præcis det samme her.amh skrev:Tager generelt ikke telefonen hvis det er hemmeligt/privat nummer. Så må folk læggen en besked på telefonsvareren og så kan man ringe igen. Hader når folk ringer med hemmeligt nummer!
Brokketråd
Redaktør: Moderators
Re: Brokketråd
+1Sunshine skrev:præcis det samme her.amh skrev:Tager generelt ikke telefonen hvis det er hemmeligt/privat nummer. Så må folk læggen en besked på telefonsvareren og så kan man ringe igen. Hader når folk ringer med hemmeligt nummer!
Jeg har det på samme måde med telefonen og hemmelig opkald. Og det er til trods for min mor har skjult nummer. Så nogen gange når jeg har en idé om det er hende, bliver jeg nødt til at tage den.
Men hvorfor er det egentligt at man ikke vil tage telefonen ved hemmeligt nummer? :)
Men hvorfor er det egentligt at man ikke vil tage telefonen ved hemmeligt nummer? :)
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Det er ikke altid de kan gøre for det. Jeg oplever ofte, når de irriterende telefonsælgere ringer op, at nummeret er hemmeligt. Det sker ofte fordi de ringer ud fra et undernummer til et hovednummer.
Lad mig så samtidig brokke mig over de mange telefonsælgere, som ikke kan forstå, at man ikke har tid til dem selv om man siger det til dem. Jeg er begyndt enten at svine dem rigtig godt og grundigt til eller også spille med helt ned til der, hvor de spørger om de så skal skrive en op til varen, hvor jeg så svarer nej.
Den ene er ubehøvlet, den anden er tarvelig, og hvis jeg ellers husker den, så er Seinfeld kommentaren ganske god at bruge.
...
Lad mig så samtidig brokke mig over de mange telefonsælgere, som ikke kan forstå, at man ikke har tid til dem selv om man siger det til dem. Jeg er begyndt enten at svine dem rigtig godt og grundigt til eller også spille med helt ned til der, hvor de spørger om de så skal skrive en op til varen, hvor jeg så svarer nej.
Den ene er ubehøvlet, den anden er tarvelig, og hvis jeg ellers husker den, så er Seinfeld kommentaren ganske god at bruge.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Tjae hvis jeg f.eks. ringer til Sunshine så sender jeg en sms først om at Præsidenten ringer om 3 minutter og hun bedes venligst tage telefonen 
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Hehe ja, du har lært at jeg ikke svarerodder skrev:Tjae hvis jeg f.eks. ringer til Sunshine så sender jeg en sms først om at Præsidenten ringer om 3 minutter og hun bedes venligst tage telefonen
Jeg har det på samme måde som goafreak; hvorfor skal de skjule deres nummer? Det må være fordi det er telefonsælgere, folk der ringer fra direkte nummer fra en virksomhed (fx. min mor/far fra sit arbejde), blodbanken, ejendomsmægleren, bankrådgiveren osv. hvor nummeret er et undernummer til et hovednummer, som 3dotz skriver. Alle dem jeg har interesse i at snakke med af ovenstående lægger en besked på telefonsvareren, hvis ikke - var det ikke vigtigt nok, det de ville mig
I øvrigt ret gennemført og en fed episode. The Pitch, sæson 4 afsnit 3.3dotz skrev:hvis jeg ellers husker den, så er Seinfeld kommentaren ganske god at bruge
Telemarketer: Hi, would you be interested in switching over to TMI long distance service.
Jerry: Oh, gee, I can't talk right now. Why don't you give me your home number and I'll call you later.
Telemarketer: Uh, I'm sorry we're not allowed to do that.
Jerry: Oh, I guess you don't want people calling you at home.
Telemarketer: No.
Jerry: Well now you know how I feel.
nco\\ CHART ATTACK 1999
-
odder
- Bæver Bekæmper
Nu har jeg jo firmatelefon, så det er derfor mit ikke er synligt. Og jeg er da heldigvis ligeglad for det koster ikke mig noget at ringe igen og igen og igenSunshine skrev:Hehe ja, du har lært at jeg ikke svarer
Jeg har det på samme måde som goafreak; hvorfor skal de skjule deres nummer? Det må være fordi det er telefonsælgere, folk der ringer fra direkte nummer fra en virksomhed (fx. min mor/far fra sit arbejde), blodbanken, ejendomsmægleren, bankrådgiveren osv. hvor nummeret er et undernummer til et hovednummer, som 3dotz skriver. Alle dem jeg har interesse i at snakke med af ovenstående lægger en besked på telefonsvareren, hvis ikke - var det ikke vigtigt nok, det de ville mig
Ja jeg kan være uhyre stædig
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Har du set "Sorte Kugler"3dotz skrev:Lad mig så samtidig brokke mig over de mange telefonsælgere, som ikke kan forstå, at man ikke har tid til dem selv om man siger det til dem. Jeg er begyndt enten at svine dem rigtig godt og grundigt til eller også spille med helt ned til der, hvor de spørger om de så skal skrive en op til varen, hvor jeg så svarer nej.
...
