TV2 Radio - Glæder vi os?
Redaktør: Moderators
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
TV2 Radio - Glæder vi os?
Med det dreamteam som Jens Rohde har samlet kan det næsten ikke gå galt.
Hvad er jeres forventninger til den nye radiokanal?
Jeg tror der bliver kamp til stregen mellem DR og TV2 rent radiomæssigt. Prøv at kigge listen af værter igennem, langt størstedelen af værterne er nuværende og forhændværende ansatte på P3, TV2 må virkelig være kommet med et suværent tilbud!
Jeg synes det er så lækkert at Danmark ikke længere kun skal være tjent med popkanaler som Voice, tvilvsomme lokalkanaler etc.
Glæder mig meget til februar.
Hvad er jeres forventninger til den nye radiokanal?
Jeg tror der bliver kamp til stregen mellem DR og TV2 rent radiomæssigt. Prøv at kigge listen af værter igennem, langt størstedelen af værterne er nuværende og forhændværende ansatte på P3, TV2 må virkelig være kommet med et suværent tilbud!
Jeg synes det er så lækkert at Danmark ikke længere kun skal være tjent med popkanaler som Voice, tvilvsomme lokalkanaler etc.
Glæder mig meget til februar.

_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
nja... ved ikke om jeg kommer til og høre på den, men P3 er og blir sin egen, så tror ikke st det hjælper noget og "stjæle" værterne og dermed forvente succes..
Jeg bliver så bitter. Som i jeg er så bitter. Hold nu op med at larme. Hostepigen, der har hostet i halvanden måned. Hiphopnabo. Underbo. Nabo teenager. Udenfor. Hold nu op!!! Jeg kan ikke være i fred nogen steder. Ønsker mig alle mennesker væk. Nu.
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Tror det bliver endnu en Radio 100Fm kanal med en musikprofil så snæver at kun musikalsk blinde folk kan holde ud at høre på den. Men man kan jo altid håbe at de formår at lave en station som satser på en solidt grundlag istedet for de hurtige om nemme penge som ligger i 100 FM / Radio2 / Sky / what-ever-de-allesammen-hedder.
For mig er det dybt ligegyldigt hvem der er værter. Vil hellere have en ukendt vært som forstår at finde spille et bredt udvalg og ved noget om musikken istedet for en kendt som Casper C eller Lars Hjortshøj
For mig er det dybt ligegyldigt hvem der er værter. Vil hellere have en ukendt vært som forstår at finde spille et bredt udvalg og ved noget om musikken istedet for en kendt som Casper C eller Lars Hjortshøj
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Ja lad os endelig få sådan en kanal med samme musikalske vidensdybde som Rihanna. Vi skal jo bare glemme det kæmpe opland til nutidens musik og gå glip af en masse genrer der kunne ske at være den tak mere originale.Hoopstar skrev: .. Det skal bare være en kanal med alt det gode nye
Ja vi gider ikke høre på nogen der har forstand på musik. Hvad laver de også i en radio? 24/7 nyt musik; er det ikke det dit Winamp kan?Hoopstar skrev: og ingen pauser kun en der fortæller navnet på sagen og ikke nogen reklamer eller værter eller noget.!! just 24/7 musik!
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
LoL CrazyLeg
Fairground
Men okay - er man musikalsk blind, hvis man kun hører pop musik fra de sidste 25 år, så har du helt ret.
Den er snæver på den måde, at de hverken spiller hård rock eller trance/dance/techno...
Men ellers er det vældig tidssvarende med mange andre gode navne - i popgenren... og så selvfølgelig en masse gamle ting også.
Jeg synes netop 100FM udmærker sig ved, at have fundet deres egen hylde - de er ikke som de andre, og der er ikke en stakåndet helt-fremme-i-skoene-DJ, der høvler derudaf med en masse ligegyldigt ævl. Der kommer også usagligt ud af værterne, men generelt er det en radio man kan høre længe på, uden at blive træt af den.
Jeg er sikker på Jens Rohde nok skal få noget godt i gang - han er trods alt gammel Radio Viborg mand
Lykke til Jens
er det ikke det dit Winamp kan?
Fairground
Jeg har lidt svært ved at finde de ´musikalsk blinde´ i 100FM´s lytterskare.endnu en Radio 100Fm kanal med en musikprofil så snæver at kun musikalsk blinde folk kan holde ud at høre på den.
Men okay - er man musikalsk blind, hvis man kun hører pop musik fra de sidste 25 år, så har du helt ret.
Den er snæver på den måde, at de hverken spiller hård rock eller trance/dance/techno...
Men ellers er det vældig tidssvarende med mange andre gode navne - i popgenren... og så selvfølgelig en masse gamle ting også.
Jeg synes netop 100FM udmærker sig ved, at have fundet deres egen hylde - de er ikke som de andre, og der er ikke en stakåndet helt-fremme-i-skoene-DJ, der høvler derudaf med en masse ligegyldigt ævl. Der kommer også usagligt ud af værterne, men generelt er det en radio man kan høre længe på, uden at blive træt af den.
