Det er fair nok, at man ikke er klar til at tage det valg, og det er også fair, hvis man ikke ønsker at være donor. Men så skal man heller ikke have lov til at få organer, hvis de får behov for det. For som jeg skrev tidligere, så kan jeg ikke se, hvorfor jeg skal hjælpe nogen, som ikke ville være villige til at hjælpe mig. Så er jeg sådan set græsk katolsk over for om de er parate til at tage det valg at være organdonor eller ej. Det valg synes jeg må hænge sammen med valget om man vil modtage, for det er jo et fedt sted for de, som ikke vil yde noget selv, men gerne vil have det hele. Ligesom de folk på Christiania, som ikke vil betale skat, men de vil gerne have gavn af vores sygeforsikring.
Man må pisse eller stige af potten.
Organdonation
Redaktør: Moderators
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Kan kun sige, at jeg støtter Mail her. Det må være folks eget valg om de ønsker at være donorer.DjMail skrev:At tvinge folk ud i at skulle være aktive i en debat som denne, synes jeg er forkert.
Hvis man ikke ønsker at være donor, hvorfor skal man så tvinges til at forholde sig til det ?
Jeg ser det ikke som en selvfølge at man skal være donor, og derfor synes jeg heller sundhedsvæsnet skulle få gang i nogle ordentlige kampagner omkring emnet.
For hvor stopper det ellers ?
Skal vi så til at framelde os hver 10. år fordi vi jo kunne have skiftet mening og bare ikke lige fået meldt os til igen.
Jeg synes det er en etisk forkert indstilling at folk skal tvinges til at tage valget - for hvad hvis man ikke føler man er klar til at tage det valg ?
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.