IP-Telefoni

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Cubefyr
Chart Attack VIP

IP-Telefoni

Indlæg af Cubefyr »

Nu har jeg et stort ønske om at få IP-telefoni, men kan ikke rigtigt finde nogen via google.dk

Håber i gider hjælpe mig

jeg vil gerne have fri telefoni tror det maks koster 99 om måneden

Men så skal man have en boks som kan bruges sammen med det, og det er her jeg er lost... vil ikke give det helt vilde for sådan en boks... nogen som kan hjælpe mig med at finde en side hvor boksen følger gratis med eller hvor man låner den?

På forhånd tak!
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

http://www.google.dk/search?hl=da&q=ip+ ... ning&meta=

Bare gå efter de sponsorede links, der er masser at tage af - både øverst og i højre side.
Zamiel
Geografisk sted: CPH PsycoWard

Indlæg af Zamiel »

Personligt bruger jeg musimi.dk, de har ikke lige frit forbrug men til 8 øre i minuttet har du også ca 20 timer om måneden at ringe for hvis din grænse er 99 kr.

Mener også cybercity og tele2 har nogle tilbud omkring iptelefoni men der skal du have internet hos dem før de kan levere det.
Zivago

Indlæg af Zivago »

Jeg kan kraftigt anbefale Telsome. Kender flere der har det - udover mig, og det kører fantastísk godt.
http://www.telsome.dk/

7 øre i minuttet - betaler 20 kr i abb om måneden.

Desværre har de lige ændret deres abbonnemnet, så der er et minimumsforbug på 69 kr pr måned - for NYE kunder.

Men de har en rigtigt god lydkvalitet.

Vil du have et abbonnment uden minimusmpris - der også kører rigtigt godt, så tag fat i Everlove.

De koster 29 kr pr måned i abb og 10 øre i minuttet.
http://www.everlove.dk/

Lige en sidebemærkning. Det er ikke ligemeget hvilken IP adapter du bruger. Handytone adapterne er kendt for at være ustabile, og kun virke periodisk.
Den bedste du kan få ligenu, er Linksys / sipura 2100. Telsome´s nye ( boksen ) skulle også være ret god.
Det er vigitgt at adapteren understøtter QoS ( quality of service), og at du husker at få det aktiveret i adapteren. Ellers kan du risikere utroligt meget støj - og udfald. QoS sikrer, at telefonen får første ret på din internet linie, så den får den nødvendige båndbredde når telefonen er i brug. Når telefonen er i brug, bliver hovedparten af din båndbredde tildelt telefonen, og der skrues lidt ned for hastigheden til pcérnes internet. Når telefonen ikke mere er i brug, får pcérne fuld båndbredde igen.

Hold dig fra Telefin - de er berygtede. musimi kører vist også rimeligt idag, men da jeg prøvede det, var der ofte lidt problemer med støj, udfald, eller at folk ikke kunne høre mig når de ringede mig op.
( Det sidste problem kaldes One way voice og skyldes ofte problemer med at ip telefoni udbyderen ikke helt har styr på routingen af deres trafik ).
Endvidere skal du nok lige vide, at Musimi som standard IKKE har et fastnet nr. Det koster ekstra......

Summasumarum. Jeg vil anbefale dig Everlove eller Telsome. Skulle jeg "starte" idag - ville jeg vælge everlove. De er billige - har en fantastik god kundeservice, og deres system kører godt.

Håber det hjalp dig lidt

Zivago
Besvar