Babel

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
DjMail
Chart Attack VIP

Babel

Indlæg af DjMail »

Alejandro González Iñárritu som måske ikke er den mest kendte instruktør, har stået bag filmen Babel. Alenjandro´s mest kendte arbejde må absolut værre 21 grams fra 2003.

Jeg vil holde mit review meget kort, da det er en film hvor alt nærmest ville være en spoiler.
Filmen er bygget op af 3 historier som finder sted i Morocco, japan, mexico og tunesien. Disse 3 historier er alle sammen forbundet med hinanden på forskellige måder.

Der bliver taget nogle seriøse spørgsmål op i filmen og det giver nogle ting at tænke over. Det er en film som ved hjælp af nogle fantastiske billeder(specielt deres supertotal shots er fantastisk smukke) og et utroligt lydbilledet skaber en utrolig flot film, som underbevidst hamre nogle spørgsmål ind i kraniet på dig.
Filmen skal klart ses i biografen, da lyd billedet og de flotte billeder virkelig fortjener toppen af poppen inden for lyd og billede.

på IMDB har den fået 7.4, hvilket jeg ikke synes er nok. Min karakter vil blive 8.5 (og derfor vil jeg ikke bruge CA logoerne, de er alt for upræcise)

Hvis i kunne li 21 grams, tror jeg Babel vil være en mindst lige så god oplevelse. Samme instruktør og samme screenwriter. Og hvis der er en ting som Alejandro kan, så er det at caste og udnnytte skuespillere optimalt. Dette viser han endnu en gang i Babel med en promonent skuespiller som Brad Pitt i en rolle som han virkelig spiller fantastisk. En af de bedre præstationer fra ham i lang tid.

Se Babel mens vi venter på The Departed (som jeg tror bliver en af årets største film, selvføglelig påvirket af at min ynglings instruktør Martin Scorsese står bag. Men som det så ofte er sagt:

Chinese people make good stories.
American people make good movies out of them.

Og det er netop hvad The Departed er. Det er et remake af Infernal Affairs fra 2002.
Besvar