Nej. Det gør dine forældre allerede for dig, så længe du bor hjemme.Amh skrev:Jeg har en TVtuner, skal jeg så også betale licens?
Sortseer..
Redaktør: Moderators
CHART ATTACK!!!!!
Folk siger DR1 og DR2 stinker, hallo ??!!?? Har I glemt og hvad der er hverdag kl 16 på DR1 ?? BOOOOOOGIIIIIIE.. Jeg ved I alle sidder med telefonen i hånden og battler og sender "Jeg har engang..... blablabla / Jeg kender en der engang..... blablabla" sms'er.. I skal ikke komme her og spille hellige!!
Derudover DR2.. hallo ?? De er lige begyndt og genudsende Dempsey og Makepeace.. Total klassiker serie
For ikke og glemme Drengene fra Angore og Wullfmorgenthaler fra DR2
Nej giv os hellere noget Tv2 / Zulu det ved man hvad er.. "Martin & Ketil" total iorden program :S OG hvad med og sende det fedest fede program i en af de bedste sende tider "Gintbergs Store Aften"!! TOTALT IORDEN UNDERHOLDNING MANNER!! *IRONI*
Folk siger DR1 og DR2 stinker, hallo ??!!?? Har I glemt og hvad der er hverdag kl 16 på DR1 ?? BOOOOOOGIIIIIIE.. Jeg ved I alle sidder med telefonen i hånden og battler og sender "Jeg har engang..... blablabla / Jeg kender en der engang..... blablabla" sms'er.. I skal ikke komme her og spille hellige!!
Derudover DR2.. hallo ?? De er lige begyndt og genudsende Dempsey og Makepeace.. Total klassiker serie
For ikke og glemme Drengene fra Angore og Wullfmorgenthaler fra DR2
Nej giv os hellere noget Tv2 / Zulu det ved man hvad er.. "Martin & Ketil" total iorden program :S OG hvad med og sende det fedest fede program i en af de bedste sende tider "Gintbergs Store Aften"!! TOTALT IORDEN UNDERHOLDNING MANNER!! *IRONI*
<---------------------------->
§1 I'm always right
-
CrazyBrain
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Lyder som om der var et par stykker det blev pissed over sortseere.. Ville heller ikk ha noget imod at betale, hvis jeg mente jeg fik noget for pengene.. Men føler satme jeg bliver røvrendt, når jeg kan få kabeltv med 52 kanaler til 1800 om året, og DR mener de skal ha 2400 for 1 snoldet kanal, jeg sjældent ser! Og så mener de, at det er fedt at de er reklamefri.. Det er jeg da blæsende ligeglad med, når jeg stort set aldrig ser skidtet..

Jamen, for helvede gutter... Er det igen et syn på den snævertsynhed der præger CA? Først sidder i alle sammen og bliver enig om at alle som bare har det mindste afvigende efternavn fra jensen skal ud af landet.. jvf. topic død over perkerne...
Og nu bliver i alle sammen enige om at licens gider i ikke at betale!!! Jamen for det første viser mange at indlægene at det er uvidenhed ligesom med perkerne som præger de fleste topics.. Jeg tror og jeg kender og jeg ser aldrig noget dr1 og tv2 alligevel.. Løgn og latin... Jeg tror i alle sammen både har set de geniale comedys som både kører henover skærmen på dr2, tv2 og zulu. Det er således at licenspengene bliver fordelt med dr og tv2 i målstoksforholdet. 85% og 15%, disse penge bliver blandt brugt til udviklingen af nye programmer og støtte nogle af de afdelinger som f.eks. B&U afdelingen. Altså dem som f.eks. fandt på konceptet børneradio, hvor f.eks. hvad snakker du om? udsprang. Ligeledes gik nogle af vores licenspenge til Gramsespektrum. Ditto med Drengene fra Angora. Også ej at forglemme gik dele af vores licenspenge til udviklingen af blandt andet Langt Fra Las Vegas.
Mig bekendt så ville de fleste herinde på boardet ikke haft undværet disse geniale serier right?
