomsfuldt og til dels også fremstår med en uheldig tone at "at ingen andre end mig har ret til at have en mening".

Det var imildertidigt ikke hensigtet med dette indlæg, det der var min pointe med indlægget, måske står det utydeligt, var at mange af dem som var fjendske overfor de fremmede, i virkeligheden ikke har noget at have disse beskyldninger i, da de aldrig rigtigt har prøvet at leve sammen med dem. Ergo pointen er blot, at jeg angriber de personer, da jeg mener at deres holdninger ikke er baseret på egne erfaringer, men på andres erfaringer. Jvf. Cargos og nogle af de andres udsagn.

Det affødte kommentaren om den brede generalisering af villafacisterne i ghettoerne. Det var også en bred generalisering og gudskelov jeg trådte nogle folk over træerne, for det var skam meningen. Da dette udsagn viser ligeså stupidt som et modsvarende udsagn om at "fremmede kun gider hjælpe sunshine fordi hun har patter".

Håber det giver nok forklaring, ellers må jeg prøve at uddybe mig.
DjMail skrev: Jeg kan slet ikke tage din kommentar omkrng de facistiske villaghettoer seriøst. Jeg har hele mit liv boet i en af disse åbenbart facistiske villaghettoer. Så jeg er ifølge dit indlæg ikke i standard til at acceptere fremmede ?
Som dels det jeg har skrevet forgående og så mener jeg hvis folk kun har lært "fremmede" at kende på afstand, dette i kraft af det faktum at der ikke bor særligt mange andre end "etniske" danskere i villaområderne. Så vil en mystifisering af fremmede og fordomme alt andet end lige trives bedre der, end i områder hvor man lever dør om dør, ved hinanden. Men igen det er ikke alle.
DjMail skrev: Det er fint at du er opvokset på nørrebro, men det gør dig ikke til smagsdommer over andre folks holdninger, liv, barndom osv

Nej det har du ret i, men jeg mener alligevel at jeg på nogle punkter er bedrevidende end Bent fra Båtland som aldrig snakket med "fremmede" andre steder end i den lokale Kiosk.
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Down1 skrev:Jeg ser sådan her på det. Hvis der kommer en her til landet og vi så giver ham lov til at bo her. Ja så skal han da også overholde reglerne. Hvis ikke han gør det ja, så er det ud igen.
Nu er de fleste af de mennesker jo 2. og 3. genaration invandre. Så Danmark er jo deres hjem.

Fatter hellere ikke folk brokket sig så meget ud af gøre noget selv.
Hvis nu i selv fik nogen lidt mørke venner alle sammen så ville man sq nok ikke se dem rende så meget rundt i grupper. Og vi kan jo høre her inde de er meget flinke når man har dem på privat hånd.
CyberZink

Indlæg af CyberZink »

hvis der ikke var perkere var jeg død af sult .. hvis i lære dem og kende er de sku fine nok.. de fleste spiller bare smarte i flok... og de er faktisk utrolig hjælpsomme.. som også beskrevet før. hvis jeg skal bruge et nyt plasma tv eller bil anlæg så ringer jeg altid til dem først...

ka i ha en go jul.. og æd så de BRUNKAGER !

M
Billede
Besvar