Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.
Altså jeg havet en bærbar fra TDC som måtte en tur i håndvasken inde jeg stoppet der nede så jeg lige kunne få en ny, den var jo lidt over 2 år gammel.
Er vist også røget en mobil på den konto.
Men faktisk kun mine tillægs forsikringere jeg har købt jeg har brugt, har altså også haft nogen som jeg ikke har brugt hehe
Fandt også lige ud af hvordan ens normale indbo kan dække diverse elektronik, min søs kæreste fik hældt væske ud over min mobil så den døde lidt i det... HVIS man siger den kortslutter så dækker min egen forsikring det, jeg har så selvrisiko på 1800 og mister en præmie på 1200 så hans egen forsikring tog den. skal lige siges det var et uheld.
Har også tabt mit digicam ringet ind til min forsikring og ville høre om de dækket, fik af vide at de ikke dækker når jeg taber mit eget cam, skyndte mig så at sige, at det jo ikke var mit eget men min søsters hehe.
Skal lige siges at der kunne jeg max få 3500 til at dække.
Men det er jo ikke så meget fusk, de må jo dække mine uheld hehe.
Jeg betaler 12000 om året til forsikring, og bruger det sjællent, men vil sq også have nogen penge den anden vej når jeg har lavet ulykker.
Syntes det er dybt forkert og fuske med forsikringer. Selfølgelig hvis skaden sker, og forsikringen ikke dækker det på den måde du formulerede, er det fair nok at ændre lidt på historien, men bevidst smadre sin bærbar, eller tlf. whatever bare for at få noget nyt/penge, det er forkert i mine øjene.
Jeg går heller ikke ind for forsikringssvindel, selv om jeg godt kan forstå en del af dem, som gør det.
Jeg tabte en gryde med kogende vand ned i mit komfur, så glaspladen gik i stykker. Det meldte jeg til forsikringen, men fik intet ud af det. Men hvis man køber en tillægsforsikring, der sikrer at hvis man har den bærbare med i bad og så taber den ned i vandet, så den ikke virker mere, så skal forsikringen gå ind og dække. Det er jo en af de ting man har betalt for.
Problemet med tv er, at det giver en masse oplysninger til folk om, hvordan man kan snyde sig til en masse ting. Sidste år (eller for to år siden. Det var før det første Paradise Hotel på dansk) var der en masse udsendelser på tv (Kontant o.lign.), hvor tillægsforsikringer var hovedemnet. Der stod en computersælger fra Elgiganten, optaget med skjult kamera. og fortalte hvordan man udnyttede tillægsforsikringen og kunne komme ned en uge før forsikringens udløb og få en ny computer.
Den slags går jeg ikke ind for, men det handler vel altsammen om man handler i god eller ond tro, eller hvor hvid den lille løgn man stikker er.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Forsikringssvindel er noget forbandet pis. Var på rejse i USA, da en af mine veninder fra England mistede sit kamera i byen en aften. Dagen efter meldte hun det til sin forsikring, der så ville overføre nogle penge til hende, så hun kunne købe et nyt kamera.
Senere på dagen tog hun ned på den bar, hvor hun havde mistet kameraet, og det viser sig, at det er blevet fundet.
Det der gjorde mig lidt harm var, at hun stadig gennemførte anmeldelsen til forsikringen, på trods af, at hun havde fået sit kamera tilbage.
det er med forsikrings svindel som det er med licens - folk snyder og gemmer sig bag en undskyldning omkring prisen.
Men hvis alle betalte deres licens og hvis ingen snød med deres forsikring så ville prisen ikke behøve være så høj.
Da jeg arbejdede hos alm. brand havde vi i sammenhæng med års regnskabet et 3 timers foredrag med forskellige fra ledelsen - hvor de viste et diagram som fik mit pis i kog.
Vi snakker om 20-30% af deres budget bruges til svindel numre. Dette er selvfølgelig en antagelse, da man sjældent fanger folk i forsikrings svindel.
En pris nedsættelse´på 30% ville satme varme godt i min pung, og så havde jeg måske råd til at få forsrikret mine vinyler med en ordentlig samler forsikring.
det går rimmelig amok der inde... har aldrig selv gjordt det... men hvis folk har købt en dyr forsikring på en ting så er det sku fair nok med mig... der har jo også været sager før hvor de har sagt i butikken at man bare skal smadre den...
Tror sq ikke i andre får det billigere fordi der er mindre der snyder...
Har i ikke hørt at skader på biler er faldet med over 10 % men sq ingen der har givet rabat til dem som betaler. Kommentar til tv var, at dem gemmer vi til dårlige tider...
Tror folk moral ville være en HELT andet vis man viste de ikke høster KÆMPE overskud på flere 100 mio hvert år.
Så vil sige moral går begge veje... bare min holdning
Men altså det er jo nemt nok. Ringe og sige du har fået stjålet, smadret din forsikrede ting, og så er den i hus. Det er der jo så nogle små sjæle som ikke kan stå for. Tror også det er derfor forsikringerne er så dyre som de er. Vi har self Tjenestemændendes Forsikring, og det er da lidt billigere, men ikke det vilde, som sådan..
