Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.
Jeg så lige i nyhederne x-tra at Saddam er dømt til døden, ved hængning. Men der er lige et par domme endnu, for folkemord på omkring 200.000 kurdere..
Synes sku det er lidt klamt st der findes den slags mennesker!
Ekstra bladet skrev:
En domstol i Irak dømte søndag Iraks tidligere leder Saddam Hussein til døden for sin rolle i massakren på 148 shiamuslimer i 1980'erne. Eks-diktatoren skal hænges
En særdomstol i Iraks hovedstad, Bagdad, dømte søndag landets tidligere præsident Saddam Hussein til døden ved hængning.
Han dømmes for sin rolle i den såkaldte Dujail-sag, hvor han var anklaget for at have beordret 148 shiamuslimer henrettet i byen Dujail i 1980'erne.
Chefdommeren under Saddam Husseins styre, Awad al-Bander, samt Saddam Husseins halvbror og tidligere efterretningschef, Barzan al-Tikriti, blev ligeledes dømt til døden ved hængning.
Tidligere vicepræsident Taha Yassin Ramadan blev idømt fængsel på livstid. Anklagemyndigheden havde krævet, at han også blev idømt dødsstraf.
Tre embedsmænd fra Dujail blev idømt hver 15 års fængsel for overlagt drab på de mange shiamuslimer i Dujail.
Jeg bliver så bitter. Som i jeg er så bitter. Hold nu op med at larme. Hostepigen, der har hostet i halvanden måned. Hiphopnabo. Underbo. Nabo teenager. Udenfor. Hold nu op!!! Jeg kan ikke være i fred nogen steder. Ønsker mig alle mennesker væk. Nu.
Hvis dommen blir godkendt osv. skulle han hænges inden for de næste 30 dage, men hvad sker der så med de retsager han har "hængene" på sig?
Fordi den dom der er blevet afgivet nu, har jo været igang i over 1 år og hvis han har et par flere skal de da til at skynde sig, hvis de skal nå det på 30 dage.
Nogle der har lidt mere forstand på det, så jeg kan forstå det.
Ifølge det der stod på tv2 omkring det kunne der nemt gået meget lang tid før den blev udført... også fordi han automatisk har ret til at appelere dommen når det er den hårdeste man kan få.
Udfaldet af de resterende domme er vel ligegyldige, for Saddam selv, da de aldrig vil ophæve den dom han har fået nu. Det eneste problem kan være de medskyldige som skal dømmes i de andre sager.
Som jeg har forstået det kan han ikke henrettes før de andre sager er afklaret. Derud over vil hans mulighed for appel holde ham i live i laaang tid endnu.
Og så tror jeg nok han skal begå selvmord inden de får muligheden for at hænge ham.
Og endnu en gang - hvad fanden sker der for at hænge manden ?
De dømmer en mand for folkemord og straffer ham ved en barbarisk henrettelse - jeg stiller spørgsmål tegn ved om de love landet drives efter er bedre end manden de henretter!!
Jeg har delte meninger om han skal dø.. på den ene side vil jeg nyde at se ham dingle.. men igen, en anden og værere straff er at dø i et fængsel.. i fængsel for livstid..
han skal da ikke hænges - så får han jo lige præcis hvad han vil ha
nemlig martyrdøden som alle de smutzige typer dernede higer så meget efter - næh put ham tilbage i det hul de fandt ham i og svejs det til og lad os glemme den tosse
nja ved ikke helt hvad jeg mener om det selv, men synes måske det er lidt "billigt" sluppet bare at hænge ham... men om vendt er det og tosset at sån en gammel mand skal bruge en fængselscelle indtil han dør..
Jeg bliver så bitter. Som i jeg er så bitter. Hold nu op med at larme. Hostepigen, der har hostet i halvanden måned. Hiphopnabo. Underbo. Nabo teenager. Udenfor. Hold nu op!!! Jeg kan ikke være i fred nogen steder. Ønsker mig alle mennesker væk. Nu.
Imdb.com - Fra Den Grønne Mil skrev:Hal: Okay, boys, what in the hell happened?
Paul Edgecomb: An execution. A successful one.
Hal: How in the name of Christ can you call that a success?
Paul Edgecomb: Eduard Delacroix is dead.
Man skal nok have set filmen for at forstå lidt af hvor jeg vil hen.
En terrorist eller tyran der slås ned via den vestlige verden avler fem nye. At dømme ham til en henrettelse, hængning/sprøjte/stol/skud er en meget dårlig løsning synes jeg. Det giver ham en mulighed for at få en status som martyr, som D3FrozTt også beskrev det. Det er med til at opildne nye folk som Saddam rundt omkring i verden. Desuden er man, rent teknisk set jo ikke bedre end den anklagede for mord, når man dømmer ham til døden. Det er dog en anden historie.
Angående goafreaks citat fra The Green Mile, så er den da lige klippet godt til, når man tager den i sammenhæng med filmens kontekst - medmindre du (goafreak) selvfølgelig mener at bare han dør, så er det ligemeget på hvilken måde han dør på. Men så er det også ret ligegyldigt om man har set filmen...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun! "TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
QrazyLeg skrev:
Angående goafreaks citat fra The Green Mile, så er den da lige klippet godt til, når man tager den i sammenhæng med filmens kontekst - medmindre du (goafreak) selvfølgelig mener at bare han dør, så er det ligemeget på hvilken måde han dør på. Men så er det også ret ligegyldigt om man har set filmen...
Klippede bare lige noget af starten fra - noget unødvendigt... Men det der sker i filmen er, at han bliver fuldkommen grillet fordi en af personerne ikke har gjort svampen til den elektriske stol våd.