LÅN !

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

SMS KvikLån.dk skrev:Jeg har ikke modtaget nogen faktura, hvordan skal jeg så betale?

Hvis du ikke af en eller anden grund ikke har modtaget en faktura bedes du venligst ringe til vores kundeservice 90139898 (det koster 5,80 kr pr min.).
w00t ? sådan en service plejer at være gratis, eller koste almendelig takst.
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

amh skrev:
SMS KvikLån.dk skrev:Jeg har ikke modtaget nogen faktura, hvordan skal jeg så betale?

Hvis du ikke af en eller anden grund ikke har modtaget en faktura bedes du venligst ringe til vores kundeservice 90139898 (det koster 5,80 kr pr min.).
w00t ? sådan en service plejer at være gratis, eller koste almendelig takst.
"De arme firmaer skal jo tjene penge på een eller anden måde! ;)"
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Goxnp

Indlæg af Goxnp »

Cokeline tak for det , ser mig lidt rundt :)
hirayz
Geografisk sted: papkasse

Indlæg af hirayz »

Ville også sige at SU lån er en god mulighed, og eftersom det ikke er en måned med mange uddannelses starter går det rimeligt hurtigt...

Mener faktisk også du får dem så snart låneansøgningen er underskrevet og sendt ind og godtkendt...

Kan også klart anbefale at søge online med digital signatur, kan huske da jeg gik på teknisk skole, fik jeg min su 2-3 uger hurtigere end dem der søgte via den form man får...

Men ellers mener jeg nu heller ikke det ville være noget problem at låne dem i banken, jeg kan huske jeg have kassekredit på 20k mens jeg gik på teknisk skole på SU...
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Har flere venner der har været oppe på 100.000 i kassekredit uden job el. lign. - tror virkeligt ikke det kan være svært at få fat i 1.500.

Et SMS-LÅN må anses som det ABSOLUT TÅBELIGSTE nogen sinde at kaste sig ud i. Men se dig lidt omkring, hvis du selv mener (og her skal man altså virkeligt mene det) at du kan tilbagebetale lånet efter kort tid (inden 30 dage), så kan nogen kviklån være billigere end banken og SU-lån. Da de har de første 30 dage som "gratis" - de taber mange penge på folk der udnytter det smuthul - men tjener tilgengæld det 10 dobbelte på dem der ikke kan :)

Se dig omkring, læs og lær. Forstå de forskellige rentebegreber, og læs de forskellige betingelser. - Du synes måske det virker som meget arbejde for 1500, men det jo nok ikke sidste gang du står i den situation :)
Forbrugerstyrelsen skrev:Sammenlign forskellige lån.
Det kan være vanskeligt at sammenligne forskellige lån, fordi stiftelsesomkostninger, gebyrer, renter, afdragstid osv. kan variere. Du skal derfor bede om at få oplyst de årlige omkostninger i procent (ÅOP), som er den eneste mulighed for at sammenligne udgifterne ved forskellige lån. Jo højere ÅOP er, desto dyrere er lånet.

www.mybanker.dk kan du sammenligne pengeinstitutternes forskellige rentesatser og ÅOP på f.eks billån. Har du fast ejendom med friværdi, kan et kortfristet lån via et realkreditinstitut måske også være en mulighed. Endelig er der bilforhandlernes tilbud om finansiering, som næsten altid har forbindelse til et finansieringsselskab.

Bed om et skriftligt tilbud og en kopi af aftalen, før du binder dig. Tag aftalen med hjem og studér den nøje – også det med småt – før du skriver under. Er der noget, du ikke forstår, så spørg og vær sikker på, at du har forstået, hvad låneaftalen indebærer.
http://www.mybanker.dk/hurtiglaan/sammenlign_priser/ << som de skriver er det et rigtigt godt sted at starte :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Goxnp skrev:
JayJay^^ skrev:Gå i din bank 1000 kr, burde ikke være noget problem
Det er det netop, får kun min su, så de vil fandme ikke låne mig .. de siger jeg skal have en indtægt på over 6k, så kan vi tale om det.
Så må du satme have været en dårlig betaler. Da jeg fik SU kunne jeg uden problemer låne både 20 og 30k, så du må virkelig have fucket i det, hvis du ikke en gang kan låne 1000 kr.
Goxnp

Indlæg af Goxnp »

odder skrev:
Goxnp skrev:
Det er det netop, får kun min su, så de vil fandme ikke låne mig .. de siger jeg skal have en indtægt på over 6k, så kan vi tale om det.
Så må du satme have været en dårlig betaler. Da jeg fik SU kunne jeg uden problemer låne både 20 og 30k, så du må virkelig have fucket i det, hvis du ikke en gang kan låne 1000 kr.

Tror næppe på at du fik 20-30k hvis du kun er på su.

Og nej er ikke en dårlig betaler, de vil bare ikke låne mig når jeg " kun " er på su !
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Goxnp, jeg har stået lidt i samme situation. Jeg kunne heller ikke låne (godt nok mere end et par tusinde), og det var til trods for at jeg på lånetidspunktet havde et job ved siden af studiet. Jeg gik ned i næste bank og sagde at hvis de ville låne mig xxxx kroner så havde de mig som kunde. Det ville de hellere end gerne.

Jeg vil kalde din bankrådgiver for rimelig inkompetent, såfremt han eller hun ikke vil låne dig et så lille beløb. Formålet med en SU er jo at du skal kunne koncentrere dig mere om studierne, få tiden til en bedre uddannelse og derved kunne tjene X antal kroner ind til staten, dig selv og din bank senere.

Men som sagt tidligere, så vil jeg til hver en tid anbefale et SU-lån. Og hvis jeg var dig, sad jeg ikke nu og læste dette indlæg. Jeg ville undersøge hvilke banker der var derude i den store vide verden. Mht. en kassekredit har flere banker aftaler med fagforeninger, hvorigennem en højere kassekredit til en lavere rente tilbydes gennem en særlig studikonto.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Goxnp skrev:
odder skrev:
Goxnp skrev:

Tror næppe på at du fik 20-30k hvis du kun er på su.

Og nej er ikke en dårlig betaler, de vil bare ikke låne mig når jeg " kun " er på su !
Nu havde jeg så to fordele:
1) Jeg kendte min bankmand personligt.
2) Han var direktør så han kunne egentligt gøre som det passede ham.

Siden da har han så sagt op og han har håndplukket min nuværende rådgiver til mig, og selv da jeg havde en periode på et par måneder med kontanthjælp kunne jeg låne penge, for jeg betalte ALTID til tiden. Og så længe du betaler det du lover, så kan du faktisk få hvad du vil. Ikke én gang har de blinket, når jeg har bedt om noget. Heldigvis.
Besvar