Ja, jeg må jo nok også hellere bidrage med et par ord. Jeg har været på natarbejde i nat, og det første jeg ser da jeg tænder computeren her i eftermiddag er en MSN-besked fra Thomazmix om det er rigtigt Haude er død (!!) Et hurtigt besøg på CA, og jeg fik desværre bekræftet at det var sandt.
På en måde kommer det ikke som et kæmpe chok for mig. På den anden side vil jeg heller ikke sige at jeg var indstillet på det. Det er man vel aldrig når det gælder dødsfald. Men jeg mødte Haude for godt 1½ måneds tid siden i byen her i Slagelse, og han kom ærlig og stolt til mig og fortalte at han var kommet ud af et misbrug af stoffer. Nå, tænkte jeg. Og så sagde til ham at det havde jeg slet ikke bemærket, og det kunne han slet ikke forstå. Jeg ved ikke om det er fordi jeg oftest har mødt drengen når vi begge har været beruset, men bemærket det havde jeg hvert i fald ikke. Naivt af mig måske?
Fik desværre ikke snakket mere med ham den aften, og det var den sidste samtale som jeg havde med drengen, og troede ærlig at han var på ret køl igen. Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forholde mig til det. Det er altid svært når nogen går væk i blandt ens bekendte. I modsætning til da HPY døde, da involveret jeg mig ikke meget i det, da jeg kendte ham så lidt og kun havde mødt ham en enkelt gang eller to. Med alt ære og respekt både for HPY og jer brugere her inde på CA, så synes jeg faktisk dengang at I overreagerede ved hans død. Og alt det med R.I.P. HPY i signatur osv. hang mig ud af halsen. Jeg må jo nok trække mine tanker tilbage, og nu efter at Haude gået bort, så kan jeg godt forstå jeres reaktion den gang. Jeg undskylder.
Jeg vil huske tilbage på Haude som den festabe og tåbe han var på godt og ondt. Jeg kan ikke huske hvor mange gange jeg har lukket ham ind af bagdøren på det lokale disko pga. at han var for fuld og var kommet på tværs af dørmanden. Ja, nogle aftener lykkedes det ham faktisk at blive smidt ud 2-3 gange, til stor undren for dørmanden hver gang. "Clever little boy" må han havde tænkt ;)
Vi får ikke Haude tilbage på nogen måde, men jeg har fundet lidt billeder af ham som jeg husker ham bedst. I kan klikke på billederne for at se dem i stor format.