Endvidere så sikrer licenspengene os f.eks. også muligheden for at se VM, EM slutrunderne i fodbold samt f.eks. OL. Tour De France kan også nævnes. Alternativet hvis vi ikke havde en licensfinancieret kanaler, ville være tvunget til pay-per-view conceptet som f.eks. gøre sig gældende i England? Ville det være fedt at betale 50 kr. per f.eks. EM-slut rundekamp som det var tilfældet i England? Neeej vel...
Så man kan sige at licensen er en super god ting. Det giver os mulighed for at alle danskere får mulighed for at se billigt tv uden at vi bliver puklet for en masse penge....
Så til jer som bare sidder og hyler over det er mange penge, hvad med at i bare skred tilbage til den pløjemark i det feudale samfund som i tilhører?? Der kan i det mindste få underholdning når i bagpuler køerne eller grisene - eller hvad man nu foretager sig på lars tyndskids mark når Buddy Holly er lukket!!!!

Og nu bliver i alle sammen enige om at licens gider i ikke at betale!!! Jamen for det første viser mange at indlægene at det er uvidenhed ligesom med perkerne som præger de fleste topics.. Jeg tror og jeg kender og jeg ser aldrig noget dr1 og tv2 alligevel.. Løgn og latin... Jeg tror i alle sammen både har set de geniale comedys som både kører henover skærmen på dr2, tv2 og zulu. Det er således at licenspengene bliver fordelt med dr og tv2 i målstoksforholdet. 85% og 15%, disse penge bliver blandt brugt til udviklingen af nye programmer og støtte nogle af de afdelinger som f.eks. B&U afdelingen. Altså dem som f.eks. fandt på konceptet børneradio, hvor f.eks. hvad snakker du om? udsprang. Ligeledes gik nogle af vores licenspenge til Gramsespektrum. Ditto med Drengene fra Angora. Også ej at forglemme gik dele af vores licenspenge til udviklingen af blandt andet Langt Fra Las Vegas.
Mig bekendt så ville de fleste herinde på boardet ikke haft undværet disse geniale serier right?
Endvidere så sikrer licenspengene os f.eks. også muligheden for at se VM, EM slutrunderne i fodbold samt f.eks. OL. Tour De France kan også nævnes. Alternativet hvis vi ikke havde en licensfinancieret kanaler, ville være tvunget til pay-per-view conceptet som f.eks. gøre sig gældende i England? Ville det være fedt at betale 50 kr. per f.eks. EM-slut rundekamp som det var tilfældet i England? Neeej vel...
Så man kan sige at licensen er en super god ting. Det giver os mulighed for at alle danskere får mulighed for at se billigt tv uden at vi bliver puklet for en masse penge....
Så til jer som bare sidder og hyler over det er mange penge, hvad med at i bare skred tilbage til den pløjemark i det feudale samfund som i tilhører?? Der kan i det mindste få underholdning når i bagpuler køerne eller grisene - eller hvad man nu foretager sig på lars tyndskids mark når Buddy Holly er lukket!!!!
Vil lige tilføje at hele DR arrangerer en række gratis koncerter. Det er DR pengene går til (eller størstedelen af det). Grundet de er en Public Service virksomhed så skal de arrangere noget for folket kvit og frit. I sommers hed en af koncerterne ganske enkelt Public Service. De diskede op med nogle af de bedste kunstnere fra Skandinavien. Og så vidt jeg har hørt fra et par CA'er så var det en hammerfed koncert 
Jeg betaler min licens og jeg har stofa-tv's store pakke. Jeg synes jeg får noget mere for pengene hos licens end hos Stofa. Jeg ser primært TV2, DR2 og DR1 i nævnte rækkefølge. TVDK/Kanal5, TV3/3+, Action, MTV osv. leverer det ene crappy realityshow efter det andet. TV3 bruges her primært til Onside. Ikke andet
Det sker jeg ser Poker på Viasat Sport og Zulu... Zulu er nok den kanal jeg bruger mest udover DR1/2 og TV2
Jeg betaler min licens og jeg har stofa-tv's store pakke. Jeg synes jeg får noget mere for pengene hos licens end hos Stofa. Jeg ser primært TV2, DR2 og DR1 i nævnte rækkefølge. TVDK/Kanal5, TV3/3+, Action, MTV osv. leverer det ene crappy realityshow efter det andet. TV3 bruges her primært til Onside. Ikke andet
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Vælger at quote hele din post, hold kæft hvor er jeg enig...LeG0lAsDK skrev:Jamen, for helvede gutter... Er det igen et syn på den snævertsynhed der præger CA? Først sidder i alle sammen og bliver enig om at alle som bare har det mindste afvigende efternavn fra jensen skal ud af landet.. jvf. topic død over perkerne...
