Fest i opgangen

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Todi

Indlæg af Todi »

Har vel også meget at gøre med ens lejekontrakt :D
Montauge
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af Montauge »

Tror det er meget forskelligt fra udlejer/Boligforeningers pågældende regler.. men skal ikke gøre mig klog på det :P
Billede
Bacher
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Slagelse, DK

Indlæg af Bacher »

Lejeloven:

79 a. En lejer kan pålægges retsfølger efter § 79 b, når lejeren i følgende tilfælde udøver adfærd, som er til gene for ejendommen, udlejer, dennes ansatte, lejere i ejendommen eller andre, der lovligt færdes i ejendommen:

...
5) Når lejeren udøver uacceptabel støj til væsentlig gene for de pågældende personer i form af uacceptabelt støjende menneskelig adfærd, stærk musikstøj eller stærk maskinstøj.

79 b. Har lejeren tilsidesat god skik og orden, jf. § 79 a, kan lejeren pålægges en af følgende retsfølger:

1) Lejeforholdet kan gøres betinget således, at der, hvis lejeren inden for 1 år efter afgørelsen overtræder nærmere fastsatte betingelser vedrørende adfærd i ejendommen, er grundlag for, at lejemålet kan opsiges eller ophæves efter reglerne i kapitel XIII og XIV.

2) Lejeren kan meddeles en advarsel om, at fornyet overtrædelse af god skik og orden, jf. § 79 a, kan føre til, at lejeforholdet gøres betinget efter nr. 1, eller til, at lejemålet opsiges eller ophæves efter reglerne i kapitel XIII og XIV.

Stk. 2. Det er en betingelse for, at en lejer kan pålægges retsfølger for tilsidesættelse af god skik og orden efter stk. 1, at tilsidesættelsen sker trods udlejerens påmindelse.
-------

Der kan så være aftalt særlige retningslinier i "husordenen".

For Politiet vedkomne er det Ordensbekendtgørelsen der gælder:

§ 8. Politiet kan forbyde benyttelse af højtalere, musikanlæg, musikinstrumenter eller lignende, når benyttelsen må antages at være til væsentlig ulempe for de omkringboende eller forbipasserende.
Casper
Chart Attack VIP

Indlæg af Casper »

Jeg skal nok holde ro og orden til den fest.. Hanse ryger i et snor!

- Kan allerede høre Cranberries - Zombie for fulde skrald !
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Casper skrev:Jeg skal nok holde ro og orden til den fest.. Hanse ryger i et snor!

- Kan allerede høre Cranberries - Zombie for fulde skrald !
Haha! Ja, det er lige præcist det scenario som jeg frygter. Det går over gevind frygter jeg det her.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Bacher
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Slagelse, DK

Indlæg af Bacher »

Et mere jordnært råd et at flytte din forstærker væk pøblen (herunder Hanse!). Eller endnu bedre, flytte hele anlægget minus højttalere væk og lade pc'en styre musikken.
Besvar