Distributed Computing

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar

Deltager du i Distributed Computing?

Ja
5
24%
Nej
16
76%

Afgivne stemmer: 21

Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Distributed Computing

Indlæg af UnitedPublic »

Jeg synes det kunne være spændende at høre hvor mange herinde som er med i ét eller flere af disse projekter.

Selv har jeg programmet fra Folding@Home kørende. Deres projekt går ud på at lære mere om proteiners opførsel under udførsel af deres funktion i kroppen. Målet er at blive klogere på f.eks. kræftsygdomme.

Der findes et utal af Distrubuted Computing systemer, hvoraf det nok mest kendte (Seti), efter min holdning er spild af tid. Men det føromtalte projekt synes jeg alligevel er så godt at jeg godt vil deltage i det.

Tag evt. selv et kig på http://folding.stanford.edu

Jeg har for øvrigt startet et TEAM Chart Attack som har kode 52561 hvis nogle skulle være interesserede i at regne med ;)
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Har aldrig gidet sætte mig ind i hvad det går ud på.

Måske du kunne give mig lidt info ?
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Kort og godt :)

Du installerer et lille program på din pc som så gemmer sig lige ved siden af uret. Der bliver det liggende indtil du en dag får lyst til at kigge på status, eller til du bliver træt af at deltage i projektet eller synes at ikonet simpelthen bare er for grimt!

Når du starter får din pc tilsendt en lille pakke med regnestykker, i dette tilfælde regnestykker som beskriver proteiners udvikling. Disse regnestykker arbejder din computer så på når ikke du selv bruger CPU'ens kraft til andet. Det er valgfrit hvor meget effekt man vil give programmet når det skal køre.

Når pakken med regnestykker er tykket igennem, bliver resultaterne sendt tilbage til universitetet og som tak for hjælpen sender de dig en ny pakke regnestykker :P Alt sammen foregår uden nogen som helst indgriben fra brugers side.

Alt i alt stiller man simpelthen regnekraft til rådighed for universitetet, som på den måde sparer lidt tid/penge på udregninger som ellers skulle være lavet på maskiner de selv skulle investere i. Selvfølgelig har de selv maskiner som regner, og Distributed Computing er derfor kun en hjælp for dem og ikke et alternativ.

Håber det gav en lidt bedre beskrivelse :D
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Så blev jeg lidt klogere. Tak
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

SETI
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Får brugeren noget ud af dette?
Skal man skrive noget her?
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Nja, det gavner noget forskning men hvis du tænker på penge, fordele eller noget andet så nej
Kymze

Indlæg af Kymze »

det er da egentlig ganske spændende.. men, regner computeren ikke så hurtigt, at det er nogen ret vilde regnestykker der skal til, for at holde den beskæftiget.. (bare en tanke)
Jeg bliver så bitter. Som i jeg er så bitter. Hold nu op med at larme. Hostepigen, der har hostet i halvanden måned. Hiphopnabo. Underbo. Nabo teenager. Udenfor. Hold nu op!!! Jeg kan ikke være i fred nogen steder. Ønsker mig alle mennesker væk. Nu.
Besvar