Jeg er sikker på Jens Rohde nok skal få noget godt i gang - han er trods alt gammel Radio Viborg mand
Lykke til Jens
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Glemmer aldrig hans geniale valgplakat til folketinget tilbage i '98. Den største udsynsmur i hele byen hænger der et kæmpe banner med teksten: "Stem Jens Rohde ind i folketinget - Ellers hænger han her også efter valget"
Manden kom ind
Manden kom ind
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Ja hvis man mener at man har fundet sin egen hylde ved ikke at eksperimentere bare det mindste, men istedet kun at spille allerede afprøvet mainstream sukkersødt popmusik og ligge alt hvad der hedder "hits" i rotation 2 -3 gange i timen så skal 100Fm hyldes langt ind i helvedet. Og ja der bliver da også spillet klassikere, men det er en meget lille del af hvad de ellers spiller. At 100FM er blevet så populært har meget med deres gamle morgenshow at gøre.Plys - det nye kuld skrev:
FairgroundJeg har lidt svært ved at finde de ´musikalsk blinde´ i 100FM´s lytterskare.endnu en Radio 100Fm kanal med en musikprofil så snæver at kun musikalsk blinde folk kan holde ud at høre på den.
Lykke til Jens
Og jo jeg ved hvad jeg taler om da jeg var tvangsindlagt til at høre dette 8 timer om dagen 5 dage om ugen i 2 år da det var dette man hørte på mit gamle arbejde
For mig er 100FM for folk der ikke interessere sig for musik, men bare skal have noget støj i baggrunden. Det samme gør sig stortset gældende for folk der hører The Voice/ NRJ etc. Der skal bare være noget musik man kender og det skal helst ikke udbrede lytternes horisont for hvad musik kan være... næææ Rihanna, Robbie Williams osv. i konstant for-dummende rotation er noget vi danskere kan lide.. ikke mærkeligt at vi er et musikalsk handicappet land som alle andre lande griner stort af.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
ahh var nu heller ikke ment på den måde at alt det gamle heller ikke måtte være der, selvfølgelig skal det også være der..QrazyLeg skrev:Ja lad os endelig få sådan en kanal med samme musikalske vidensdybde som Rihanna. Vi skal jo bare glemme det kæmpe opland til nutidens musik og gå glip af en masse genrer der kunne ske at være den tak mere originale.Hoopstar skrev: .. Det skal bare være en kanal med alt det gode nye
Ja vi gider ikke høre på nogen der har forstand på musik. Hvad laver de også i en radio? 24/7 nyt musik; er det ikke det dit Winamp kan?Hoopstar skrev: og ingen pauser kun en der fortæller navnet på sagen og ikke nogen reklamer eller værter eller noget.!! just 24/7 musik!
Og jo, det klarer mit Winamp udemærket, men ikke så skide godt når jeg er ude og køre, eller på arbejde, eller andre steder hvor min computer ikke er der..!? det er vel sådan set der man hører radio for det meste... når man er væk fra den, da det jo er lidt umuligt ik.!
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Er det kun mig som også hører radio hjemme? Er det bare for håbløst gammeldags at eje en fm-radio i sin stue? Eller for den sags skyld benytte en af DR´s netradioer?
Hvorfor er det forbudt at tale i en radio? Kan ny viden ikke være lige så godt som ny musik (gammel viden og gammel musik)?
Ser i også kun tv når der er en ligegyldig actionfilm med Bruce Willis? Hvad med de superfede dokumentarprogrammer som, modsat John Rambo, udvider ens horisont?
Hvorfor er det forbudt at tale i en radio? Kan ny viden ikke være lige så godt som ny musik (gammel viden og gammel musik)?
Ser i også kun tv når der er en ligegyldig actionfilm med Bruce Willis? Hvad med de superfede dokumentarprogrammer som, modsat John Rambo, udvider ens horisont?

_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Tja det kan da også bare være mig.. men jeg har det bedst med at høre radio/musikprogrammer (mtv/voice) uden alt for meget snak og bruger ikke fjernsyn til andet end musik og film...
ser ikke alle mulige programmer, og hører ikke radio med mindre jeg er væk fra min pc..
det er ikke håbløst gammeldags at eje en FM radio, men det er ligeså nemt med netradio og smide det over anlægget efter min mening.
ser ikke alle mulige programmer, og hører ikke radio med mindre jeg er væk fra min pc..
det er ikke håbløst gammeldags at eje en FM radio, men det er ligeså nemt med netradio og smide det over anlægget efter min mening.
Jeg hører ikke radio af den grund at der simpelthen ikke er en kanal jeg gider høre på.
Jeg gider ikke alt mainstream pop musikken som hamres af på alle kanaler. Jeg gider ikke speed-talkin 18 årige radioværter, jeg gider ikke dårlige debat programmer, klage programmer, lægens bord og hvad fanden der ellers er.
Skal jeg lytte til en radio er det af 3 grunde.
1. Musikken - og der er ingen dansk radio som levere en musik profil jeg gider.
2. Ordentlig talk-radio med programmer som faktisk siger mig noget.
3. nyheder med alt hvad dette indebære.
Det er pt. kun min 3. grund som kan opfyldes af de danske radioér. Men mine nyheder får jeg lige så nemt gennem tv, net og aviser.
Jeg gider ikke alt mainstream pop musikken som hamres af på alle kanaler. Jeg gider ikke speed-talkin 18 årige radioværter, jeg gider ikke dårlige debat programmer, klage programmer, lægens bord og hvad fanden der ellers er.
Det er pt. kun min 3. grund som kan opfyldes af de danske radioér. Men mine nyheder får jeg lige så nemt gennem tv, net og aviser.
DjMail skrev:
Må man nogensinde spørge dig om, du har lyttet til P1? Ved godt de ikke har særligt meget musik, men de to andre kategorier du efterspørger findes i særklasse på P1 takket været Orientering og dokumentarzonen. Især Orientering som eneste hver eftermiddag, giver 2 timers intens fordybelse især i udenrigspolitiske problemstillinger.
Uh ja P1 er faktisk glimrende radio. Hørte det til tider på en tidligere arbejdsplads.