USB pladespiller...noget der virker?

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

Besvar
3dotz
Members of the Newlyweds

USB pladespiller...noget der virker?

Indlæg af 3dotz »

http://www.komputer.dk/Crosslink.jsp?d=137&a=6961

Ved ikke om det er det rigtige forum, men det her handler om musik, betalt musik endda.

Er der nogen, der ved om det virker. Jeg ved godt det ikke er Technics 1210 kvalitet eller nogle af de andre dj pladespillere, men som back up af de gamle lp'er i kælderen er det måske meget brugbart.

Til en pris på 120 pund og med porto så ligger den nok i 1500.-, hvilket ikke er meget, hvis den virker.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Sejt. -Smed en ordentlig gang 78'ere ud for nogle år siden. Kunne have været meget sjovt at have haft dem digitaliseret. (Mange af dem er det sikkert alligevel)
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Ved ikk hvor meget du vil ligge i den her anmeldelse jeg fandt på gadgets.dk, hvor den også kan købes:

http://www.gadgets.dk/product_info.php?products_id=804
Gadgets skrev:en pisse god pladespiller. den gør det som den skal afspiller plader i bedste stil. lyden er perfekt der skal dog bare lige rca line når man for den, for elles er det ikke så højt. og med indspilning funger uden kvaler ;) jesper..
Billede
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

3dotz
Jeg ved godt det ikke er Technics 1210 kvalitet eller nogle af de andre dj pladespillere,
Nu har en 1210 jo aldrig været nogen HiFi grammofon, men en vinyl-høvl i ordets bogstaveligste forstand ;)

Men ja, den virker fint til formålet; at få vinylerne nemt og brugbart over på CD medier.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
Zster

Indlæg af Zster »

www.arteq.dk er ved at få dem hjem til omkring 1400kr.
Anbefaler ikke just at handle med dem så djzshop, disconetto og shwosystems.dk får dem sikkert også i handelen inden for kort tid.

Er der forresten nogen der ved om de er direktedrevet eller hvordan?
Fordi for 1500kr er det jo en billig pladespiller.
3000kr og man har et battlesæt?
Billede
Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

Zster skrev:www.arteq.dk er ved at få dem hjem til omkring 1400kr.
Anbefaler ikke just at handle med dem så djzshop, disconetto og shwosystems.dk får dem sikkert også i handelen inden for kort tid.

jeg kunne aldrig finde paa at handle hos arteq. Han tager jo roeven paa sine kunder.! Saa det kan jeg ikke anbefale
Brugeravatar
Zster

Indlæg af Zster »

Lige præcis derfor jeg nævner at jeg ikke just handler med dem.
Må dog ærligt indrømme at jeg bruger dem når jeg skal bruge noget her og nu..
Pærer, ortofon produkter, slipmats samt reservedele til mine 1210'ere som de faktisk har ok priser på..
Alt andet handler jeg andet steds!
Billede
Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
Da Clown
DJ
Geografisk sted: In Da MiX

Indlæg af Da Clown »

Zster skrev:www.arteq.dk er ved at få dem hjem til omkring 1400kr.

Tror ikke denne pladespiller er til DJ brug, nærmere overspilning / kopiere til mp3 osv...
Brugeravatar
Zster

Indlæg af Zster »

Da Clown skrev: Tror ikke denne pladespiller er til DJ brug, nærmere overspilning / kopiere til mp3 osv...
Den har samme svingarm som andre Numarks ergo en fornuftig anti-skip osv.
En Concorde vil godt kunne sidde derpå (min foretrukne) den har +/- 8% pitch og i kraft af at den skal bruges til at overspille må det jo være en rimelig præcis motor.
Fandt dog ud af idag at den er bælte drevet.. :(
Billede
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

en af mine venner har den.. den fungerer udenmærket.. til afspilning af vinyler.. samt kopiering..
Zivago

Indlæg af Zivago »

kloojve skrev:en af mine venner har den.. den fungerer udenmærket.. til afspilning af vinyler.. samt kopiering..
Jeg kender den godt. Den fungerer udemærket, men lydkvaliteten er skuffende, hvilket hovedsageligt skyldes den dårlige pickup som leveres med som standard. Sæt en ordentlig Orrtofon pickup på, og lyden bliver en del bedre - men prisen stiger selvfølgelig også.

Efter at have set den, hørt og prøvet den - vil jeg til enhver tid anbefale en alm pladespiller med en ordentligt pickup og Riaa forforstærker.

Zivago
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

jeg ville aldrig handle hos thue det fjols på djzshop. Nej så hellere arteq, de har da endnu ikke taget røven på mig.
Brugeravatar
Sive
Geografisk sted: Tjaaehhh..
Kontakt:

Indlæg af Sive »

Jeg har købt en American Audio TTD-2400 (Pladespiller) og en American Audio MX-1 (Mixer med RIAA) som virker helt fint her. Den er direct drive og har kostet mig omkring 1100 i alt for begge ting, på www.thomann.de ;)
<center>Billede
Besvar