Så til jer som bare sidder og hyler over det er mange penge, hvad med at i bare skred tilbage til den pløjemark i det feudale samfund som i tilhører?? Der kan i det mindste få underholdning når i bagpuler køerne eller grisene - eller hvad man nu foretager sig på lars tyndskids mark når Buddy Holly er lukket!!!!![]()
DØ NASSERØVE
hehe normalt ville jeg bande og skrige over min licens. men altså kan jo kun give LeG0lAsDK ret. dog ville jeg gerne ha muligheden for at vælge de kanaler fra. er i tvivl om jeg ville gøre det. men burde absolut være en mulighed!
men betaler min licens. som nok ville være en hel del mindre hvis alle betalte. ".....løfte i samle flok......" brud stykke af noget jeg husker fra noget med at jeg ikk gad gøre rent på efterskole haha
men betaler min licens. som nok ville være en hel del mindre hvis alle betalte. ".....løfte i samle flok......" brud stykke af noget jeg husker fra noget med at jeg ikk gad gøre rent på efterskole haha
Hmm jeg betaler ikke selv licens da jeg bor hjemme og mine forældre klare sagen, tror ikke jeg vil have mit fjernsyn med når jeg flytter hjemme fra da jeg alligevel sjældent ser det, men hvis det skulle komme på tale var det nok en ide at betale for det er sq sjælden man får noget gratis, helt gratis! Men som tidligere skrevet så giver de jo en VM-EM Fodbold, OL, Tour de France garanti så det er jo dejli!!
Dangerman, keep the bongos alive!!!
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Stadig et nærrigt koncept.. De giver hverken studierabat eller noget - samt det, andre har været inde på, at man er tvunget til de kanaler man vil se. Synes pay-per-view er 100 gange federe, da jeg ikke ser en meter, og derfor ville slippe med 50/100 kroner om måneden, og det ville være for tv, jeg ville nyde at støtte.
Det med, at hvis alle betalte, så ville det ikke være så dyrt - Der er flere folk i dk der betaler licens end strømregningen - tænk over den! Licens er noget alle betaler, undtagen en meget lille gruppe af unge, der ikke har meget andet end lommeuld og lunkne maribo øl. Synes (ved godt det er stenet) men jeg synes næsten det er fair! - Men tyveri er det, og det er ikke noget jeg synes om, at blive associeret med! Det er helst noget jeg skal kunne undskylde med en 200 hestes brannert! ;D
Det med, at hvis alle betalte, så ville det ikke være så dyrt - Der er flere folk i dk der betaler licens end strømregningen - tænk over den! Licens er noget alle betaler, undtagen en meget lille gruppe af unge, der ikke har meget andet end lommeuld og lunkne maribo øl. Synes (ved godt det er stenet) men jeg synes næsten det er fair! - Men tyveri er det, og det er ikke noget jeg synes om, at blive associeret med! Det er helst noget jeg skal kunne undskylde med en 200 hestes brannert! ;D
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Om ikke andet så betal da for samvittighedens skyld, for det lugter da langt væk af at du har tænkt dig at bruge det tv-kort.Amh skrev:Ja. Tænkte bare når jeg skal flytte i lejlighed, om det bedre kan betale sig, med et TV kort?nco skrev:Nej. Det gør dine forældre allerede for dig, så længe du bor hjemme.Amh skrev:Jeg har en TVtuner, skal jeg så også betale licens?
Selv har jeg betalt licens fra den første dag jeg forlod reden, det andet er noget forbandet pis, nøjagtig som folk der snyder i skat!
"Jamen jeg er alligevel aldrig på sygehuset" LUK RØVEN FEDTØRE, DU FÅR SGU BRUG FOR DET SENERE!!!