Jeg kan ikke forstå du er sur på telefonsælgeren, der blot gør sit arbejde. Kan du selv gøre for at toget før dig kørte før tid, så du får sure passagerer med, der evt. også kan svine dine kollegaer til pga. togtiderne? De gør også blot deres arbejde. Jeg burde også selv kunne forstå at en kunde ikke ønsker drikkevarer til deres sandwich, når de ikke har taget en med til kassen. Alligevel skal jeg spørge for ikke at skulle punge ud med en kildevæld fra firmaets egen konto.3dotz skrev:Lad mig så samtidig brokke mig over de mange telefonsælgere, som ikke kan forstå, at man ikke har tid til dem selv om man siger det til dem. Jeg er begyndt enten at svine dem rigtig godt og grundigt til eller også spille med helt ned til der, hvor de spørger om de så skal skrive en op til varen, hvor jeg så svarer nej.
...
Jeg skal huske at spørge om dit og dat. Gør jeg ikke det, og det er et kontrolkøb, så ryger jeg ind og skal forklare mig for chefen. Måske er det, det samme hos telefonsælgeren. Deres løn kommer i hvert fald ikke af sig selv.
Odder: Din brug af telefon er noget af det mest usle jeg kan komme i tanke om. Det er så nederdrægtig irriterende, for tænk hvis man nu ikke lige havde tid til at tage telefonen - man kunne jo ske at lave noget andet. Den opførsel kunne godt få mig til at blokere dit nummer.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Jeg har intet problem med at tage telefonen, hvis folk ringer med hemmeligt nummer - man kan jo bare ligge på igen.
Jeg forstår ikke problemet med hemmeligt nummer.
Ang. telefonsælgere - så er du fandme en nar 3dotz - punktum.
Gider du ikke snakke med dem - så siger du "farvel" og trykker på det røde telefonrør på din telefon.
Istedet for at spilde sælgerens tid, eller svine personen til.
De gør deres job, præcis som en p-vagt eller som du gør.
Du ville vel ikke gå hen og svine en p-vagt hvis du fik en bøde ?
Jeg forstår ikke problemet med hemmeligt nummer.
Ang. telefonsælgere - så er du fandme en nar 3dotz - punktum.
Gider du ikke snakke med dem - så siger du "farvel" og trykker på det røde telefonrør på din telefon.
Istedet for at spilde sælgerens tid, eller svine personen til.
De gør deres job, præcis som en p-vagt eller som du gør.
Du ville vel ikke gå hen og svine en p-vagt hvis du fik en bøde ?
Spilder jeg sælgerens tid? Hvis jeg med det samme siger, at jeg ikke er interesseret, og de så bliver ved, så er det mig, der er narren. Kig dig lige i spejlet fjols - punktum.
Vi kan ikke alle sammen være lige så tykhudede som dig, men jeg er gerne en nar overfor telefonsælgere. Så kan det være, at jeg kommer på den sorte liste over folk de ikke skal ringe til. For de forstår det ikke, når man siger nej tak.
...
Vi kan ikke alle sammen være lige så tykhudede som dig, men jeg er gerne en nar overfor telefonsælgere. Så kan det være, at jeg kommer på den sorte liste over folk de ikke skal ringe til. For de forstår det ikke, når man siger nej tak.
...
Ellers kan man vel sige "nej tak jeg er ikke interesseret i noget fra jer, og jeg ønsker ikke at blive ringet op igen fra jer, så sæt mig venligst på jeres sorte liste" eller hvad de kalder den. Så er problemet løst for alle parters sider, uden at nogen skal have ødelagt deres dag.
Konfliktløsning ftw!!
Konfliktløsning ftw!!
Du spilder squ da sælgerens tid, hvis du bevidst lader ham tro du er med på et køb og lader ham udfærdige alt før du siger nej.
Du siger jo åbenbart ikke fra
"eller også spille med helt ned til der, hvor de spørger om de så skal skrive en op til varen, hvor jeg så svarer nej."
Hvad skal jeg få ud af at se mig selv i spejlet ? Det er ikke mig der tydeligvis har så intetsigende og kedeligt familien danmark liv at jeg skal pifte min hverdag op ved at være et svin overfor folk der blot gør deres arbejde. Taget i betragtning af hvor lidt der skal til før du ryger i rødt og forsvarer det firma du arbejder for - så er det squ da mærkeligt at du ikke kan leve efter dine egne regler.
Vi har nogle lister på arbejdet med folk der gerne vil ringes op med tilbud - skal jeg skrive dig på ?
Så kunne det være der skete lidt i dit liv i næste uge også.
Og så brug dog for helvede den fede funktion på en telefon der afslutter samtalen - det røde fuckin telefonrør.
Du behøver ikke lade sælgeren blive ved med at ævle - afslut samtalen istedet for at svine personen til.
Du siger jo åbenbart ikke fra
"eller også spille med helt ned til der, hvor de spørger om de så skal skrive en op til varen, hvor jeg så svarer nej."