I må altså lige tage jeg lidt sammen en gang... Hvorfor fanden gør i forsikring selskaber så hellige ?
Altså da jeg fik lavet tilbud på mine forsikringer, så var der steder hvor der var over double så dyrt for de samme ydelser.
hvorfor ? ja så de kan tjene penge.
Hvorfor bliver min bilforsikring over 20 % billigere fordi jeg får den igennem hyundai hos topdanmark i steden for privat ? hvor ligger der fair i det ? skulle give 14.500 normalt, men kunne blive tilmeldt hos forhandler så koster det 9.500.
Jeg køre ikke anderledes af den grund.
Hvis man får en mand ud og snakke med, kan man også tit snakke sig en 10 % ned. men mange der ikke gør det. så de betaler mere.
har selv selvrisko og præmie på mine privat forsikringer så koster mig over 3 K hvis jeg skal melde en skade, så fusker ikke rigtig der. og jo også derfor man kan spare mange penge hvis man vælger de løsninger. fordi så ved de folk ikke lige snyder.
Men i bund og i grund er det DEM som tager brugerne for hårdt i røven og ikke omvendt.
Så stop det crap med at sige det er derfor i andre skal betale mere.. SKIFT selvskab der er meget at spare gerne mellem 1 og 2 år du kommer til at spare hver gang fordi de gør alt for at få nye kunder.
kan vel ikke komme bag på dig at du får rabat hvis du køber gennem en forhandler ? du tror ikke de har stor kunde fordele ?
Selvfølgelig kan du tale dine forsikringer ned hvis du får en assurandør ud, de skal jo også sælge deres produkt.
I forhold til pris forskel så ligger der en del mere bag ved deres tarif udregning end lige hvordan skaderne er steget og faldet det sidste år.
Men fint nok hvis du vil snyde i forsikring og føre lortet dyre for os andre ? du er vel også typen son ikke betaler licens, sælger brændte cd´er og snyder i bussen - bare fordi du kan ?
Nej, har betalt licens i snart 10 år og ser aldrig den kanal. der ud over fatter jeg ikke hvorfor de skal sælge deres programmer på DVD til fuld pris, nå hele lortet er betalt en gang igennem licens, men ikke det som denne her tråd går ud på.
Will skrev:Har i ikke hørt at skader på biler er faldet med over 10 % men sq ingen der har givet rabat til dem som betaler. Kommentar til tv var, at dem gemmer vi til dårlige tider...
Vi har rent faktisk lige fået et brev fra vores forsikringsselskab Tryg (bilforsikring) om at vores præmie falder 20% grundet et fald i deres udbetalinger!
Det er satme første gang jeg har oplevet det..!
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Samme er gælder her... min forsikring falder også fra nytår... + at afdelingens overskud hvert år bliver delt ud til kunderne, så jeg til januar modtager en check på et par tusinde.
Fatter ikke at der ikke er nogle flere som melder sig ind i forsikringsklubber...
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
jeg synes det er noget pjat at misbruge forsikringerne på den måde.. og helt ærligt, hvis man ikke kan leve med et par ridser, så skal man nok satse på et indbo i granit
Jeg arbejder selv i butik, og bytter meget nødigt... og er stor modstander af 'kunden har altid ret', for sån er det sku sjældent.. det er lamme undskyldninger, og way out forklaringer langt største delen af tiden!
Jeg bliver så bitter. Som i jeg er så bitter. Hold nu op med at larme. Hostepigen, der har hostet i halvanden måned. Hiphopnabo. Underbo. Nabo teenager. Udenfor. Hold nu op!!! Jeg kan ikke være i fred nogen steder. Ønsker mig alle mennesker væk. Nu.
nej det mener jeg ikke- men forsikringsselskaber, telefonselskaber og internet udbydere snyder og bedrager selv. Så ser ikke noget problem i at folk også tager røven på dem !
Fx har jeg hus bil mc liv + mere forsikret ved mit selskab. Står så med en tørretumbler der er brændt af. Den kan jeg ikke få forsikret pga så ryger min kernekundestatus hvilke betyder at andre ting vil stige. Oveni skal de have en selvrisiko så det alt i alt vil give underskud at få en ny tumbler på forsikringen.
Derimod har jeg en kammarat der ikke har en skid forsikret som gang på gang får stjålet cykler på gaden osv osv.. Han skal bare give 500 hver gang og så får han nyt.
Må indrømme jeg føler mig snydt der !
Det er da lidt det samme som hvis man er medlem af en a kasse og betaler meget til den. Så syntes jeg heller ikke der er noget galt i at hvis man bliver fyret man så trækker den nogle måneder for at få ens penge tilbage igen.
Men det er jo en op til en hver at bedømme hvad de vil..
Og til dig down1 er der kun at sige: Det er godt der er sån nogen som dig der altid skal være så korrekt på den. Det kommer jo bare os andre til gode....