Zaptor fra stofa (Digitalt TV)

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

DIGITALT TV

WELCOME TO THE FUTURE!
15
56%
SHIT! noget knald... næ nej analog DK4 og et glas cherry tak!
6
22%
Digitalt ??? Analogt, - er det ikke en form for sex?
6
22%

Afgivne stemmer: 27

Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Jeg har heller ikke noget forrygende billede fra Stofa desuden er der tit udfald på nogen kanaler.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Aly
Geografisk sted: lige nede for enden af vejen og så til højre

Indlæg af Aly »

Down1 skrev:Som kloojve siger har Stofa udbygget deres netværk.. De gamle kabler de har kan godt tage mere trafik end der er nu. Men spørgsmålet er om de kan klare alt den trafik, der vil komme med digitalt TV.
Det skal de da nok, både TDC og Stofa. De roder jo stadig rundt i Dvb-T/C og når det er ved at være yt, så er er jo altid Dvb-T/C 2 :D
Tjek http://da.wikipedia.org/wiki/DVB
Men der er vidst mange åbne spørgsmål i DK om tv efter år 2009
Nogle af svarende kan findes på http://www.recordere.dk/forum/default.asp under Digital-TV

Hvad for skellen på det Zeptor og et selector produkt?

Att: Mail
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... 31581&PN=1 Der kommer muligvis nogle svare.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Hmmm nu hoppede jeg alligevel på Kloojve´s skide zaptor vogn!!

Fik lige som kloojve gratis boks, oprettelse, pakkeskift og det hele.
Og nu betaler jeg 900 kroner mindre om året. Da jeg kun har pakke 1 og 2 - plus nyheder og film tema pakken.

Har læst og hørt blandet ting omkring zaptor, men nu må vi se hvordan det går. Jeg er dog bange for at kablerne her hvor jeg bor, er så smadrede at jeg får samme problem som jeg har nu, med udfald på lydsiden og til tider på billedsiden.

Hvem sender btw Super Bowl ? er det TV2 Sport ? for så skal jeg satme have den i HD til den tid.
Bacher
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Slagelse, DK

Indlæg af Bacher »

Lige for en god ordens skyld optager eller redigerer DR ikke noget af det "almindelige" tv i HD, men kun i digital SD i en kvalitet der langt overstiger DVD'er. DR-byen er dog naturligvis forberedt til HD, så det er blot et spørgsmål om at købe nye kamaraer og opgradere softwaren i udstyret.

Kun de store dramaserier bliver pt. optaget i HD, så de er fremtidssikret. I øvrigt vil mange af de ældre serier (Matador osv.)sagtens kunne sendes i fuld HD, da de oprindeligt er filmet på 16/35mm film som kan scannes i HD opløsning.

En sjov ting er også at man til DR-byen har indkøbt billedrørs-tv til redigering, da man ikke finder kvaliteten af fladskærme god nok :!:
Bacher
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Slagelse, DK

Indlæg af Bacher »

FrZ skrev:
kloojve skrev:du har misforstået..
Jamen.. Hvis deres source ikke er over dvd kval, hvordan søren kan de så sende det ud over dvd-kval?

Noget andet er som Mail siger, så er det vel stadig over samme kabler?

Forstår det ikke helt :/
Når DR sender en film smækker du jo ikke en dvd på. De modtager filmen på et båndformat der hedder Digital Beta hvorfra det bliver indlæst i deres medieserver, hvorfra det så bliver afviklet. Så selvom opløsningen er den samme som dvd, er kvaliteten bedre.
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Øhh hvad skulle forskelle lige være på hvor mange der ser ?? De sender det samme signal til alle uanset om du ser det eller ej.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Nu er jeg ikke helt med på, hvad du mener domin.

Men der er en stor forskel på om din boks er aktiveret eller på standby.
Ligesom der er en stor forskel på om du bruger dit internet - eller om din router bare er online.

Ikke for sjovt at internettet køre langsommer i mange storbyer efter kl 16. hvor peaktime så småt begynder.
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Det er jeg vidst heller ikke selv, i rest my case :oops:
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Brugeravatar
BB
Chart Attack VIP

Indlæg af BB »

DjMail skrev:
Hvem sender btw Super Bowl ? er det TV2 Sport ? for så skal jeg satme have den i HD til den tid.
Det er 3+ der sender superbowl, da viasat har NFL rettighederne i Danmark. Ligesom det også er 3+ der sender alle playoff kampene.
Så desværre ingen SB i HD. Næ, den bliver nok sendt i 4:3 format ligesom alle de andre kampe er blevet det. :roll:

Det kan jo så være at den bliver genudsendt på TV2 Sport HD nogle dage efter. De har ihvertfald sendt sidste års superbowl et par gange efter de gik i luften 1. januar.