Hvad skal jeg få ud af at se mig selv i spejlet ? Det er ikke mig der tydeligvis har så intetsigende og kedeligt familien danmark liv at jeg skal pifte min hverdag op ved at være et svin overfor folk der blot gør deres arbejde. Taget i betragtning af hvor lidt der skal til før du ryger i rødt og forsvarer det firma du arbejder for - så er det squ da mærkeligt at du ikke kan leve efter dine egne regler.
Vi har nogle lister på arbejdet med folk der gerne vil ringes op med tilbud - skal jeg skrive dig på ?
Så kunne det være der skete lidt i dit liv i næste uge også.
Og så brug dog for helvede den fede funktion på en telefon der afslutter samtalen - det røde fuckin telefonrør.
Du behøver ikke lade sælgeren blive ved med at ævle - afslut samtalen istedet for at svine personen til.
Hvis du nu læser følgende "telefonsælgere, som ikke kan forstå, at man ikke har tid til dem selv om man siger det til dem." og de så stadig skal spørge, så bliver jeg sur. Så er det min tid de spilder.
Beklager du har svært ved at læse mange af de ting jeg skriver, men så kan du jo ikke svine mig til gang på gang. Er det den høje musik du hører, der gør din opfattelsesevne så elendig?
Hvis jeg siger nej, hvorfor kan telefonsælgeren så ikke forstå dette. Så der har du ret. Så kan jeg godt blive et svin overfor den næste. Men når jeg har fortalt sælgeren fra Bonnier Publications, at jeg ikke er interesseret og ikke ønsker at blive ringet op igen, og de så ringer til mig et par dage senere, så er det stadig min skyld.
Idiot!
...
Beklager du har svært ved at læse mange af de ting jeg skriver, men så kan du jo ikke svine mig til gang på gang. Er det den høje musik du hører, der gør din opfattelsesevne så elendig?
Hvis jeg siger nej, hvorfor kan telefonsælgeren så ikke forstå dette. Så der har du ret. Så kan jeg godt blive et svin overfor den næste. Men når jeg har fortalt sælgeren fra Bonnier Publications, at jeg ikke er interesseret og ikke ønsker at blive ringet op igen, og de så ringer til mig et par dage senere, så er det stadig min skyld.
Idiot!
...
Stop nu den personlige hetz drenge. Tag den over PM, hvis det skal blive ved. Tråden er til at brokke sig, ikke til at svine hinanden personligt til.
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Jeg hader ALLE!!!
Ligger med influenza efter lørdagens koncert med Deadmau5 på Roskilde
Review af alt hva jeg så dernede kommer op senere når feberen tillader almindelige tanker igen!
Ligger med influenza efter lørdagens koncert med Deadmau5 på Roskilde
Review af alt hva jeg så dernede kommer op senere når feberen tillader almindelige tanker igen!
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Det er fint 3dotz.
Ja det er måske den høje musik der ødelægger min opfattelsesevne, men jeg vil heller udsætte mig selv for høj musik end jeg vil sidde hjemme og blive harm over en telefonsælger.
En skam du er blevet så gammel så hurtig, man skulle tro du var 50 år, arbejdsløs slagteriarbejder og bosat i struer, med den gammel kloged og familien-danmark indstilling du har til livet.
Lev lidt 3dotz, så vil du nok smile lidt mere og have overskud til at fortælle en telefonsælger at du ikke har tid og at du derfor ligger på.
I sidste ende kan du jo vælge at være proaktiv og ringe til det firma som pisser dig af og informere dem om at du jf. dørsalgsloven ikke skal ringes op igen, når du allerede har takket nej til produktet.
Men nej det er nemmere at sidde og lege kælling på nettet.
Kald mig blot en idiot, men jeg er dog i stand til at komme igennem livet uden at skulle blive pigesur over noget så harmløst som en telefonsælger.
Come on - er der virkelig så lidt i dit liv, at du lader en telefonsælger gå dig på ?
Jeg har squ næsten ondt af dig.
Ja det er måske den høje musik der ødelægger min opfattelsesevne, men jeg vil heller udsætte mig selv for høj musik end jeg vil sidde hjemme og blive harm over en telefonsælger.
En skam du er blevet så gammel så hurtig, man skulle tro du var 50 år, arbejdsløs slagteriarbejder og bosat i struer, med den gammel kloged og familien-danmark indstilling du har til livet.
Lev lidt 3dotz, så vil du nok smile lidt mere og have overskud til at fortælle en telefonsælger at du ikke har tid og at du derfor ligger på.
I sidste ende kan du jo vælge at være proaktiv og ringe til det firma som pisser dig af og informere dem om at du jf. dørsalgsloven ikke skal ringes op igen, når du allerede har takket nej til produktet.
Men nej det er nemmere at sidde og lege kælling på nettet.
Kald mig blot en idiot, men jeg er dog i stand til at komme igennem livet uden at skulle blive pigesur over noget så harmløst som en telefonsælger.
Come on - er der virkelig så lidt i dit liv, at du lader en telefonsælger gå dig på ?
Jeg har squ næsten ondt af dig.
-
odder
- Bæver Bekæmper
Jeg håber aldrig jeg bliver bosiddende i Struer.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game