Det er nøjagtig det samme som folk der siger at de aldrig ser fjernsyn, det er løgn og latin for ALLE ser sgu fjernsyn på et tidspunkt og hvis ikke, så kommer de til det engang.

_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=285587
Synes lige den url var denne traad vedkommende...
Synes lige den url var denne traad vedkommende...
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Du har ret... TV2 får også deres del af kagen..men vidst ikke så meget som DR skovler indenbords..! 
Mht hvordan de afslører folk...: Tror ikke at de kører rundt i deres pejlevogne mere..det kan vidst ikke betale sig..
men de har jo lister over hvem der har betalt..og hvem der ikke har.. og så kører de jo bare rundt og banker pænt på hos dem der ikke har..
De kom og bankede på her for noget tid siden... Jeg var på aftenvagt, så det var mn kæreste der åbnede.. hun havde ikke samvittighed til at sige at vi ikke havde tv...
så vi fik et girokort..!
Men heldigvis var vi ved at få lejligheden sat i stand, og der lå murbrokker over det hele, så hun fik ham spist af med en historie om at vi kun lige var ved at flytte ind..så vi slap for at betale med tilbagevirkende kraft..! 
Mht hvordan de afslører folk...: Tror ikke at de kører rundt i deres pejlevogne mere..det kan vidst ikke betale sig..
men de har jo lister over hvem der har betalt..og hvem der ikke har.. og så kører de jo bare rundt og banker pænt på hos dem der ikke har..
De kom og bankede på her for noget tid siden... Jeg var på aftenvagt, så det var mn kæreste der åbnede.. hun havde ikke samvittighed til at sige at vi ikke havde tv...
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
-
Feffe
- Site Admin
- Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
- Kontakt:
Alle der har en tvtuner ting, skal betale lincens. Det gælder også tvtuner kort.Kourinsu skrev:Jeg læste forleden en artikel om licens. Den beskrev hvordan DR havde store problemer med bl.a. internet tv. Reglerne er nemmelig sådan, at man kun skal betale licens, hvis man ser fjernsyn på et "rigtigt" TV. Derfor skal man heller ikke betale licens, hvis man ser tv via et tvkort på computeren...
Ser man tv via nettet, kan man dog slippe!
Emnet sortseer er også oppe i dagens MetroXpress under overskriften "Unge snyder med licensen"
Her følger enkelte citater: "...Det er jo bekrymrende og derfor er vi nødt til at gøre en særlig indsats for at få fat i de unge. De er jo fremtidens licensbetalere", Siger Charlotte Broman som er kampagneleder i DR licens.
Andet steds står der: "... Vi forsøger at ændre de unges holdning, så det bliver socialt uacceptabelt at snyde med licensen. Samtidig vil vi forklare dem, at licensen også bruges til at støtte udviklingen i ny, dansk musik og kultur, fordi DR eksponerer så mange nye navne", endnu engang fra Charlotte Broman.
MetroXpress skriver endvidere at DR for øjeblikket forsøger med TV spots at udstille licens-snyderiet ved at sammenligne det med at være til et sammenskudsgilde uden at bidrage til festen.
Hvis I vil læse mere kan I jo bare gribe dagens Xpress, tænkte blot at det var relevant for debatten.
Her følger enkelte citater: "...Det er jo bekrymrende og derfor er vi nødt til at gøre en særlig indsats for at få fat i de unge. De er jo fremtidens licensbetalere", Siger Charlotte Broman som er kampagneleder i DR licens.
Andet steds står der: "... Vi forsøger at ændre de unges holdning, så det bliver socialt uacceptabelt at snyde med licensen. Samtidig vil vi forklare dem, at licensen også bruges til at støtte udviklingen i ny, dansk musik og kultur, fordi DR eksponerer så mange nye navne", endnu engang fra Charlotte Broman.
MetroXpress skriver endvidere at DR for øjeblikket forsøger med TV spots at udstille licens-snyderiet ved at sammenligne det med at være til et sammenskudsgilde uden at bidrage til festen.
Hvis I vil læse mere kan I jo bare gribe dagens Xpress, tænkte blot at det var relevant for debatten.
Dangerman, keep the bongos alive!!!