Fortrydelsesret ved køb af mobil over nettet

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
kalleanker

Fortrydelsesret ved køb af mobil over nettet

Indlæg af kalleanker »

Jeg har købt en mobil gennem http://www.monatel.dk , og til min store skuffelse levede den ikke op til mine forventninger. Det var en 6111 uden abonoment, og da jeg så sendte den tilbage inden de 14 dage var gået tænkte jeg fint nok så er den ude af verden, men næ nej.. Fik den igen idag, og så sagde de endda at jeg havde smidt det hele i og at alt havde været brugt.. Og det værste af det hele er at jeg har haft den i lommen og det film der sad på den var begyndt at falde af, det har vel ingen betydning ?

Vil meget gerne høre hvad i mener og om jeg skal gå gennem http://www.klagetjek.dk eller om det er nytteløst..

På forhånd tak
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

altså som udgangs punkt vil jeg mene at hvis filmen har taget skade, så må man kunne argumenterer for at telefonen har været i brug.

Jeg gik selv med filmen på min sidste mobil telefon indtil der kom ridser og der gik altså et godt stykke tid.

Hvad mener du med at den ikke levere op til dine forventninger - tror det vil være her din klage mulighed vil ligge.
kalleanker

Indlæg af kalleanker »

Jeg brugte den i cirka 2 timer før den begyndte at genstarte hele tiden, og så fik jeg en latterlig forklaring at det var pga mit simkort og så skulle jeg bare købe et nyt.. :mad: Underligt nok det har virket fint i min k750I..

Sikkerhedsfilmen er også kun gået lidt op i siden
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

kalleanker skrev:Jeg brugte den i cirka 2 timer før den begyndte at genstarte hele tiden, og så fik jeg en latterlig forklaring at det var pga mit simkort og så skulle jeg bare købe et nyt.. :mad: Underligt nok det har virket fint i min k750I..

Sikkerhedsfilmen er også kun gået lidt op i siden
Hvis der er en mangel/fejl på tlf, kan du kræve ombytning eller ophævlese af køb når det er inden for 14 dage...

Når du køber gennem internettet, er der altid 14 dages fortrydelsesret, bare ikke på abbonnemanter.

http://www.forbrug.dk/klage/guide/mobil ... /fortrudt/
Senest rettet af Feffe 14 nov 2006, 16:43, rettet i alt 1 gang.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

ja okay det giver ikke rigtig mening.

Men altså ang filmen, det er lige meget hvor meget eller lidt den er gået op, den ser brugt ud og derfor kan de brokke sig over det.

Men uanset hvad så SKAL telefonen jo virke og det gør den jo tydeligvis ikke
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Fortrydelsesret
Hvis du har købt en varer via Internetbutikken hos os, har du oftest ret til at fortryde købet. Du skal bare returnere varen til os senest 14 dage efter du har modtaget den. Du kan returnere varen til os ved at nægte at modtage varen når den leveres, ved at sende den retur eller ved at indlevere den på vores adresse.

Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes kan dette kun ske, såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mængde. Vi opfordrer til, at beskyttelsesfilmen ikke fjernes før du er sikker på om du vil beholde telefonen, da det kan betyde at telefonen ikke kan returneres i væsentlig samme stand og mængde og at købet dermed ikke kan fortrydes. Når SIM-kortet er taget i brug bortfalder fortrydelsesretten på abonnementet og dermed også telefonen.

hvis det hele er der, bør den da ku returneres
kalleanker

Indlæg af kalleanker »

her er et par billeder af hvordan den ser ud:

Billede

Billede
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Well de skal vel bytte den telefon, hvis den begynder på sådan noget pis, så hurtigt.. og hvis du har ladet filmen sidde, så har du jo ikke noget hængeparti der. Du må jo ringe til dem og fortælle dem hvordan landet ligger, og at den jo skal ombyttes. Eller send dem en mail, så du har bevis for at du har kontaktet dem inden for de 14 dage, og hvis de så stadig nægter, så er der jo forbrugerstyrelsen.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Problemet er at det kan tage op til et halvt år. før sagen kommer i forbrugerstyrelsen...
zoonestar
[Ltd edition]

Indlæg af zoonestar »

Nu hvor vi er igang med den der 6111. Er der så nogle der ved om man kan gå på internettet med den ? altså at den får signalet fra mobilen og så kan gå på internettet på en bærbar :D min pappas gamle kunne så ville høre om den også kan ? skal man have noget specielt eller hvad ?

på forhånd tak :D
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

hvis den har ir eller bt kan den godt
zoonestar
[Ltd edition]

Indlæg af zoonestar »

Okay :P
Tak :D
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Ved handel i danske netbutikker
Du har mulighed for at fortryde dine internetkøb i 14 dage, når du handler i danske netbutikker.

Der er dog enkelte områder, hvor du ikke har fortrydelsesret, og det er ved køb af
levnedsmidler og andre varer til husholdningens løbende forbrug, der skal leveres til dig på din bopæl eller arbejdsplads (som led i organiseret og regelmæssig vareudbringning)

indkvartering, transport og forplejning (f.eks. bestilling af hotel og flybilletter eller leje af bil), hvis det fremgår af aftalen, hvilken dag eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres

fritidsaktiviteter (f.eks. bestilling af biografbilletter og teaterbilletter), hvis det fremgår af aftalen, hvilken dag eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres

spil og lotteri

finansielle tjenesteydelser, f.eks. indgåelse af aftale om lån

opførelse af bygninger

brugsret til fast ejendom på timesharebasis

andre rettigheder over fast ejendom, bortset fra lejeaftaler.

http://www.forbrug.dk/markedsforing/hva ... -tjek/2/3/

Kontakt din bank og få dem til at lave en indsigelse

Det vil sige:

forbindelse med køb af varer på internettet har du under visse omstændigheder krav på, at banken skal hjælpe dig med at tilbageføre et givent beløb. Det kalder vi at gøre indsigelse. Du kan gøre indsigelse, hvis:

dine kortoplysninger er blevet misbrugt
der er blevet trukket et højere beløb på din konto, end du havde godkendt ved bestillingen
den bestilte vare ikke bliver leveret
du udnytter din fortrydelsesret ved at undlade at modtage eller afhente varen.
Du kan dog kun gøre indsigelse, hvis handlen er foretaget inden for de seneste fem år - ellers vil sagen være forældet.

Sådan gør du indsigelse
Prøv først at kontakte sælger for at få tilbageført pengene. Lykkes det ikke, henvender du dig bare i din bank.
Besvar