Btw., jeg har også fået fingrene i en Zaptor boks, og på trods af der er lidt børnesygdomme, så er jeg generelt set tilfreds. Om ikke andet så ser det kanon ud i digital kvalitet.
BB\\
I'm not so think as you drunk i am...
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det er da supernederen at skulle høre på TV3s kommentatorer :mad:
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
axci

Indlæg af axci »

QrazyLeg skrev:Det er da supernederen at skulle høre på TV3s kommentatorer :mad:
Må dog sige de har oppet sig meget siden starten. I starten var det i hvert fald til at knække sig over. :pukeright:
Brugeravatar
BB
Chart Attack VIP

Indlæg af BB »

Jeg er helt enig. Det er blevet betydeligt bedre end det var i starten.
Men omvendt er det også svært at skulle få lige så meget gang i nogle helt grønne værter som der er i de gamle zulu værter.

Men om ikke andet så er der jo god fodbold.
BB\\
I'm not so think as you drunk i am...
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

jeg har som denne tråd beskriver.. haft min zaptor boks i lidt over en måned nu.. og jeg har haft en del problemer.. dog har mine problemer, ikke været noget der ikke blev fikset med et telefon opkald, eller en snak med folkene i stofa butikken.. desuden har jeg nu 3 månders gratis Canal Digital pakke fordi jeg fulgte op på deres fejl og var tålmodig.. hehe skidt pyt..

Canal Digital HD er MEGA nice..

anyways.. så havde jeg forberedt mig på børnesygdomme.. og da jeg ville have digital tv på begge mine tv, fik jeg sat den kære Lars fra Support på noget af en prøvelse.. om det så er hans talenter eller mine apperater.. vil jeg lade stå i det uvisse.. men det hele virker.. nu..

Digital TV med DVB-C + zaptor kort i soveværelset...

og Zaptor boks på plasmaet i stuen..

det holder.. MAX!

nu kan jeg ikke udtale mig om TDC da jeg ikke har roddet med det.. eller får muligheden i den nærmeste fremtid.. Men jeg så da gerne en anmeldelse af deres Yousee produkt..

min chef bliver ved med at sige at TDC er 10x bedre kvalitet end stofa.. jeg kan som sagt ikke bevise det modsatte.. men hvis det er 10x bedre.. så kan jeg kun anbefale TDC kunder at få fat i en boks.. det gir helt nyt liv i din fladskærm..

men altså jeg requester hermed en anmeldelse af Yousee fra TDC..

;)

Btw. Chargers slår Colts
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Glæder mig til at få min bok og se om mine første antagelser holder stik.
Håber jeg ikke de gør :)

Jeg har ikke valgt Canal digital pakken, da jeg ikke ville bestille den uden at se hvor drift sikker det er, og så har det måske også lidt mere end jeg gider bruge på tv.

Kloojve, ved du om deres service med at se programmer fra dagene før, er kommet op og køre ? eller hvornår det gør. Noget jeg glæder mig til, for jeg hader at komme på arbejde eller andre steder hen og høre sætningen "så du det der igår på tv" :)
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

hehe.. den virker ikke i slagelse.. :(

til gengæld har jeg prøvet at leje en film.. men det er ikke noget jeg vil gøre fremover.. syntes ikke kvaliteten er så god.. og der var konflikter lige i starten.. boxen skulle genstartes osv. så det med at leje film, foregår for mit vedkomne stadig i blockbuster.. og det er da heller ikke den feature jeg vil sælge zaptor på... men det digitale signal holder max.. er virkelig tilfreds...

en anden ting jeg har lagt mærke til jeg bruger meget, er program guiden når man skifter kanal, skriver den hvad der er nu, og hvad der bliver vist næste gang.. det er ret så smart ;)

en anden sjov ting er; at på mit tv i soveværelset med indbygget DVB-C tuner kører det hele flydende.. og har faktisk gjort det siden jeg fik kortet..
men med stofas egen box, har jeg som skrevet haft en del problemer..
hehe...

men igen.. problemerne var så absolut det værd...
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Har læst mange steder at folk har haft bedre oplevelse med deres egne DVB-C tunere frem for zaptor boksen.

Man kan betvivler kvaliteten af den boks stofa anvender - det er næppe toppen af poppen.

Men så kan man selvfølgelig købe en anden boks selv.
Besvar